Jarní cena Brna 2020

8. 6. 2020 – Eva Koňáková – zdroj: eva-moto.com, foto: eva-moto.com
8Čer
Jarní cena Brna 2020
Na Masarykově okruhu v Brně se tento víkend konala letošní Jarní cena Brna.

Páteční volné tréninky

Letošní motocyklová sezóna byla poznamenána pandemií koronaviru a nyní už se konečně mohlo začít závodit. Na Masarykově okruhu v Brně se první červnový víkend jede odložená Jarní cena Brna2020.

Na okruh se sjela spousta závodníků, nicméně počasí jakoby bylo pro Jarní cenu zakleté. V minulých ročnících jsme mrzli, když byla zima. Tentokrát taková zima není, když se teploty vzduchu pohybují kolem 15°C, ale celý den víceméně prší. Pršelo celou noc na dnešek. Během odpoledne se na chvilku začalo počasí lepšit a trať začala vysychat, ale na konci druhého tréninku třídy do 600 ccm začalo pršet a kategorie Twinů a dalších už museli jet ve velké vodě. Během dalších dvou tréninků pršet přestalo, ale trať zůstávala dlouho mokrá a moc nevysychala kvůli mrakům. Během třetího volného tréninku třídy do 600 vysvitlo sluníčko…

VIDEO: Před druhým tréninkem Twinů…

Po diskuzi s několika závodníky všichni uvedli, že dnes jde jen o zkušební jízdy a není nutné riskovat. Spousta z nich proto některé tréninky vynechala, někteří objeli jen pár kol. Výsledky proto nejsou směrodatné, protože ani v jednom tréninku nebyly ideální podmínky a nejeli všichni. Každý se těší na zítra, kdy by podle předpovědi mělo být hlavně sucho. 

AKTUALIZACE: Na závěr se nakonec udělalo pěkné počasí a poslední trénink odjeli Superbiky na téměř suché trati.

Live timing:http://www.sporttiming.sk/online/?category=1
Průběžné výsledky:https://speedhive.mylaps.com/Events/1769864
Kompletní výsledky:http://www.videocom.sk/vysledky/20200605_brno.html

Sobotní výsledky

Jedny z prvních závodů letošní motocyklové sezóny se rozjely na Masarykově okruhu v Brně, kde se jede odložená Jarní cena Brna2020. Na známý okruh se sjela velká spousta závodníků, kteří skvěle naplnili startovní rošty. Boj o každou desetinu vteřiny jsme mohli sledovat během dvou kvalifikačních tréninků pro každou třídu, protože v takové konkurenci chtěl každý získat co nejlepší pozici na startovním roštu. Všichni zároveň chtěli maximálně využít čas strávený na trati, protože bylo sucho a dobré podmínky. Zítra má totiž opět pršet a tak dnes byla jedinečná šance si zajezdit co nejvíce za dobrých podmínek. Během tréninků byly jen dvě komplikace, když ve třídě 125 SP (1. trénink) a Klasik (2. trénink) přišly těžší pády a tréninky byly přerušeny červenou vlajkou.

Live timinig: http://www.sporttiming.sk/online/?category=1
Průběžné výsledky:https://speedhive.mylaps.com/Events/1769907
Kompletní výsledky:http://www.videocom.sk/vysledky/20200606_brno.html

Kombinované VÝSLEDKY KVALIFIKAČNÍCH TRÉNINKŮ - sobota

Klasik

125 SP - 250 SP - Moto3

Supermono - 400SSP

do 600ccm

Twin - 125 GP - Stock 300

nad 600ccm

ZÁVODY - sobota

Klasik

Po odjetí všech kvalifikačních tréninků se rozjely sobotnízávody a jako první vyjeli na trať jezdci třídy Klasik, kde se na startovním roštu sešlo úctyhodných 55 závodníků tříd 175 ccm, 250 ccm, 350 ccm, 500 ccm a 750 ccm. Hned po startu bylo jasné, že jsou mezi stroji velké výkonnostní rozdíly a startovní pole se poměrně rychle roztrhalo.

