strana 1 z 18 následující >

BRNĚNSKÝ ARCHIV - Gran Prix ČSSR 1995

Korunovace šampiona nebude

Zítra se opět po roce představí ma Masarykově okruhu u Brna nejlepší jezdci světa v desátém podniku světového šampionátu silničních motocyklů - Grand Prix České Republiky. Na startovní rošt se postaví mistři řídítek kubatur 125, 250 a 500ccm a sajdkár. Na programu je rovněž mistrovství Evropy a neoficiální MS Supersportů - Thunderbike Trophy. Oproti loňskému roku nemůže v Brně žádný jezdec získat předčasně titul mistra světa, korunovace šampiona tedy nebude. 

BRNĚNSKÝ ARCHIV - Gran Prix ČSSR 1994

Doohan s titulem?

Třetí srpnový víkend se na Masarykově okruhu uskuteční světový šampionát silničních motocyklů. Pořadatelství se ujala německá promotérská organizace Moto Motion International, která za start v Brně zaplatila jezdcům a týmům 1,2 miliony dolarů. Brno figuruje v kalendáři mistrovství světa coby jedenáctý podnik. Po ní budou následovat již pouze tři závody, body z Masarykova okruhu tak budou mít cenu zlata. V případě nejsilnější třídy 500 ccm by zde mohlo dojít ke korunovaci australana Doohana.

BRNĚNSKÝ ARCHIV - Gran Prix ČSSR 1993

Brno středem světa

Po krátké přestávce jediné sezóny se do moravské metropole vrátilo mistrovství světa silničních motocyklů, vrcholný sportovní podnik v jedné stopě. V letošním kalendáři figuruje shodou okolností v tradičním termínu třetího srpnového víkendu a je jedenáctým podnikem půvdně čtrnáctidílného seriálu, který byl po odvolání Grand Prix Jihoafrické republiky zkrácen na třináct závodů. Na Masarykově okruhu se tedy bude do velké míry rozhodovat o titulech. Ale v žádné třídě zdaleka není šampion jednoznačný, byť se již rýsují výrazní favorité. Následují pak ještě GP Itálie v Misanu a GP USA v Laguna Seca.

BRNĚNSKÝ ARCHIV - Gran Prix ČSSR 1991

Dlouhých 20 let

Za týden budou desetitisícové davy na stráních kolem Masarykova okruhu vzdychat nad uměním světové motocyklové elity. Bohužel ani tentokrát nemají naši fanoušci důvod přibalit k batohům na cestu do Brna československou vlajku, jež by asistovala statečnému boji "svých" jezdců. A tak nezbývá než připomenout významné kulaté jubileum. Právě letos uplynulo dlouhých dvacet let, kdy naše trikolóra stanula na stupních vítězů v závodě světového šampionátu.

BRNĚNSKÝ ARCHIV - Gran Prix ČSSR 1990

Nejenom kvůli dramatickému náboji jako takovému sledovali brněnští motocykloví fanoušci v neděli na rakouské televizi část pořadu Velké ceny Anglie ve vyprahlém Donington Parku. Výsledky totiž měly do jisté míry naznačit v jakých bodových rozestupech přijede (přes švédský Anderstorp) čelo světové elity k pokračování svého vrcholného šampionátu 23. - 26. srpna na Masarykově okruhu.

BRNĚNSKÝ ARCHIV - Gran Prix ČSSR 1989

Půllitry loni proběhly ve znamení velkého duelu Hondy a Yamahy, Gardnera a Lawsona. Tentorát se díky lepším jízdním vlastnostem Yamahy radoval Lawson (28 let) a osvědčil se tak jako mistr sudých let (1984, 86, 88). A všichni čekali, že bitva bude pokračovat i letos. Ale nakonec je zase všechno jinak.

BRNĚNSKÝ ARCHIV - Gran Prix ČSSR 1987

.Po pětileté přestávce se vrací s novou tratí do Brna i mistrovství světa silničních motocyklů. Od té doby, kdy jsme na starém brněnském okruhu naposledy viděli mistry řídítek z celého světa, se v šampionátu dvou kol téměř všechno změnilo. Úroveň šla neuvěřitelně nahoru v jezdeckém i strojovém pelotonu. Brněnský závod je jedním z mála v letošním seriálu, který obsahuje ve svém programu všechny čtyři vypsané kubatury plus sajdkáry, proto je zájem o start v Brně obrosvský. Pořadatelé museli v každé třídě ještě před zahájením odmítnout téměř dvacítku zájemců.

Galavečer MotoGP Valencie 2018

V neděli 18. listopadu se ve Valencii jeli poslední tři závody letošního roku, a již o pár hodin později proběhla slavnostní ceremonie FIM Moto GP Awards 2018 v čele s Marcem Marquezem (tým Repsol Honda) , Andreou Doviziosem (tým Ducati) a Valentinem Rossim (Movistar Yamaha MotoGP), a zatáhla tak pomyslnou oponu sezóny.

Velká cena Valencie MotoGP 2018

Devatenáctý a poslední závod sezóny MotoGP 2018 na okruhu ve Valencii měl zejména odpovědět na otázku, kdo po mistru světa Marcu Marquezovi a vícemistrovi světa Andreu Doviziosovi doplní pomyslné stupně vítězů v šampionátu královské kubatury pro rok 2018. Toto rozhodnutí mělo padnout mezi oběma jezdci továrního týmu Yamahy, kde měl Valentino Rossipřed startem  závodu náskok pouhých dvou bodů před svým týmovým kolegou Maverickem Vinalesem. Výrazně lepší pozici pro rozhodující souboj si však v sobotní kvalifikaci zajistil Maverick Vinales, který získal pole position, zatímco Valentino Rossi startoval až ze šestnácté pozice v šesté řadě. Okruh ve Valencii byl přitom před startem závodu pokryt poměrně velkým množstvím vody, takže to pro Valentina byla velmi komplikovaná situace zejména kvůli viditelnosti, ale také kvůli ostatním pomalejším jezdcům a velmi malým počtem míst, kde se dá na tomto okruhu relativně bezpečně předjíždět, což zde platí dvojnásob za mokra a relativně nízké teploty, která dosahovala jen 15°C.

Lin Jarvis: “Budeme mít nový motor a změny v týmu.”

Posledních několik dlouhých měsíců jsme si všichni kladli otázku co a hlavně kdy Yamaha udělá, aby se její špatné výsledky změnily a podle posledního rozhovoru s manažerem týmu Linem Jarvisem (který proběhl během dopoledne před kvalifikací v Sepangu) pro server Crash.net to vypadá, že se v Yamaze konečně něco pohnulo a dá se snad doufat, že se příští rok situace zlepší.