Velká Cena Malajsie MotoGP – Sepang 2018

Autor: Pac!enT |  Zdroj:  http://www.rossi-yamaha.cz/ |  Kategorie: Zprávy, Reportáže |  5. 11. 2018

Do předposledního závodu sezóny MotoGP 2018, Velké Ceny Malajsie na okruhu v Sepangu, startoval Valentino Rossi z druhé pozice poté, co v sobotní kvalifikaci obsadil třetí pozici za Marcem Marquezem a Johannem Zarcem, když prvně jmenovaný byl po kvalifikaci potrestán posunem o šest míst na startu za zpomalovaní Andrey Iannoneho v kvalifikaci. Právě Andrea Iannone tak doplnil první řadu a Marc Marquez startoval ze sedmé pozice. Z jedenáctého místa na startu odstartoval týmový kolega Valentina, Maverick Vinales a průběžně druhý muž šampionátu Andrea Dovizioso startoval ze čtvrté příčky. Před závodem bylo nejtepleji za celý víkend, když teplota vzduchu dosáhla 33°C a asfalt  52°C. Ranní warm up byl přitom na mokru a tak byla volba pneumatik poněkud loterií. Proto bylo celkem překvapivé, že takřka všichni jezdci na svoje motocykly obuli kombinaci pneumatiky medium/soft. 

Po startu závodu na dvacet kol se vedení ujal před zraky 100 tisíc diváků na zaplněných tribunách Valentino Rossi před Johannem Zarcem, Jackem Millerem, za nimi jeli Andrea Dovizioso, Andrea Iannone a Marc Marquez, který Iannoneho v prvním kole předjel. Marquez přitom v poslední zatáčce málem upadl a Iannone v reakci na to příliš rychle sáhl na přední brzdu a upadl. Marc Marquez se následně dál probíjel polem a na konci druhého kola již byl na třetí pozici za Johannem Zarcem. Maverick Vinales neměl dobrý start a po dvou kolech byl na desáté pozici a musel se složitě probíjet polem. 

Ve vedení závodu tak stále jel Valentino Rossi před Zarcem a Marquezem, když mezitím ze závodu pro technickou závodu odstoupil Karel Abraham. V pátém kole Johann Zarco chyboval, čehož Marc Marquez ihned využil a dostal se na druhou pozici. V šestém kole upadl Michele Pirro

V polovině závodu jel Valentino Rossi, Marc Marquez a Johann Zarco na čele závodu s odstupy sedmi desetin sekundy a Dani Pedrosa na čtvrté pozici již ztrácel 2,5 sekundy, za ním jel Alex Rins, Andrea Dovizioso a na sedmé pozici pak Maverick Vinales, který měl také velmi dobré tempo a dalo se předpokládat, že se mu ještě podaří pozici vylepšit. To se mu v jedenáctém kole také podařilo a dostal se na šestou příčku. O několik okamžiků později se před Daniho Pedrosu dostal Alex Rins

Valentino Rossi na čele závodu držel skvělé tempo a vytvořil si na Marca Marqueze náskok okolo jedné sekundy, zatímco Johann Zarco začal na vedoucí dvojici ztrácet. Otázkou tedy bylo, zdali Valentinovi vydrží pneumatiky a fyzická kondice až do konce závodu, protože sedm kol před cílem závodu začal Marc Marquez zrychlovat a svoji ztrátu pomalu snižoval.

Pět kol před cílem závodu měl Valentino Rossi na Marqueze stále náskok okolo sedmi desetin sekundy a vypadalo to, že svoji Yamahu může dovézt do cíle až do chvíle, kdy čtyři kola před cílem závodu v první zatáčce po podklouznutí zadního kola upadl. Svůj motocykl byl sice schopen zvednout, ale na trať se vrátil na devatenácté nebodované pozici. Marc Marquez již poslední tři kola v klidu dokroužil a dojel si pohodlně pro vítězství před Alexem Rinsem a Johannem Zarcem. Maverick Vinales projel cílem na čtvrté pozici a ziskem třinácti bodů takřka vymazal náskok Valentina Rossiho v šampionátu, kde nyní ztrácí jen dva body. Druhou pozici v šampionátu si naopak pojistil Andrea Dovizioso, kterého již nemůže v posledním závodu ani Valentino Rossi nebo Maverick Vinales předstihnout. 

