Velká Cena Německa MotoGP – Sachsenring 2017

Autor: Pac!enT |  Zdroj:  rossi-yamaha.cz |  Kategorie: Reportáže |  3. 7. 2017

Před devátým závodem sezóny, Velkou Cenou Německa MotoGP 2017 na okruhu Sachsenring, měly týmy a jezdci znovu obavu o to, aby vydrželo stabilní a od rána suché počasí, protože oblohou nad okruhem se proháněly tmavé mraky hrozící deštěm a teplota se pohybovala jen okolo 18°C. To také znamenalo, že bude volba pneumatik, které by vydržely všech 30 kol, velmi důležitá, tak jako ve všech předchozích závodech. Valentino Rossi a většina ostatních jezdců na své motocykly obula středně tvrdou směs.

Valentino Rossi startoval až z deváté pozice a třetí řady, ale dva jezdci, kteří byli po závodu v Assenu v šampionátu před ním, Andrea Dovizioso a Maverick Vinales, startovali za ním ze čtvrté řady. Naopak vítěz posledních sedmi závodů na tomto okruhu a čtvrtý muž průběžného pořadí Marc Marquez, startoval z pole position vedle Danila Petrucciho a Daniho Pedrosy.

Po startu závodu se před 77 000 diváky vedení ujal Marc Marquez před Dani Pedrosou a Jorge Lorenzem, který měl výborný start, za nimi jel Jonas Folger a Danilo Petrucci, za nimi na šesté pozici Valentino Rossi, na kterého dotíral Aleix Espargaro a Cal Crutchlow. Maverick Vinales neměl nijak oslnivý start a byl na desáté pozici hned za Andrea Doviziosem.

Jonas Folger v prvních kolech před domácím publikem exceloval a ve druhém kole se dostal na třetí pozici a začal dohánět dvě Hondy na čele. V dalším kole se Jonas Folger dostal před Daniho Pedrosu na druhou pozici a snažil se dojet Marca Marqueze na čele.

Mezitím dostal černou vlajku Hector Barbera, který po ulitém startu neprojel za trest boxy, takže byl diskvalifikován.

Valentino Rossi se na šesté pozici musel bránit útokům Cala Crutchlowa a mezitím dojel před ním jedoucího Petrucciho a Lorenza.

V pátém kole se Jonas Folger nijak nerozmýšlel, předjel Marca Marqueze a ujal se vedení v závodu. V následném kole předjel Valentino Rossi Jorge Lorenza, který na měkkých pneumatikách zjevně přestal tempu stačit a s Valentinem postupoval vpřed také Andrea Dovizioso, který už jel hned za Valentinem a začínal na něho útočit.

Valentino Rossi v devátém kole předjel Danila Petrucciho a dostal se na čtvrtou pozici, kde na třetího Daniho Pedrosu ztrácel přes tři sekundy. Petrucciho následně předjel také Andrea Dovizioso, který jel stále na zadním kole Yamahy Valentina Rossiho.

Mezitím se do čela závodu znovu dostal Marc Marquez, když Jonas Folger doplatil na menší chybu na brzdách, ale Marqueze se přes velmi rychlé tempo stále dokázal držet.

Valentino Rossi jel v čele skupiny jezdců, která ho pronásledovala a na kterou se v polovině závodu dotáhl také osmý Maverick Vinales, který měl zjevně lepší tempo než Petrucci a A. Espargaro, takže se šestnáct kol před cílem závodu dostal na šestou pozici.

Na čele závodu se Marc Marquez a Jonas Folger jako jediní dokázali držet pod 1:22 na kolo a jejich náskok na třetího Daniho Pedrosu dál narůstal, zatímco Valentino Rossi nedokázal ztrátu na Pedrosu nijak zredukovat a ta stále činila okolo tří sekund. Pod 1:22 se pak dostal také Maverick Vinales, který začal útočit na Doviziosa, jedoucího na zadním kole Yamahy Valentina Rossiho.

Dvanáct kol před cílem se Andrea Dovizioso před Valentina dostal, ale ten mu to byl schopen v první zatáčce okruhu vrátit, ovšem následně se před Doviziosa dostal Maverick Vinales a začal útočit na Valentina Rossiho, kterého také deset kol před cílem závodu předjel. K této skupině jezdců se přitom dokázal přiblížit Alvaro Bautista a následně začal dotírat na Doviziosa, což mohlo zásadně ovlivnit pořadí v šampionátu. Do cíle zbývalo ještě osm dlouhých kol.

