ČMN CUP 2011 – Slovakiaring

11. 6. 2011
11Čer
ČMN CUP 2011 – Slovakiaring
Minulý týden (30.5. - 1.6.) začal na stále více oblíbenějším Slovakiaringu 3-dílný seriál ČMN CUP 2011. Zážitky ze všech tří dnů plných ježdění s krásným počasím se pokusím vměstnat do svého prvního článečku.

IMG_6214ČMN Cup

Letos byl zvolen nový formát ČMN CUPu a dle informací od účastníků, kteří mají nějaký ten ročník za sebou, si nové uspořádání pochvalují. Tyto závody se jedou v rámci okruhových dnů německého Prospeedu, což garantuje rozjížďky plné Baworáků, ale taky zajímavých poloprehistorických mašin, jejichž datum výroby si nic nezadá s mým věkem. Pro letošní rok jsou připraveny 3 závody, které mají 3-denní formát. Podmínkou účasti v ČMN CUPu bylo zaplacení kompletního seriálu – což byla jedna z věcí, která se v lednu silně probírala na motořkářském fóru. Pro někoho jsou 3 dny na okruhu v kuse hodně, ať už z hlediska času, peněz nebo materiálu. Ale je také důležité připomenout, že Prospeed je agentura, která zastává názor, že má člověk někam přijet v klidu a pár dní se rozjezdit a zlepšovat – prostě nic pro: „ráno přiletím, 2 tréninky a závod a hurá domů“. Ještě je nutné připomenout, že tyto závody jsou určené pro jezdce bez licencí. Abych to shrnul – za pár týdnů byl seriál kompletně vyprodán a 50 lidí se mohlo těšit na sezónu, takže úvahy nad pohřbem tohoto seriálu byly liché.

IMG_6573

Příjezd

Jelikož jsem na okruhu nováčkem, který zná tak maximálně jednodenní ježdění, byly 3 dny pro mě velkou výzvou. Už jen v tom, že jsem vyrazil jezdit sám a poprvé se odtrhnul od profíků, kteří mě do tohohle sportu namočili. Dorazit na okruh večer před ježděním se snažím dodržovat, protože si všechno nachystat, ráno se vyspat a už jen zapnout nahřejváky do zásuvky, je k nezaplacení. Takže jsem s přítelkyní, mechanikem, umbrellagirl, kuchařkou, a masérkou Markétkou vyrazil v plně naloženém autě (bral jsem všechno kromě ploutví a šnorchlu J) na 400km cestu na „Slováč“ pěkně den dopředu. Byl jsem vcelku překvapen, že ve 20:00 už byl paddock pěkně narvaný a byl jsem rád, že jsem Němcům ukořistil jednu zásuvku a vešel se s autem a stanem mezi ostatní. Jak tak obcházím boxy, zjišťuji, že je tady asi 170 jezdců a z toho zhruba 70 Čechů.

IMG_6228Volné jízdy - pondělí

Po klasickém „ráno nemůžu dospat, jak moc se těším jezdit“ jdu vyřídit papírování, vyzvednout transpondéra. Překvapila mě absence jakékoliv technické přejímky, což následně, podle uletujících částí motorek, se mi nezdá jako ideální věc. Po nutné rozpravě, která v duchu německé preciznosti rozebírala i postup při výjezdu na trať, vyrážím obléknout kombinézu a startovat. První den se jezdí ve 4 skupinách, ta poslední slouží čistě pro instruktory a motoškolu. Dnes máme jezdit v klidu – o nic nejde, jen se seznámit s okruhem a pomalu přidávat. Časy z dnešních 6x20 minut rozjížděk ovšem slouží pro rozdělení skupin na úterek, kde budou skupiny už jen 3, takže žádné flákání na trati se prostě nepřipouští. Já zajíždím nakonec 2:32.9 a s nadějí, že pod 2:30 (můj cíl před odjezdem) můžu jednou jet a spokojeně věším kombi na ramínko. V průběhu dne se k mému servisnímu zázemí připojuje klučina z Krnova, kterému je samotnému v rohu s Němcema smutno a tak startujeme do rozjížděk spolu a spokojeně klábosíme o všem možném na trati i mimo ní. Vcelku milým překvapením je pivko večer zdarma a také tuto nabídku hodně lidí využívá.

IMG_6239Kvalifikace - úterý

Podle zkušeností – časy se jedou ráno, tam hned brzo házím 2:28, což nakonec zůstává kvalifikační čas pro středeční závod. Zbytek dne pak zkouším různé průjezdy a způsoby předjíždění, protože se v mojí druhé skupině jezdí spíše pomaleji. Počasí nás smaží, na trati se teplota šplhá k 60°C. 7x20 minut tento den ve 30 stupních ve stínu? – málokdo využívá. V těchto podmínkách vynechává hodně jezdců polední rozjížďky a volí stín svých stanů a boxů. Padá se vcelku málo, nicméně i tak musejí jednoho závodníka odvážet vrtulníkem po nepovedeném manévru na konci cílovky. Večer po 18:00 hodině nám zábavu na okruhu zpestřuje několik okruhových automobilových speciálů, kteří testují svoje vozy v rámci večerního volného ježdění, které je na okruhu snad každý den. Ferrari ani Porsche chybět nemůže.

IMG_6458Středa - závod

Dopoledne posledního dne slouží především k potrénování před závodem, který je určen pro všechny účastníky. Ten se jede na sedm kol a ve třech výkonnostních třídách - Powerbike (čtyřválce přes 750 cm3 a dvouválce přes 1000 cm3), Speedbike (čtyřválce do 750 cm3 a dvouválce do 1000 cm3), a konečně objemově nejslabší třída Sportbike (čtyřválce do 650 cm3, tříválce do 675 cm3 a dvouválce do 850 cm3). Stejně tak je rozděleno hodnocení ČMN CUPu. Po nebi se honí mraky a nikdo se netěší na možnost závodů v dešti, nicméně počasí je evidentně zaplaceno opravdu až do konce a nakonec nespadne jediná kapka.

IMG_6479

První na start jdou nejslabší stroje a můj čas z kvalifikace stačí na 16. místo z celkem 40 ti jezdců. Rovnání na startu je velmi rychlé a stejně tak je ostré i tempo v zahřívacím kole. Těším se na start, zatím mám při nich štěstí a mašina je při nich rychlá. I tady to je dobré a do první zatáčky klopím na 5.místě – nechápu. A poté následuje klasika – ti rychlejší, co zaspali na startu, mě musejí předjet a to využívám ke svému zlepšení – na konečných 2:25.582, což je pro mě fantastický čas. Nakonec dojíždím na 14.místě a v rámci klasifikace ČMN CUPu si jdu na pódium pro pohárek za krásné 7.místo z celkem 18ti Čechů.

IMG_6504

Aby se neřeklo, že tam není konkurence, tak jen napíšu, že nejrychlejší je Milan Murgaš s R6 a časem 2:18.614 a v litrech David Ouředníček zajíždí 2:12.526.

Závěrem chci pouze říci, že potvrzuji smysl akce na 3 dny. Náklady jsou sice obrovské – spálil jsem 90 litrů benzínu - ale sám vidím velký posun v rychlosti a stylu jízdy za ty 3 dny (aby ne, za celkem 88 odjetých kol J).

Další díl bude hostit MOST a to 1.7. – 3.7.2011, kde nebudu chybět a určitě nějaký report napíšu.

IMG_6616Text: Vilém Ságner

Loading...