strana 1 z 4 následující >

MotoGP brzdy Brembo

Brzdy Brembo netřeba dlouze představovat. Jsou jedny z nejlepších na světě a používají je ti nejlepší na světě.

Z čeho se vlastně skládají a co vše může za to, že zastavíte i z obrovské rychlosti skoro na pětníku?

Jak funguje anti-wheelie?

Anti-wheelie je systém, který vám i při plném plynu nedovolí postavit motorku na zadní. Jak funguje?
Ve videu najdete pěkně zpracovanou animaci, která vám to vysvětlí.

Moto GP Workshop - Senzory

Senzory na motocyklech jsou dnes nedílnou součástí MotoGP. V tomhle Workshopu MotoGP nám technik Repsol Honda ukáže hlavní senzory na kole a jak jsou navrženy tak, aby pomohly výkonu a bezpečnosti.

Moto GP Workshop - "Set-up"

Pojem známý jako "set-up", používaný všemi jezdci během závodního víkendu, je dobře popsán v rozhovoru se šéfmechanikem Karla Abraháma. Marco Grana vám vysvětlí co tento pojem znamená a ukáže, co vše se dá na motorce nastavit.

13 neodmyslitelných věcí na okruh

Tento seznam základních věcí na okruh předpokládá to, že motorka samotná je jak ze žurnálu – tzn. motorka je servisovaná, čístá, vše je řádně promázáno a taky důkladně prohlédnuto. Tedy žádné povolené šroubky, čistý a namazaný řetěz, všechny provozní kapaliny mají tu správnou hladinu a kvalitu, pokud možno nové pneumatiky a tak dále.  Těmto věcem se ještě budeme věnovat v příštích článcích.

Proč se MotoGP točí pozpátku?

Jsme motorkáři a tak musíme mít rádi gyroskopický efekt. Nevěříš mi? Tak příště až na mašině zastavíš u semaforu, tak nedávej nohy na zem (ale fakturu nám pak neposílej).

Simon říká - podvozek

Simon Crafar, bývalý motocyklový závodník a dnes velmi uznávaný instruktor, odpovídá ve svém blogu na otázky jezdců. Tentokrát přišel na řadu podvozek.

Technika motocyklu - karbonové brzdy

Pokud se podíváme do minulosti, do dob dvoutaktních pětistovek (dejme  tomu kolem roku 2001), zjistíme, že v té době vážily motorky cca 129 kilo, ty nejvýkonnější měly 200 koní a byly okolo 40km/h pomalejší na top speedu, než současné vice než 260 koňové čtyřtakty. Ocelové kotouče jim tehdy bohatě stačily. Současné nároky na brzdové systémy jsou mnohem větší, a tak se přešlo od oceli ke (jak jinak) karbonu.

Technika motocyklu - Karbonový rám GP9

Určitě si na to pamatujete. Je rok 2009, Casey Stoner suveréně vítězí na Ducati Desmosedici GP9 s karbonovým rámem. Vypadá to, že je Ducati neporazitelná, i když se již ví o problémech s předním kolem. Nikdo jiný ovšem není schopný italskou bestii zkrotit, ani legendární Valentino Rossi s Jeremy Burgessem, člověkem, o kterém se tvrdilo, že přinutí k poslušnosti každou motorku. Kde se stala chyba? Byl použitý materiál v podobě karbonového vlákna opravdu tím problémem?