Velká cena Anglie MotoGP – Silverstone 2017

Autor: Pac!enT |  Zdroj:  rossi-yamaha.cz |  Kategorie: Reportáže |  29. 8. 2017

Tak jako předchozí dva dny, zůstaly podmínky na anglickém okruhu v Silverstone nezvykle příznivé a 25°C potešilo zejména 56 000 diváků, kteří se na dvanáctý závod sezóny MotoGP 2017 přišli podívat.

Vyšší teplota trati nebyla zřejmě tím, co by jezdci továrního týmu Yamahy vítali, jelikož za těchto podmínek mají ještě větší problémy s opotřebením zadních pneumatik, jak se již tuto sezónu několikrát prokázalo.
Valentino Rossi do svého třístého závodu v královské kubatuře mistrovství světa startoval po výborné kvalifikaci mezi Marcem Marquezem a Calem Crutchlowem z druhé pozice a na svoji Yamahu pro závod nasadil tvrdé pneumatiky, stejně jako celá špička, kromě Vinalese startujícího z druhé řady, který na zadní kolo obul měkkou pneumatiku.

Před závodem byl shledán neschopným závodit Jonas Folger, po pádu ve warm upu, po kterém měl problémy udržet rovnováhu, zřejmě kvůli lehkému otřesu mozku.

Po startu závodu se vedení ujal Valentino Rossi před Marcem Marquezem, Maverickem Vinalesem a Calem Crutchlowem. Za nimi jely obě tovární Ducati následované Danim Pedrosou.

Valentino Rossi si během prvních dvou kol vytvořil na čele náskok jedné sekundy, zatímco Marc Marquez absolvoval několik momentů zavánějících pádem a tak na něj zaútočil Maverick Vinales, který se ve třetím kole dostal na druhou pozici. Ovšem Marquez se za ním pevně držel. Valentino Rossi ve třetím kole zajel nový rekord okruhu a bylo otázkou, jestli jeho tempo dokáží pneumatiky vydržet. V dalším kole zajel ještě lepší čas Maverick Vinales a také u něho byl otazník nad výdrží měkké zadní pneumatiky.

Patnáct kol před cílem se pětice na čele závodu dalším jezdcům poněkud vzdálila, když mezitím Andrea Dovizioso zaútočil na Marca Marqueze a dostal se na třetí pozici.

V polovině závodu se začalo mezi do té doby relativně konstantně jedoucí špičkou více bojovat a Marc Marquez se snažil dostat před Doviziosa na třetí pozici. V té chvíli zajel další nejrychlejší kolo, ale Dovizioso mu jeho útok na rovince vrátil.

Valentino Rossi jel na čele stále s náskokem jedné sekundy a blížila se rozhodující fáze závodu, ve které se mělo ukázat, kdo své síly rozložil nejlépe.

Devět kol před cílem se Andrea Dovizioso dostal před Vinalese, který byl následně předjet také Marcem Marquezem, což mohlo znamenat, že jeho měkká zadní pneumatika začala ztrácet přilnavost, ale nakonec se ukázalo, že tomu tak nebylo.

Andrea Dovizioso na druhé příčce začal svoji ztrátu na Valentina Rossiho snižovat a za jeho Ducati se navíc pevně držel Marc Marquez, kterému však sedm kol před cílem závodu explodoval motor a musel tedy odstoupit.

Valentino Rossi na čele závodu se ze všech sil snažil svoje vedení udržet, ale bylo vidět, že Ducati Andrey Doviziosa je v této fázi rychlejší. Na třetí pozici se Maverick Vinales snažil bránit svoje třetí místo před Calem Crutchlowem, který působil dojmem, že se na jeho pozici pokusí zaútočit.

Čtyři kola před cílem závodu jela vedoucí čtveřice jezdců v rozmezí sedmi desetin sekundy a nic nebylo rozhodnuto. Andrea Dovizioso se tři a půl kola před cílem rozhodl na Valentina zaútočit a ujal se vedení, přičemž byl Valentino následně předjet také svým týmovým kolegou Maverickem Vinalesem, který v posledních kolech zajížděl svá maxima. Mezitím Andrea Iannone sestřelil Danila Petrucciho a pro oba jezdce závod skončil.

Valentino Rossi již v posledních dvou kolech nebyl schopen na svého týmového kolegu úspěšně zaútočit a ani Maverick Vinales nenašel na rozjetého Doviziosa zbraň. Andrea Dovizioso tedy svoji Ducati provedl vítězně cílem před druhým Maverickem Vinalesem a třetím Valentinem Rossim, který za sebou udržel Cala Crutchlowa. Pátý Jorge Lorenzo za sebou nakonec celkem překvapivě dokázal udržet Johanna Zarca a sedmého Daniho Pedrosu.

To znamenalo, že se Andrea Dovizioso se čtyřmi vítězstvími na kontě po dvanáctém závodu sezóny ujal vedení v šampionátu, který nyní vede o devět bodů před Marcem Marquezem. Třetí je Maverick Vinales se ztrátou 13 bodů, Valentino Rossi na čtvrté pozici ztrácí 26 bodů. Yamaha nyní znovu vede pořadí konstruktérů a tovární tým Yamahy vede pořadí týmů.