Vítězem třídy 175 ccm se stal Chris Meyer, za kterým skončili Miloš Thér a Milan Šobáň. Ve třídě 250 ccm vyhrál Dalibor Žiška, druhý skončil Zdeněk Malý a třetí Miroslav Krejsa. V kategorii 350 cm vyhrál Marcel Mazalovský, za kterým skončili Jaromír Tázler a Šárka Schmidtová. Pětistovky vyhrál Libor Dokulil, druhý skončil Kamil Brückner a třetí Václav Prokeš. Nejsilnější klasiky ovládl Karel Matuš st. před Aloisem Petrovským a Milanem Cynybulkem.

125 SP - Moto3 a 250 SP

Další závod vypsaný na šest kol byl vypsán pro třídy 125 SP, Moto3 a 250 SP. Třída 250 SP startovala o pár vteřin později. V Brně je stále polojasno s teplotou vzduchu 20°C a trati 22°C. Po prvním kole byl ve vedení Marek Zima, kterého stíhali David Polák a Lukáš Fikker. Za nimi vznikla menší mezera dvou vteřin, kde jel Miroslav Sedlo. Dál jeli Josef Svoboda, Peter Rauch a Petr Čadek. Pěkná skupinka byla i za nimi, kde jeli Petr Endrst, Lukáš Berger, Jakub Rolf a Pavel Fojtík. Na čele to byla parádní a napínavá bitva o vítězství, ale první pozici si dokázal držet Marek Zima a na druhé místo se posunul Lukáš Fikker.

Ve třídě Moto3 byl první Jakub Gurecký, za kterým byl jen o dvě desetiny vteřiny Jonáš Kocourek. Třetí byl Michal Prokeš, ale ten už ztrácel více. Ve třídě 250 ccm vedl Lukáš Walter před KarlemMatušem a Petrem Křenem, ale mezery mezi nimi už byly větší.

Dvě kola před cílem se před Jakuba Gureckého dostal Jonáš Kocourek, když šlo o pěkný souboj mladých talentů. Na čele závodu třídy 125 SP to byl také stále zajímavý boj mezi Markem Zimou, Lukášem Fikkerem a Davidem Polákem. Na chvíli si některý z nich vytvořil náskok, ale hned poté ho soupeři stáhli. Další pěkný souboj byl o šesté místo, kde jeli v jedné skupině Peter Rauch, Pavel Fojtík, Petr Čadek a Petr Endrst.

Boj až do cílové rovinky předvedli Jakub Gurecký a Jonáš Kocourek, které v cíli dělila půlka motorky. Vítězem se stal Jonáš Kocourek s rozdílem jen 0,015 s. Za nimi projel cílem vítěz třídy 125 SP, které nakonec vybojoval Lukáš Fikker. Marek Zima se tak po dlouhém vedení musí spokojit s druhou pozicí a stupně vítězů doplní David Polák. Ve třídě 250 SP vyhrál Lukáš Walter před Karlem Matušem a Petrem Křenem.

Supermono - 400SSP

Třetí závod v pořadí čekal jezdce tříd Supermono a 400SSP. Z prvního místa startoval Petr Najman, který byl favoritem pro tento závod, protože se jako jediný v kvalifikaci dostal s časem pod 2:20. Velice dobře ale dostartoval jeho největší soupeř Shaun Anderson, nicméně Petr dokázal první pozici udržet. Po prvním kole měl ale náskok 0,4 s. Na třetí pozici se zařadil František Loučka, který ale ztrácel na vedoucí dvojici 2,8 s. Dále pak byli Marek Němeček a Libor Kamenický. Ve třídě 400 SSP byl ve vedení Dan Vysloužil a o druhou pozici proti sobě jeli Daniel Chovanec a Patrik Horák.

Mezi Petrem Najmanem a Shaunem Andersonem to bylo stále velice vyrovnané, kdy se rozdíl držel na 0,3 – 0,4 s. František Loučka na ně v polovině závodu už nabral ztrátu deseti vteřin. I mezi dalšími jezdci byly větší mezery. Dvě kola před cílem ze závodu odstoupil Libor Kamenický.