Valentino Rossi po závodu v oficiálním vyjádření uvedl: “Byla to obrovská škoda, protože to byl můj nejlepší závod sezóny. Cítil jsem se dobře, měl jsem dobré tempo, tlačil jsem na to a měl jsem dobrou šanci zvítězit. Nerozumím tomu, co se stalo, ale čtyři kola před cílem jsem spadl. Udělal jsem chybu, protože jsem upadl. Je to taková škoda, ale i tak to byl dobrý víkend, protože jsme nastavení motorky zlepšili. Myslím si, že s tím ještě bude nějaká práce, ale vypadá to, že se nám v posledních závodech dařilo využívat motorku lépe. To je dobře, ale uvidíme, jestli budeme rychlí také ve Valencii. Je to pro nás obyčejně obtížná trať, ale musíme se o to pokusit.”

V rozhovoru s novináři pak Valentino dodal: “Mohl to být nejhezčí den mojí kariéry, ale skončilo to jinak. Pecco Bagnaia získal titul a můj brácha poprvé vyhrál. Ty emoce je od sebe opravdu velmi těžké oddělit. Za normálních okolností by si člověk po závodu Moto2 sedl někam do kouta a tři hodiny brečel, ale já jsem musel sednout na motorku a jet závod. Ten jejich výsledek mě ale nabudil a ten sen žil až do okamžiku, kdy do cíle zbývaly čtyři kola… To zklamání je velké a vím, že to budu dnes v noci a zítra hodně cítit. Škoda, že jsme s Marquezem nedojeli do posledního kola spolu, byl by to pěkný souboj. V tom místě, kde jsem upadl, obyčejně podklouzne přední guma, ale mně uklouzla zadní, nečekal jsem to. Možná jsem byl lehce mimo ideální stopu, musím se na to ještě podívat. Důležité je, že jsme byli i za toho horka konkurenceschopní. Našli jsme v nastavení něco zajímavého a Yamaha se tak zlepšila, ale stejně nám pneumatiky ke konci závodu dost odchází, takže i když jsme něco dostali, tak teď bychom ještě potřebovali další pomoc od Japonců. Stejné problémy měl Vinales na Phillip Islandu, ale byl vpředu sám, zatímco já jsem měl za sebou Marqueze. “

POŘADÍ JEZDEC TÝM ČAS/ZTRÁTA
1 Marc Marquez Repsol Honda - Honda RC213V F 40:32.372
2 Alex Rins Suzuki Factory team - Suzuki GSX-RR F +1.898
3 Johann Zarco Monster Tech 3 - Yamaha M1 F +2.474
4 Maverick Viñales Movistar Yamaha - Yamaha M1 F +4.667
5 Dani Pedrosa Repsol Honda - Honda RC213V F +6.190
6 Andrea Dovizioso Ducati Malboro Team - Ducati GP18 F +11.248
7 Alvaro Bautista Ducati Malboro Team - Ducati GP18 F +15.611
8 Jack Miller Pramac Ducati - Ducati GP17 F +19.009
9 Danilo Petrucci Pramac Ducati - Ducati GP18 F +22.921
10 Hafizh Syahrin Monster Tech 3 - Yamaha M1 F +26.919
11 Alexis Espargaro Aprilia Gresini - Aprilia RS-GP |F +29.503
12 Franco Morbidelli Marc VDS Racing - Honda RC213V F +30.933
13 Stefan Bradl LCR Honda CASTROL |F +35.322
14 Takaaki Nakagami CWM-LCR Honda - Honda RC213V F +37.912
15 Bradley Smith KTM Factory team - KTM |F +39.675
16 Thomas Luthi Marc VDS Racing - Honda RC213V F +41.820
17 Xavier Simeon Avintia Blusens - Ducati GP16 F +43.978
18 Valentino Rossi Movistar Yamaha - Yamaha M1 F +58.288
19 Scott Redding Aprilia Gresini - Aprilia RS-GP |F +1'00.191
Andrea Iannone Suzuki Factory team - Suzuki GSX-RR F nedokončil
Karel Abraham Pull&Bear Aspar team - Ducati GP17 F nedokončil
Michele Pirro Ducati Malboro Team - Ducati GP16 F nedokončil
Pol Espargaro KTM Factory team - KTM |F nedokončil
Poznámka: jednotný hardware & software pro všechny týmy. Třída |F "Factory2 - bez vítězství a umístění na stupních vítězů = 22l paliva 9 motorů bez zmrazení vývoje, neomezené testování. F "Factory" = 22l paliva, 7 motorů, zmrazený vývoj v sezóně, omezené testování na 5 dní

Celá galerie na webu Yamahy ZDE nebo na Flickru Michelinu ZDE

Zdroj: rossi-yamaha.cz

O autorovi

Pac!enT

Pavel alias Pac!ent - pochází z rodiny motocyklového závodníka. Fanoušek všeho co jezdí na dvou kolech a má motor. Od roku 2010 provozovatel a redaktor webu pro fanoušky závodů MotoGP a Valentina Rossiho - Rossi-Yamaha.cz, dříve Rossi-Ducati.cz.
pacient@rossi-yamaha.cz