Autodrom Most

katalog

Hodnocení Okruhářů: 7/10

Autodrom Most

O okruhu

Své první motoristické akce se město Most dočkalo nedlouho po druhé světové válce, když byl 25. května 1947 na trati kolem pivovaru odstartován první rychlostní závod motocyklů. O pět roků později se v Mostě uskutečnilo také první klání automobilů.

Co říkají Okruháři

Most má dlouhou závodní tradici. Je to techničtější okruh než brno, rozdíly mezi šestkou a litrem jsou zde menší. Je to příjemná změna oproti Brnu, zatáčky na dvojku (retardér, vracák) ale i vytočená čtyřka pod boxy. Paddock Mosteckého okruhu je rozdělen na dvě části. Horní, za boxy, je hodně malá stejně jako samotné boxy, které jsou tak třetinové oproti třeba Brnu, čtyři motorky jsou ideální, šest tak maximum. Spodní část paddocku je jedno velké parkoviště, tady je prostoru opravdu hodně, ale k věži to máte o něco dál.
Na okruhu obstojně funguje restaturace, která nabídne hotovky a občerstvení. Je zde i benzínová pumpa (samoobslužný automat na platební karty) a servis, kde vám přezují pneumatiky, pokud pořádající agentura nedisponuje vlastním pneuservisem.
Problém Mostu je v "nedostatečné" obslužné komunikaci. V některých místech je pouze na vnitřní straně trati a jinde není vůbec, to znamená, že pokud dojde k pádu v těchto místech, musí odtahovka jet přímo po okruhu. Tedy přerušení tréninku... Pozor si taky dejte na pravidelné měření hluku!

Na co si dát pozor

Most je technická trať a je záludnější než třeba Brno. Je zde prostě více prostoru, kde se dá udělat chyba.
  • Cílovka - je hodně hrbatá, mlátite se helmou do nádrže a plexi, nic co by se nedalo zvládnout, ale ze začátku nepříjemné
  • Zatáčka č.1 - retardér, brzdí seze šestky až na druhý rychlostní stupeň. Pokud přeženete nájezd, můžete jet rovně, projet mezi dvěma balíky a najet na trať na rovince za retardérem.
  • Zatáčka č.3,4 - Překlápěčka v levé do pravé zatáčky. V té právé se hodně padá na přední kolo. Většinou jezdci nejsou schopni ani popsat chybu, podle nás to je tím, že v tomto místě zůstáváte dlouho v plném náklonu a jak přidáte plyn, odlehčí se přední kolo a vy jdete k zemi...
  • Zatáčka č.7 - Tak zvaný vracák. Nejpomalejší zatáčka okruhu. Pozor na highsider při výjezdu.
  • Zatáčka č.9 - Pravá zatáčka, která je ze začátku z kopce a v apexu jde zase do kopce, odtud název: ďolíček. Tady se dá hodně ztratit.
  • Zatáčka č.11,12,13 - Matador. Série za sebou navazujících zatáček.
  • Zatáčka č.14 - Pod boxy. Velmi rychlá levá zatáčka, jede se na vymotanou čtverku. Pozor na highsidery, v tomto místě dost bolí.
  • Zatáčka č. 16 - Poslední zatáčka před cílovou rovinkou. Asfalt zde není v úpně ideálním stavu a jsou v něm praskliny a hrboly. Je lepší obětovat stopu a těmto nerovnostem se vyhnout.
Autodrom Most

Popis tratě podle Michala Filly

Je potřeba si dávat pozor na poslední dvě zatáčky (15,16), ty sou pořád trochu rozbité a jsou tam hrboly (a taky celá cílová rovinka), jinak na zbytku tratě je povrch bez problémů.
První šikana (1), tam je potřeba hodně brzdit, když to nevyjde, můžete to pustit rovně, hlavně se nesnažit nějak vracet zpátky, to by byl nebezpečný manévr. Nebojte se této únikové zóny využít. Jede se zde hodně pomalu, je potřeba si dobře najet na druhou zatáčku, aby vás to při prudké akceleraci nevyneslo do kačírku.
Následuje velmi rychlá levá (2). V této zatáčce vlastně pořád zrychlujete a zároveň sklápíte motorku, takže dobré gumy jsou základ.
Do další dvojzatáčky se hůře hledá brzdný bod (3,4). Je to taková techničtější pasáž, rychlá levá (3), dvojtá pravá (4,5) a vracák (7). Do první levé zatáčky (3) je potřeba si dobře najet, není nutné úplně u pravého okraje. Do této zatáčky se dá najet hodně rychle, tak se toho nelekněte, rychle překlopit doprava (4) a pod plynem projet dvojtou pravou (5), ale s citem, hodně se tu padá na highside. Do vracáku (7) si najeďte přes obrubníky (6), zde je hodně důležitý výjezd, soustřeďte se na to, aby vás to příliš nevyneslo.
Následuje rychlá pasáž (8,9,10), kde projíždíte zatáčky pod plynem. Důležité je udržet se ve stopě aby vás rychlá levá (8) nevynesla před ďolíkem (9) moc doprava. Ďolík je potřeba si najet úplně zleva. Dá se projet rychleji, než se zdá (to všechny zatáčky pozn. redakce :-)), na výjezdu můžete využít obrubníků.
Trať se stočí doleva (10) a blížíme se k matadoru, což je série tří zatáček (11,12,13). Do první pravé (11) najíždím úplně zleva, důležitý je tu bod zatočení, najít to správné místo. Následující levou (12) vykroužíte u obrubníku a na jejím výjezdu se držet na vnitřku, kvůli nájezdu do další pravé (13).
Následující levá (14), tzv. pod boxy, se jede celá pod plynem, proto je nutný dobrý výjezd z předchozí pravé.
Blížíme se do posledních dvou zatáček, tam brzdím někde na předělu dvou typů asfaltu. Najíždím pravou (15) co nejvíce z venku, uprostřed zatáčky zůstanu chvíli na obrubníku, přidám, nechám se vynést a pak zase na vnitřek do poslední pravé (16) k obrubníku (abych netrefil ty největší hrboly) a koncentruji se na dobrý výjezd na cílovou rovinku.

Onboardy

Do 600ccm

Nad 600ccm

Nejlepší čas: 1:44,744 Nejlepší čas: 1:36,522

Jak se tam dostanete?

Loading...