RiČi#96: Otče rozjeď to aneb cesta do Hradce

Autor: Richard "Riči #96" Sedlák |  Foto:  Karel Šoukal, Ričiho fans |  Kategorie: Reportáže |  27. 6. 2017

Další závodní víkend v řadě nám zavál z Kopčan na nový okruh v Hradci na letišti, polygonu a Czech ringu, kde si parta lidí řekla, že nebudou jen kecat a kritizovat, že nemáme kvalitní přírodní okruhy, ale zkusila něco vymyslet a zrealizovat. Velké díky pořadatelům a všem lidem, kteří se na tom podíleli, sám je všechny neznám, takže zmíním jen Tomáše Jenčovského a Luboše Jelínka, poděkování ale patří všem.

Bohužel se hned na začátku stala malá komplikace s přesunem do Hradce, FREE-MOTO dodávka je u lékaře, takže jsem sháněl a naštěstí můj partner FUTURES-CONTPRODUCT s.r.o. nabídl vozidlo na přepravu a závod bych zachráněn. Přijeli jsme nakonec až v pátek k večeru, takže rychle vše vybalit a stihnout ještě přejímky, aby se ráno mohlo startovat do kvalifikací. Večer se ještě část okruhu prošla, ale mě to stejně nic neřeklo, protože vidět plánek, vidět onboard, projít trat je úplně něco jiného, něž tam závodit. Čekalo se tedy na kvalifikace, kdy nám safetycar ukáže, kudy trať vede. Měl jsem trošku obavy, že to bude šíleně zamotané, nebude se to dát zapamatovat apod., ale kupodivu se na trať dalo velmi rychle zvyknout a jezdilo se mi pohodlně. První kvalifikace nám přinesla 2hé místo s časem 1:15.6 a ztráta na Michala Vecka 1,8sec. Do druhé kvaldy se změnil převod, takže pár kol trvalo si zvyknout kde a jak řadit. Nakonec se povedlo posunout čas, ale opět jen na druhé místo za Michala s časem 1:14.1.

Neděle byla konečně lehce chladnější a čekalo se do půl druhé na start našeho závodu. Soupeři v kvaldách taky porychlili, takž se očekávala zajímavá bitva. Můj cíl byl držet se Michala a soupeřům ujet, aby byla síla na závěrečná kola. Startovalo se na mávnutí statní vlajkou, což byl nezvyk, ale vše se povedlo a najížděl jsem do zatáčky na 2hým místě za Michalem.Najednou zezadu rána a já už jen srovnal motorku a jel rovně. Bohužel došlo ke kontaktu Karla Brandtnera a Petra Košťála a následnému ošklivému pádu Petra. Sebou vzal i Michala Vecka. Závod byl zastaven a já zajel hned k Márovi a zjišťovaly se škody… Motorka jela hned do stanu, Mario a Tom za pár minut stihli zázrak, kdy daly motorku dohromady, a já mohl startovat. Součet? Ohnuté svody, zlomený držák koncovky výfuku, popraskaný kapoty, prasklá karbonová koncovka výfuku a ještě ohnuté brýle a řidítko, to bylo naštěstí jen ohnuté a ne křivé.

Já se na ten cvrkot nemohl moc dívat, takže jsem šel oblečený na start a čekal, kdy mi motorka přijede. Stihlo se, já mohl startovat. Bohužel ani jeden ze zmiňované dvojice do závodu nenastoupil. Michal Vecko motorku ale opravil a mohl nastoupit, i když byl pěkně potlučený. Start se povedl na jedničku a já byl po první zatáčce první. Tohle jsem si držel několik kol, než jsem udělal drobnou chybu na brzdách, byl dlouhý a Michal šel přede mě.

Zbylý závod byl o tom udržet se Michala a šetřit se na poslední kola. Michal i přes svůj pád jel parádně, bez chyby a já nenašel recept na to ho předjet, i když se mi povedlo zajet nejrychlejší kolo závodu v posledním kole. Hodnota nás překvapila 1:11.291, kdy rychlejší byl už jen v litrech Marek Červený s časem 1.09.875 a Pavel Tomeček 1:11.250. Takže celková spokojenost! Přijeli mi pomoct i Kuba s Karlem a taky hromada fandů kolem Fáboše, kteří opět udělali nezapomenutelnou atmosféru!

Moc vše díky a uvidíme se už tento víkend 1-2.7.2017 na Těrlicku!

O autorovi

Richard "Riči #96" Sedlák

Jezdec týmu MTR Company ve třídě do 600ccm na přírodních okruzích, instruktor na Okruhových dnech na SPZkách. Nářadíčko je Yamaha R6 2009, která je neskutečně hodná :-).
sedlakr@seznam.cz