V posledních kolech si Petr Najman začal budovat náskok a dojel si pro suverénní vítězství. ShaunAnderson projel se ztrátou 3,3 vteřiny a třetí skončil František Loučka. Ve třídě 400 SSP vyhrál DanVysloužil, druhý skončil Daniel Chovanec a třetí Ondřej Rašovský.

Závody do 600 ccm

Jeden z těch více očekávaných závodů se rozjel krátce před pátou hodinou, když se jel závod třídy do 600 ccm. Ten se jel na sedm kol. Po prvním kole se na čele vytvořila trojice Jiří Mrkývka, Igor Kaláb a Michal Chalupa. Následovali Pierre Coppa a Petr Najman uzavíral Top5. Dále pak byli Michal Vecko, Tom Eder, Filip Řeháček, Jaromír Chlup a Petr Wiesenberg doplňoval Top10. Zajímavé bylo také sledovat mladé jezdce, Filip Řeháček a Patrik Carda se drželi u Top10, Patrik Stachura byl na 17. místě.

Vedoucí pětice se i během dalších kol držela pohromadě a byl to pěkný souboj. V polovině závodu byl ve vedení Igor Kaláb. Vedoucí pětice se poté rozdělila na tři a dva. Igor Kaláb udržel první pozici a vyhrál s náskokem přes 2,5 vteřiny. Michal Chalupa obsadil místo druhé a stupně vítězů doplňuje Jiří Mrkývka. Pierre Coppa a Petr Najman udrželi Top5. Jaromír Chlup obsadil místo páté a stálice přírodních tratí Michal Vecko z AMK Městec Králové si dojel pro sedmé místo. Mladík Filip Řeháček dojel na pěkném 9. místě.


Twin, 125GP a Stock300

Předposlední závod dnešního programu čekal jezdce tříd Twin, 125 GP a Stock300. Díky tomu bylo startovní pole opět hezky zaplněné do závodu na šest kol. Z první pozice startoval Oliver König se svou třístovkovou KTM, který v současné chvíli čeká, až začne šampionát WorldSBK. I přes to, že jel z pole position, během tréninků si stěžoval, že mu motorka moc nefunguje. Mezi Twinaři byl nejlepší David Kužela, který jel z druhého místa i poté, co ve druhém tréninku lehce spadl na „Béčku“.

V závodě se dlouho nezdržel Karel Löffler, který spadl na „Áčku,“ ale nic se mu nestalo. Mezi tím se na čele rozjel pěkný závod a bylo zajímavé sledovat rozdíly mezi motorkami Twin a Stock 300. V polovině závodu byl ve vedení Oliver König, za kterého se dostal Jan Markalous s rozdílem jen 0,292 s. Třetí jel Petr Svoboda z týmu Wepol a čtvrtý Milan Hanzalíkml, takže to byl hezký mix těchto dvou kategorií. Na páté místo klesl David Kužela, ale hned za ním jel David Kubáň, další jezdec na třístovce. Z kategorie 125GP byl nejrychlejší Patrik Kolář, který jel mezi všemi devátý.

Jako první dojel do cíle Oliver König, který oslavil vítězství ve třídě Stock300. V závěru závodu začal na Olivera hodně tlačit Petr Svoboda, který na něj ztratil jen 0,358 s. Třetí v cíli byl Jan Markalous, který tak vyhrál ve třídě Twinů.

Nad 600 ccm

Poslední závod sobotního programu čekal jezdce třídy nad 600 ccm, takže na Masarykův okruh vyjeli ty nejsilnější stroje. Závod byl vypsán na sedm kol. Hlavním favoritem byl Karel Hanika, který má zkušenosti z nejrůznějších šampionátů mistrovství světa. To také potvrdil a se svou Yamahou se ujal vedení. Za něj se zařadil Michal Filla a třetí byl Philipp Steinmayr. Čtvrtý jel Bálint Kovács a Top5 držel Michal Prášek. Dále jeli Karel Pešek, Marek Červený, Miloš Čihák, Aleš Nechvátal a Jiří Brož. Rozdíly byly zanedbatelné a na Top10 se snažil dotáhnout i Tomáš Borovka. Luboš Koňák, který letos přešel z šestky na litra, byl na 18. místě. Hned za ním jel David Hanzalík, který letos také nově sedlá nejsilnější stroj. Za zmínku také stojí Martin Horký, který je znám jako hendikepovaný závodník, když před časem přišel o nohu. V celkové konkurenci přes čtyřicet jezdců byl na 26. místě.

