Honda představila nového Fároše! | Okruháři.cz

Honda představila nového Fároše!

5. 11. 2019 – Roman Kadlčík
5Lis
Honda představila nového Fároše!

Bylo to takové to tajemství, které stejně všichni vědí. Šuškalo se o úplně nové motorce se silnými kořeny v MotoGP. To ostatně řikají výrobci běžně, ale nejdůležitější změnu při vývoji nového modelu udělala Honda v myšlení a zapojila do vývoje HRC.


Současná generace Hondy Fireblade je podle našeho (beztak si to myslí všichni) velice rozporuplná. Pořád je to Fireblade ve smyslu perfektní ovladatelnosti a nezáludnosti. Pořád to je uživatelsky nejpřívětivější litr do bežného provozu. To nás okruháře ale vůbec nezajímá. Na agenturních okruhových dnech potkáte Fireblade jen velmi zřídka a to po většinou ještě starší generace. Nedostatečný výkon, velmi omezující ABS a nevyzpytatelná elektronika. Pokud jste si chtěli postavit okruhovku, konkurence nabídla více.

To se v roce 2020 snad změní a do rybníka Honda nasadí pořádného dravce. Jen si pomyslete, jak rychlá ta motorka musí být, když má v názvu dokonce tří písmena R! Ale teď vážně. Honda Fireblade CBR1000RR-R je úplné nová motorka postavená s jediným cílem - rozdrtit svou okruhovou konkurenci. Že to myslí vážně dokládá i fakt, že na příští sezónu angažovali do svého WSBK týmu Alvara Bautistu a ten v potenciál nové Hondy věří, jinak by od Ducati nedocházel...

Klíčové vlastnosti:

  • Řadový čtyřválec inspirovaný RC213V-S (stejné vrtání a zdvih)
  • Titanové (TI-64A) ojnice, kované hliníkové písty
  • 6 osá inerciální měřící jednotka
  • Aerodynamická křidélka na kapotážích
  • Proměnné časování ventilů
  • DLC - Diamond Like Carbon, povrchová úprava snižující tření v motoru o 35%
  • 217 koní/14.500ot. !!!

Jenom doufáme, že to Honda nezabije nepoužitelným ABS.To má být v novém modelu nastavitelné pro okruhové použití. Technickými fičurami je motor doslova prošpikovaný. Od chlazení pístů, jiný vnitřní chladící okruh (jinak teplá voda v různých částech motoru), technologie pro snížení tření, variabilní časování ventilů...

Elektronika

  • Throttle by wire
  • Tři jízdní módy s nastavitelným výkonem, motorovou brzdnou a antiwheelie
  • Kontrola trakce v 9 stupních
  • Launch control
  • ABS Track mode

Vyšperkovanější verze ponese opět přídomek SP. Liší se použitím elektronických tlumičů Öhlins druhé generace (standardní verze vyjede na Showě).

Nezbývá než doufat, že na Carlose třeba spadne meteorit a pošle na test nového Fároše zase mě :-).

 

195873_2020_HONDA_CBR1000RR-R_SP.jpg195874_2020_HONDA_CBR1000RR-R_SP.jpg195875_2020_HONDA_CBR1000RR-R_SP.jpg195876_2020_HONDA_CBR1000RR-R_SP.jpg195877_2020_HONDA_CBR1000RR-R.jpg195878_2020_HONDA_CBR1000RR-R.jpg195879_2020_HONDA_CBR1000RR-R.jpg195880_2020_HONDA_CBR1000RR-R.jpg195881_2020_HONDA_CBR1000RR-R.jpg195882_2020_HONDA_CBR1000RR-R.jpg195883_2020_HONDA_CBR1000RR-R.jpg195884_2020_HONDA_CBR1000RR-R.jpg195885_2020_HONDA_CBR1000RR-R_SP.jpg195886_2020_HONDA_CBR1000RR-R_SP.jpg195887_2020_HONDA_CBR1000RR-R_SP.jpg195888_2020_HONDA_CBR1000RR-R_SP.jpg195889_2020_HONDA_CBR1000RR-R_SP.jpg195890_2020_HONDA_CBR1000RR-R_SP.jpg195891_2020_HONDA_CBR1000RR-R_SP.jpg195892_2020_HONDA_CBR1000RR-R_SP.jpg195893_2020_HONDA_CBR1000RR-R_SP.jpg195894_2020_HONDA_CBR1000RR-R_SP.jpg195895_2020_HONDA_CBR1000RR-R_SP.jpg195896_2020_HONDA_CBR1000RR-R_SP.jpg195897_2020_HONDA_CBR1000RR-R_SP.jpg195898_2020_HONDA_CBR1000RR-R_SP.jpg195899_2020_HONDA_CBR1000RR-R_SP.jpg195900_2020_HONDA_CBR1000RR-R_SP.jpg195901_2020_HONDA_CBR1000RR-R_SP.jpg195902_2020_HONDA_CBR1000RR-R_SP.jpg195903_2020_HONDA_CBR1000RR-R_SP.jpg195904_2020_HONDA_CBR1000RR-R_SP.jpg195905_2020_HONDA_CBR1000RR-R_SP.jpg195906_2020_HONDA_CBR1000RR-R_SP.jpg195907_2020_HONDA_CBR1000RR-R_SP.jpg197253_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_Bottom_bypass.jpg197254_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_Cam_chain.jpg197255_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_Cam_shaft.jpg197256_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_Display_1.jpg197257_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_Display_2.jpg197258_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_Display_3.jpg197259_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_ECV.jpg197260_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_Exhaust.jpg197261_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_Exhaust_Interior.jpg197262_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_Airflow_over_front_fender_and_side.jpg197263_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_Airflow_over_lower_fairing_and_hugger.jpg197264_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_Airflow_over_winglets.jpg197265_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_Frame_body.jpg197266_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_HESD.jpg197267_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_HSTC.jpg197268_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_HSTC.jpg197269_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_Starter_Layout.jpg197270_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_Steering_Angle.jpg197272_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_Swing_Arm.jpg197273_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_Temperature_Distribution.jpg197274_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_Ti_Conrod.jpg197275_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_Valve_Angle.jpg197276_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_IMU.jpg197277_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_Left_handlebar.jpg197278_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_Piston.jpg197279_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_Piston_Jet.jpg197280_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_Ram_Air_Duct.jpg197281_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_Rocker_Arm.jpg197282_2020_HONDA_CBR1000RR-R_FIREBLADE_Seat_Rail.jpg
 

Roman Kadlčík

Šéfredaktor webu Okruháři.cz a motocyklový instruktor na Okruhových dnech na SPZkách. Zaměřuje se na techniku jízdy a techniku motocyklu. Bývalý závodník a vítěz Czech Endurance Cupu 2 v roce 2011.

roman@okruhari.cz
Loading...