Jonas Folger se překvapivě stále držel Marca Marqueze a jeho osmé vítězství v řadě tak nebylo vůbec jisté. Šest kol před cílem závodu upadl Andrea Iannone, který se snažil předjet jedenáctého Lorenza a závod pro něj opět skočil. V této fázi závodu Valentino nabral na Vinalese více než půlsekundovou ztrátu a svůj boj o čtvrtou pozici zjevně vzdal, protože jeho tempo se poněkud zpomalilo.

Na čele také tři kola před cílem závodu chyboval Jonas Folger a to Marquezovi umožnilo vybudovat si na čele rozhodující náskok. Marc Marquez tak projel na tomto okruhu po osmé v řadě vítězně cílem před druhým domácím jezdcem Jonasem Folgerem a třetím Dani Pedrosou. Na čtvrtém místě projel cílem Maverick Vinales s náskokem sedmi desetin sekundy před Valentinem Rossim, který závod dokončil na páté pozici. Dosud vedoucí muž šampionátu Andrea Dovizioso dojel osmý, těsně před devátým Johannem Zarcem.

Vedení v šampionátu tedy převzal vítězný Marc Marquez o pět bodů před Maverickem Vinalesem a o šest bodů před nyní třetím Andrea Doviziosem. Valentino Rossi je na čtvrté pozici se ztrátou deseti bodů, takže šampionát je po první polovině šampionátu stále zcela otevřený. Podle reakcí Valentina Rossiho v boxech se dá usuzovat, že byl s výsledkem celkem spokojený, protože to zjevně bylo maximum, kterého se zde dalo za současné situace dosáhnout a z boje o titul stále není zdaleka vyřazen.

Pokud bychom měli hodnotit vystoupení Yamahy a podněty, které by měly být hybnou silou pro inženýry v továrně, tak vlajku Yamahy znovu nesl nejvýše jezdec na loňském modelu motocyklu, když oba jezdci továrního týmu takřka stoprocentně používali rám z loňského modelu, který si půjčili od týmu Tech3 (jak se nyní podle zákulisních informací z více zdrojů potvrzuje), takže doufejme, že se po měsíční pauze před závodem v Brně dočkáme nějakého technického řešení, které jezdcům továrního týmu umožní v boji o titul zůstat.

Valentino Rossi v oficiálním prohlášení po závodu uvedl: “Byl to obtížný víkend, protože jsme se tak jako na dalších okruzích tento rok hodně trápili. Naštěstí jsme ale byli schopni pracovat lépe. Závod nebyl tak špatný, protože jsem celý závod udržoval dobré tempo. Jsem spokojený, když bojuji o stupně vítězů, což nebyl dnešní případ, ale i tak je páté místo docela dobré a získali jsme do šampionátu důležité body. Na vedení ztrácím deset bodů, takže si myslím, že je šampionát stále velmi otevřený. Teď si asi někde s přáteli na dva týdny odpočineme a dobijeme baterie, pak začnu znovu trénovat, abych přijel do Brna fyzicky připravený na 100%.

Jinde pak Valentino kromě jiného dodal: “Nebyl to snadný závod, musel jsem jet na naprosté maximum celou dobu, protože za mnou pořád někdo byl a snažil se mě předjet. Byl to jeden z nejnáročnějších závodů, jaké jsem kdy jel. Během víkendu jsem měl trochu smůlu, protože se mi dvakrát pokazila motorka s novým rámem. Bohužel mám jenom jeden, takže pro práci na motorce to byl problém. Start ze třetí řady na takovém okruhu, kde se těžko předjíždí, taky není žádná výhra. Kdybych startoval více vpředu, tak jsem se možná mohl udržet Pedrosy a bojovat o stupně vítězů. Na druhou stranu jsme měli štěstí, že se jelo na suchu (na Sachsenringu začalo v neděli pršet v 18:15..), protože na mokru máme ještě větší problémy. Takže těch 11 bodů je dobrých. Jsem také moc rád, že jsme měli ten nový rám, protože pokud bychom ho neměli, tak by to bylo Waterloo a dopadli bychom stejně jako v Jerezu nebo Barceloně. Tím jsem si naprosto jistý. S tímto rámem se dá mnohem lépe pracovat a jsem více konkurenceschopný, s dobrým tempem po celý závod. Takže jsme na dobré cestě, ale jsou tam pochybnosti v dalších věcech a je velmi obtížné určit, jakým směrem se vydat. Budeme to ale muset zkusit i za cenu, že uděláme chybu, protože další zlepšení bude nezbytné. Nicméně v tento moment jsem spokojený z toho důvodu, že se v posledních dvou závodech motocykl přeci jen zlepšil. Musíme se pokusit dojíždět před satelitními motocykly, ale na druhou stranu v šampionátu jsme s Vinalesem oba před nimi, což znamená, že jsme v devíti závodech nasbírali více bodů. Folger byl tím, co dnes dělalo rozdíl, jel skvěle a musím mu složit poklonu. Byla škoda, že mě Vinales dokázal porazit, v šampionátu jaký je ten letošní, je každý bod velmi důležitý. Chtěl jsem dnes dojet před ním, ale byl ve dvou místech trati lepší a rychlejší než já, takže to dopadlo takto. Nikdo neví, co se v následujících devíti závodech stane, já bych chtěl být silný hlavně v Misanu a pak tam jsou další tři tratě za mořem, kde bývám rychlý, ale to nejsem sám. Do Brna musíme přijet připraveni.”