Karel Hanika začal zajíždět nejlepší časy, takže už po třech kolech vedl o 3,5 vteřiny. Michal Filla si také vyjel náskok téměř dvou vteřin na třetího. Největší souboj zatím probíhal o šesté místo mezi Karlem Peškem a Márou Červeným, které od sebe dělilo jen 0,188 s. Za nimi byla další dvojice MilošČihák a AlešNechvátal. I když vzadu, tak za pozornost stojí také Zdenek Sedlák, známý jako „Zdenál,“ který za svou kariéru vyzkoušel nespočet strojů a vrátil se také po těžké nehodě v Hořicích. Zde se představil s Ducati 1098 a byl na 39. místě.

Karel Hanika si dojel pro vítězství ve stylu start-cíl, když navíc vyhrál s náskokem 7,5 vteřin. Druhý skončil Michal Filla a stupně vítězů doplňuje Bálint Kovács. Dále dojeli Philipp Steinmayr a MichalPrášek. Karel Pešek udržel Marka Červeného za sebou, ale Aleš Nechvátal se dostal na osmé místo. Devátý skončil Jiří Brož a Miloš Čihák uzavírá desítku nejlepších.

Nedělní závody

Nedělní ráno na Masarykově okruhu v Brně patřilo Warm Upům, ve kterých měli jezdci poslední šanci vyzkoušet své stroje před hlavními závody. Po ránu byla trať mokrá po nočním dešti, ale poté začala rychle osychat a první závod třídy Klasik už se jel na úplně suché trati, navíc bylo polojasno a 22°C.

Live timinig: http://www.sporttiming.sk/online/?category=1
Průběžné výsledky:https://speedhive.mylaps.com/Events/1769907
Kompletní výsledky:http://www.videocom.sk/vysledky/20200606_brno.html

Závod Klasik

První závod byl vypsán pro jezdce třídy Klasik, který se jel na 8 kol brněnského okruhu. Závod bohužel dobře nezačal pro Petra Kuchaříka, který po zahřívacím kole zajel do boxů. Po startu musel odstoupit Zdeněk Malý, kterému praskl řetěz.

Oproti včerejšku to dnes bylo od začátku napínavé, protože se vpředu vytvořila čtveřice Libor Dokulil, Jiří Nechanický, Kamil Brückner a Marcel Mazalovský. Ti spolu jeli velice vyrovnaně, i když později se už začaly tvořit rozestupy. Startovní pole všech strojů od 175 ccm do 750 ccm bylo opravdu plné a tak jsme mohli sledovat pěkné souboje i o zadní pozice.

Přibližně po polovině závodu už dostávali zadní jezdci kolo od těch nejrychlejších. Vítězem závodu se stal Jiří Nechanický, ale ten je neklasifikován. Kamil Brückner vyhrál ve třídě pětistovek, ve třídě 350 ccm vyhrál Jaromír Tázler, 250 ccm Dalibor Žiška, 175 ccm vyhrál Chris Meyer a ve třídě 750 ccm zvítězil Alois Petrovský.

125 GP, 125 SP, 250 SP a Moto3

Druhý závod čekal hned čtyři spojené třídy 125 GP, 125 SP, 250 SP a Moto3. Závod byl vypsán na 11 kol. Start do závodu byl rozdělen na dvě skupiny – jako první stáli na roštu jezdci tříd 125 GP, za nimi 125 SP a když tyto kategorie odstartovaly, tak se do závodu rozjeli jezdci Moto3 a 250 SP.