Valentino Rossi po závodu v parc fermé uvedl: „Jsem spokojený s pódiem, to byl náš cíl. Dal jsem do toho všechno, ale věděli jsme, že je pro nás konec závodu problém a posledních pět kol jsem musel zpomalit. Dovi byl hodně rychlý a neměl jsem šanci ho za sebou udržet. Myslel jsem, že moje tvrdá pneumatika vydrží více, než Maverickova měkká, ale byl ke konci rychlejší než já. Udělal jsem všechno, co bylo v mých silách, těch mnoho kol ve vedení jsem si užil a zajel jsem myslím dobrý závod.“

Na následné tiskové konferenci pak Valentino kromě jiného dodal: “Jsem spokojen, byl to pro mě dobrý závod po dobrém víkendu. Start se mi vydařil, dal jsem do toho maximum a jel jsem dobře. Měl jsem strach, co udělá zadní guma, ale pět kol před cílem jsem si myslel, že bych to mohl dokázat. Když mě ti dva předjeli, byl jsem frustrovaný, protože jsem neměl na to, abych s nimi bojoval. Dojeli jsme za sebou těsně a já doufám, že se ještě do konce šampionátu zlepšíme. Není to o tom, že bych neměl dost dobrou fyzičku, cítil jsem se dobře, rozhodně lépe, než například v Rakousku, protože to záleží na tom, jak se člověku na motocyklu jede. V posledním kole jsem jel na 100% ale v některých zatáčkách jsem nevěděl, jestli to vůbec ubrzdím. Problém je, že se od sebe zadní pneumatiky moc neliší, je to dost zvláštní a my nevíme, proč tomu tak je. Možná to neví ani Michelin… Záleží na tom, jakou má jezdec postavu a jak jezdí. Pro mě je to na měkkých o něco obtížnější.”

”Nemám v šampionátu takovou ztrátu, je to 26 bodů a do konce je ještě 6 závodů, ale problém je, že jsem čtvrtý a v posledních fázích závodu nejsem dost silný na to, abych bojoval o vítězství. Pracovali jsme v Misanu hodně na elektronice, kterou se nám podařilo docela zlepšit, ale je obtížné předvídat, jak to na dalších okruzích bude, protože tady to šlo stejně jako v Brně dobře a pak přijedete někam jinam a je to úplně jinak. Zde jsem se cítil celý víkend dobře, mohli jsme si tady konečně užít pěkné počasí. My ale musíme být připraveni na všechny podmínky a snažit se být konkurenceschopní. Tento šampionát je opravdu mimořádný, protože obyčejně bojujete o titul s jedním nebo dvěma jezdci, ale letos je to pět jezdců a v trénincích můžete být jeden den první a druhý den se nevejdete do první desítky. Jsem realista, dám do toho všechno, ale musíme se hlavně co nejdříve pokusit vyřešit náš problém a uvidíme, jak to dopadne. Doufám, že přijedeme do Valencie s pěti jezdci se stejným počtem bodů a budu si přát, aby tam bylo pěkně a v neděli na závod strašně pršelo (smích)”

“300 závodů v královské kubatuře je dobré oslavit umístěním na stupních vítězů a pokud budu schopen s těmi nejrychlejšími bojovat, tak budu pokračovat dál.”

POŘADÍ JEZDEC TÝM ČAS/ZTRÁTA
1 Andrea Dovizioso Ducati Malboro Team - Ducati GP16 F 40:32.106
2 Maverick Viñales Movistar Yamaha - Yamaha M1 F +0.114
3 Valentino Rossi Movistar Yamaha - Yamaha M1 F +0.749
4 Cal Crutchlow CWM-LCR Honda - Honda RC213V F +1.679
5 Jorge Lorenzo Ducati Malboro Team - Ducati GP16 F +3.508
6 Johann Zarco Monster Tech 3 - Yamaha M1 F +7.001
7 Dani Pedrosa Repsol Honda - Honda RC213V F +10.944
8 Scott Redding Pramac Ducati - Ducati GP15 F +13.627
9 Alex Rins Suzuki Factory team - Suzuki GSX-RR F +15.661
10 Alvaro Bautista Pull&Bear Aspar team - Ducati GP15 F +25.279
11 Pol Espargaro KTM Factory team - KTM |F +30.336
12 Tito Rabbat Marc VDS Racing - Honda RC213V F +31.609
13 Karel Abraham Pull&Bear Aspar team - Ducati GP15 F +31.945
14 Hector Barbera Avintia Blusens - Ducati GP16 F +33.567
15 Loris Baz Avintia Blusens - Ducati GP15 F +33.901
16 Jack Miller Marc VDS Racing - Honda RC213V F +43.012
17 Bradley Smith KTM Factory team - KTM |F +48.683
Sam Lowes Aprilia Gresini - Aprilia RS-GP |F nedokončil
Marc Marquez Repsol Honda - Honda RC213V F nedokončil
Danilo Petrucci Pramac Ducati - Ducati GP15 F nedokončil
Andrea Iannone Suzuki Factory team - Suzuki GSX-RR F nedokončil
Alexis Espargaro Aprilia Gresini - Aprilia RS-GP |F nedokončil
Poznámka: jednotný hardware & software pro všechny týmy. Třída |F "Factory2 - bez vítězství a umístění na stupních vítězů = 22l paliva 9 motorů bez zmrazení vývoje, neomezené testování. F "Factory" = 22l paliva, 7 motorů, zmrazený vývoj v sezóně, omezené testování na 5 dní


Celá galerie na webu Yamahy ZDE

Zdroj: www.rossi-yamaha.cz

O autorovi

Pac!enT

Pavel alias Pac!ent - pochází z rodiny motocyklového závodníka. Fanoušek všeho co jezdí na dvou kolech a má motor. Od roku 2010 provozovatel a redaktor webu pro fanoušky závodů MotoGP a Valentina Rossiho - Rossi-Yamaha.cz, dříve Rossi-Ducati.cz.
pacient@rossi-yamaha.cz