Maverick Vinales na dotaz serveru Crash.net jaký používal rám, prakticky odmítl odpovědět, když na to odvětil: “Nesmím Vám to říci, nedovolili mi to…” a poté znovu mluvil o odlišných pneumatikách a změnách v elektronice…

POŘADÍ JEZDEC TÝM ČAS/ZTRÁTA
1 Marc Marquez Repsol Honda - Honda RC213V F 40:59.525
2 Jonas Folger Monster Tech 3 - Yamaha M1 F +3.310
3 Dani Pedrosa Repsol Honda - Honda RC213V F +11.546
4 Maverick Viñales Movistar Yamaha - Yamaha M1 F +14.253
5 Valentino Rossi Movistar Yamaha - Yamaha M1 F +14.980
6 Alvaro Bautista Pull&Bear Aspar team - Ducati GP15 F +16.534
7 Alexis Espargaro Aprilia Gresini - Aprilia RS-GP |F +19.736
8 Andrea Dovizioso Ducati Malboro Team - Ducati GP16 F +20.188
9 Johann Zarco Monster Tech 3 - Yamaha M1 F +21.138
10 Cal Crutchlow CWM-LCR Honda - Honda RC213V F +24.210
11 Jorge Lorenzo Ducati Malboro Team - Ducati GP16 F +25.659
12 Danilo Petrucci Pramac Ducati - Ducati GP15 F +31.540
13 Pol Espargaro KTM Factory team - KTM |F +32.179
14 Bradley Smith KTM Factory team - KTM |F +36.453
15 Jack Miller Marc VDS Racing - Honda RC213V F +37.771
16 Mika Kalio KTM Factory team - KTM |F +37.852
17 Karel Abraham Pull&Bear Aspar team - Ducati GP15 F +39.323
18 Tito Rabbat Marc VDS Racing - Honda RC213V F +41.190
19 Loris Baz Avintia Blusens - Ducati GP15 F +59.850
20 Scott Redding Pramac Ducati - Ducati GP15 F +1'01.664
21 Alex Rins Suzuki Factory team - Suzuki GSX-RR F +1'01.695
Hector Barbera Avintia Blusens - Ducati GP16 F diskvalifikován
Sam Lowes Aprilia Gresini - Aprilia RS-GP |F nedokončil
Andrea Iannone Suzuki Factory team - Suzuki GSX-RR F nedokončil
Poznámka: jednotný hardware & software pro všechny týmy. Třída |F "Factory2 - bez vítězství a umístění na stupních vítězů = 22l paliva 9 motorů bez zmrazení vývoje, neomezené testování. F "Factory" = 22l paliva, 7 motorů, zmrazený vývoj v sezóně, omezené testování na 5 dní

Celá galerie na webu Yamahy ZDE

Zdroj: www.rossi-yamaha.cz

O autorovi

Pac!enT

Pavel alias Pac!ent - pochází z rodiny motocyklového závodníka. Fanoušek všeho co jezdí na dvou kolech a má motor. Od roku 2010 provozovatel a redaktor webu pro fanoušky závodů MotoGP a Valentina Rossiho - Rossi-Yamaha.cz, dříve Rossi-Ducati.cz.
pacient@rossi-yamaha.cz