Výborně v prvním kole zatahal Patrik Kolář, který se ujal vedení a navíc si vytvořil náskok na ChriseMeyera a Michala Savinkova. Ve třídě 125 SP se do čela závodu dostal Marek Zima, za kterým jeli Radim Daniel a Lukáš Fikker. V Moto3 se ujal vedení Jakub Gurecký, za kterým jel Jonáš Koccourek. V 250 SP byl na první pozici Karel Matuš, kterého stíhal Lukáš Walter. Během druhého kola závod skončil pro Patrika Koláře, který dojel jen na Stadion. Na čele tak vznikla dvojice Chris Meyer a Michal Savinkov, kteří bojovali o vítězství a rozdíl byl jen v setinách vteřiny. Oldřich Podlipný se tak posunul na místo třetí. Marek Zima si zatím udržoval první pozici ve třídě 125 SP, ale Lukáš Fikker nebyl daleko za ním.

Sedm kol před cílem se Lukáš Fikker dostal do vedení závodu ve třídě 125 SP. O kolo později někteří jezdci dostali kolo. Na čele to byla parádní bitva mezi jezdci 125 GP Michalem Savinkovem a Chrisem Meyerem, kteří projížděli na cílové rovince bok po boku. V Moto3 se ve vedení držel stále Jakub Gurecký a v 250 SP vedl Lukáš Walter. Několik jezdců také ze závodu odstoupilo kvůli technické poruše.

Marek Zima ale dlouho nezůstával na druhém místě a pět kol před cílem se vrátil do vedení ve třídě 125 SP. Hned poté ale byl závod zastaven červenou vlajkou kvůli pádu Františka Pekárka.

Po pauze přibližně deseti minut byl závod restartován na čtyři kola. Na startu se seřadili podle průjezdů posledního kola – tedy první byly stroje 125 GP, poté Moto3 a pak ostatní.

Během prvního kola restartovaného závodu se do vedení dostal mladík Jakub Gurecký, který si navíc vytvořil náskok 0,6 s na Jonáše Koucourka. Za nimi jeli Chris Meyer a Michal Savinkov, kteří opět bojovali o vítězství ve třídě 125 GP. Dále jel Karel Matuš jako vedoucí jezdec třídy 250 SP. V dalším kole se na první místo dostal Chris Meyer, ale vedoucí čtveřice jela hezky spolu. Ve třídě 125 SP byl ve vedení opět Marek Zima. Lukáš Fikker bohužel ze závodu odstoupil.

Vítězem závodu se stal Jakub Gurecký, který zároveň vyhrál závod ve třídě Moto3. Chris Meyer dojel těsně za ním a vyhrál ve třídě 125 GP. Kategorii 125 SP vyhrál Marek Zima a 250 SP Petr Křen

Supermono a 400 SSP

Další závod v pořadí čekal jezdce tříd Supermono a 400 SSP. Závod byl vypsán na 11 kol. Podmínky jsou v Brně stále dobré, když je polojasno s teplou vzduchu i trati 24°C. Výborný start předvedl Shaun Anderson, který se dostal před Petra Najmana, ale rozdíl byl minimální. Problémy na startu měl Ladislav Vojto, kterému zhasla motorka a při odlačování ze startovního roštu nakonec naskočila a tak mohl odstartovat. Start byl kvůli tomu trochu pozdržen.

Během prvního kola to byl parádní souboj mezi Shaunem Andersonem a Petrem Najmanem. Shaun držel první pozici, ale na cílové rovince ho Petr Najman předjel bok po boku a rozdíl byl na tisíciny vteřiny. Na třetí pozici jel František Loučka, čtvrtý Ladislav Vojtko a pátý Marek Němeček. Ve třídě 400 SSP se ujal vedení Dan Vysloužil, za kterým jel Daniel Chovanec. V průběhu druhého kola si Petr Najman snažil vybudovat náskok, který byl kolem 0,4 s. Postupně tento náskok navyšoval i v dalším kole, ve kterém projel s rozdílem 0,8 s na Shauna Andersona. Třetí František Loučka ztrácel už 11 vteřin a rozdíly byly i mezi ostatními závodníky. Dan Vysloužil udržoval první pozici ve třídě 400 SSP.

