Pozice těla na motorce

Spravná pozice těla je vše. Tělem měníte těžiště, ovlivňujete chování motocyklu. Jak se dá upravit nastavení pro jednotlivé jezdce, faktor jeho váhy na ovladatelnost a další rozdíly uvidíte ve videu.

Technika jízdy - jezdecká pyramida

Abyste na závodní dráze mohli jezdit rychle, musíte si osvojit několik dovedností. Mezi začínajícími jezdci jsou obrovské rozdíly v tom, jak mají danou oblast zvládnutou, respektive spíše nezvládnutou. A tak se setkáváme s případy, kdy jezdec na motorce sedí jak lachtan na velrybě, ale na výjezdu ze zatáček kreslí kilometrové čáry od protáčející se zadní pneumatiky.

Technika jízdy – jak zrychlovat

Po nějaké době strávené okruhovým ježděním se dostanete do bodu, kdy se prostě zaseknete na nějakém čase a vás progres se zastaví. Kroužíte po dráze, snažíte se co nejvíce tlačit, ale zajíždíte neustále ty stejné časy s přesností hodinového strojku. Ani Jorge by se za takovou konzistenci nestyděl. Dosáhli jste bodu, kdy vás přirozená intuice a talent bez přemýšlení nad tím, co na dráze děláte, dále nedostanou.

7 cviků pro jezdce [5/6]

Dostáváme se pomalu do finále tohoto seriálu článků. Už jsme se dozvěděli, že JEN běhat nestačí, že silový trénink je pro jezdce stejně důležitý, jako vytrvalostní a rozebrali jsme si vliv tepové frekvence na ježdění. Teď si pojďme rozebrat konkrétní cvičení (pohyby), které ti v tréninku můžou pomoci zdokonalit se v jízdě na motorce.

Vliv tepové frekvence na ježdění [4/6]

V průběhu závodu a nebo v krizové (stresové) situaci je jezdec v módu "fight or flight". Stresový režim vyplaví z nadledvin do krevního oběhu adrenalin. Zvyšuje se činnost srdce a krevní tlak. Tepová frekvence jezdce je v průměru dvojnásobná oproti klidovému stavu a místy vystřeluje nad hranici dvouset úderů za minutu [2,3].

Silový trénink nejen pro jezdce [3/6]

Dnes už lidé chápou důležitost pohybu v běžném životě i v ježdění. Stoupající množství, například běžců, je toho důkazem. Zajímají se o lepší životosprávu, vyhledávají kvalitnější potraviny, dodržují dostatečné množství spánku a regenerace. Málokdo je proti. Ale co je to silový trénink? Proč by jsi ho měl provozovat, i když není tvým cílem hromada svalů?

Technika jízdy - panika

Pravá ruka ovládá plyn a přední brzdu. Levá ruka spojku. Levá noha řadí a pravá brzdí. Celé vaše tělo se hýbe v harmonii s motorkou. Co ale ovládá vaše končetiny?

Proč běhat nestačí? [2/6]

Nemám nic protí běhu. Sám běhávám a myslím si, že každý člověk by měl umět běhat. Doba je taková, že jsme na to u sezení na židlích, v autech a u počítačů, zapomněli. "Když se od počítače zvedne hrbatý, slabý a obézní opičák a rozběhne se, bude to běhající hrbatý, slabý a obézní opičák." - Pavel Macek.

Potřebují motorkáři pohybovou přípravu? [1/6]

Když jsem v posledním roce přešel z městského a turistického provozu na okruh, ani jsem netušil, jak velmi je fyzická příprava důležitá. Celý den pečený za živa na slunku v kůži, bolavé zápěstí, ramena, nohy a záda. Můj výkon v průběhu dne kolísal a moje tělo bylo unavené. Začal jsem přemýšlet, proč tomu tak je a pochopil jsem, že se musím věnovat i fyzické přípravě.