Sedm kol před cílem udělal Shaun Anderson chybu, když spadl a ztratil svou pozici. Petr Najman tak zůstal na čele závodu osamocen s náskokem 17 vteřin. Shaun motorku rychle zvedl a do závodu se vrátil. 

S obrovským náskokem si dojel pro druhé vítězství ve třídě Supermono Petr Najman. Za ním nakonec skončil Shaun Anderson, který postupně stahoval Františka Loučku a dvě kola před cílem ho předjel. Ten mu to ale nechtěl dát zadarmo a snažil se mu předjetí oplatit, ale Shaun nakonec druhou příčku udržel. Ve třídě 400 SSP vyhrál Dan Vysloužil.

Do 600 ccm

Závod na 12 kol čekal jezdce třídy do 600 ccm. Podmínky se v Brně drží zatím stále dobré, že se jelo na suchu, i když je docela dusno a 24°C. Do závodu nejlépe odstartoval Igor Kaláb, který se ujal vedení. Tuto pozici udržoval i během dalších kol, navíc navyšoval náskok a po dvou kolech závodu vedl o téměř tři vteřiny. Za ním jeli Michal Chalupa, Jiří Mrkývka, Petr Najman a Pierre Coppa.

Bohužel hned po dvou kolech závodu došlo k přerušení červenou vlajkou kvůli oleji na trati v první zatáčce, kde spadl Jiří Mrkývka. Závod byl poté vypsán na 8 kol se zrychlenou startovní procedurou. 

Restartovaný závod opět výborně rozjel Igor Kaláb, který si znovu budoval na čele náskok. Na druhém místě jel Michal Chalupa a na místě třetím se držel Petr Najman. Dále jeli Pierre Coppa, Jaromír Chlup, Michal Vecko, Filip Řeháček, Tom Eder, Petr Wiesenberg a Patrik Carda.

Igor Kaláb nadále navyšoval svůj náskok na čele a Petr Najman se ve třetím kole probojoval na místo druhé před Michala Chalupu. Hned v dalším kole si pozice prohodili zpátky. Závod v tu chvíli skončil pro Petra Wiesenberga.

Igor Kaláb vyhrál ve stylu start – cíl. Druhý dojel Michal Chalupa a první pódium v kategorii do 600 ccm si připisuje Petr Najman. Pětici nejlepších doplnili Pierre Coppa a Jaromír Chlup.

Stock 300 a Twin

Předposlední závod nedělního programu čekal jezdce tříd Stock 300 a Twin, který byl vypsán na 11 kol. Do závodu obě třídy startovaly odděleně s tím, že Stocky 300 jely první. Dobrý start předvedl Oliver König, který se ujal vedení. Za ním bojovala o druhé místo dvojice David Kubáň a PetrSvoboda. Petr Svoboda měl výborné tempo, když se během tří kol dotáhl na Olivera a navíc ho předjel. Ve třídě Twinů byl na první pozici Lukáš Fikker, druhý jel Milan Hanzalík ml. a třetí Jan Markalous.

Pěkně rozjetý závod musel být přibližně v polovině zastaven, protože nad Masarykův okruh přišel přívalový déšť s kroupami. Déšť naštěstí docela rychle ustal a bylo rozhodnuto, že se závod restartuje na 4 kola a bude mokrý po přibližně dvaceti minutách poté, co byl závod přerušen. Nakonec se ale znovu  několikrát rozpršelo a jezdci vyjeli na trať až v 17::30.

Do mokrého závodu dobře odstartoval Oliver König, který se ujal vedení. Krátce poté, co jezdci vyjeli do svého závodu, znovu začalo pršet.

V polovině čtyřkolového mokrého sprintu se do vedení závodu dostal Petr Svoboda, ale to netrvalo dlouho. Ve třídě Twinů byl v čele opět Lukáš Fikker, za kterým jel Jan Markalous. Petr Svoboda a v posledním kole nám s Oliverem Königem předvedli pěkné souboje. Jako první dojel do cíle LukášFikker, který tak oslavil vítězství ve třídě Twin. Za ním skončil Jan Markalous. Oliver König nakonec vítězství ve třídě Stock 300 vybojoval jen o malý kousek nad Petrem Svobodou.

Závody nad 600 ccm

Poslední závod letošní Jarní ceny Brna byl pro kategorii nejsilnějších strojů, tedy nad 600 ccm. Počasí bylo hodně vrtkavé a neustále chvílemi poprchávalo a na chvíli přestávalo. Trať ale byla dost mokrá, takže byl vyhlášen mokrý závod. Vzduch měl 17°C a trať 23°C. Závod byl vypsán na 12 kol se zrychlenou startovní procedurou a dvěma zahřívacími koly.

Start do závodu moc nevyšel Karlovi Hanikovi, kterému zhasla motorka již při najíždění do zahřívacích kol. Nyní něco ztratil. Naopak Michal Filla výborně odjel a ujal se vedení, které udržel i během prvního kola. Karel Hanika se zařadil na místo druhé a třetí jel Bálint Kovács. Marek Červený byl čtvrtý a za ním jel Michal Prášek. Dále pak byli Karel Pešek, Jiří Petrla, Tomáš Borovka, David Hanzalík a Martin Vašulín.

Během druhého kola se Karel Hanika dostal do vedení závodu. Michal Filla na něj ztrácel nějakých 0,5 s a třetí Bálint Kovács ztrácel 3,2 vteřiny, navíc se na něj dotahoval Marek Červený. Pátý jel sám Michal Prášek, ale pěkné to bylo o šesté místo mezi Jirkou Petrlou, Karlem Peškem, Aldou Nechvátalem, Davidem Hanzalíkem a Tomášem Borovkou. Další pěkná skupina jela o 13. místo, kde jeli Petr Plichta, Antonín Moravec, Martin Sucháček, Leoš Hlaváček, Jakub Hejduk a Luboš Koňák.

Bálint Kovács si závod dlouho neužil, když spadl a chvíli poté spadl i David Hanzalík.

Karel Hanika měl i na vodě výborné tempo, když ve třetím kole zajel čas 2:14,977. Díky tomu na čele odskočil o tři vteřiny na Michala Fillu. Marek Červený udržoval třetí místo a dobře rozjetý byl JiříPetrla, který se dotahoval na Michala Práška.

V polovině závodu zajížděli Karel Hanika a Michal Filla časy pod 2:15 a měli na čele velký náskok 15 vteřin na ostatní. Mezi oběma byl stále rozdíl kolem tří vteřin. Jiří Petrla už se dostal na čtvrté místo. Luboš Koňák uzavíral bodované pozice.

V závěru závodu bylo pořadí na čele stejné, takže vedl Karel Hanika před Michalem Fillou o 3,5 vteřiny. O třetí místo to ale začínalo být zajímavé, protože rozdíly mezi Markem Červeným, Jiřím Petrlou a Michalem Práškem byly malé. V desítce nejlepších pak byli Karel Pešek, Tomáš Borovka, Aleš Nechvátal, Stanislav Polák a Leoš Hlaváček. Dále pak byli Petr Plichta, Jakub Hejduk, Luboš Koňák, Martin Vašulín a Martin Sucháček byl poslední prozatím bodující. V závodě už pokračovalo jen 18 jezdců. Dvě kola před cílem měl nějaký problém Jiří Petrla, který ztratil nejen čtvrté místo, ale nabral i výraznější ztrátu na Michala Práška.

Pro druhé suverénní vítězství, tentokrát na vodě si dojel Karel Hanika. Na druhém místě skončil Michal Filla a stupně vítězů doplnil Marek Červený.

Eva Koňáková

Psaní na téma motocyklů se intenzivně věnuje již od roku 2014. V současné chvíli nejvíce spolupracuje s časopisem MOTOhouse a Autoklubem ČR. Největší zájem má o MotoGP, ale kromě toho ráda jezdí na WSBK a závody na přírodních tratích. Dále ji zajímá Supermoto, EWC, FMX a další.

eva@eva-moto.com
Loading...