Lin Jarvis: “Budeme mít nový motor a změny v týmu.”

13. 11. 2018 – Pac!enT
13Lis
Lin Jarvis: “Budeme mít nový motor a změny v týmu.”
Posledních několik dlouhých měsíců jsme si všichni kladli otázku co a hlavně kdy Yamaha udělá, aby se její špatné výsledky změnily a podle posledního rozhovoru s manažerem týmu Linem Jarvisem (který proběhl během dopoledne před kvalifikací v Sepangu) pro server Crash.net to vypadá, že se v Yamaze konečně něco pohnulo a dá se snad doufat, že se příští rok situace zlepší.
Přestože se výsledky Yamahy v posledních závodech zlepšily, tak jak z vyjádření Jarvise vyplývá, tak se špatné výsledky továrního týmu v průběhu druhé poloviny minulé a velké části letošní sezóny projeví ve změnách v týmu a jeho organizaci, což je nepochybně tím, co drtivá většina příznivců Yamahy logicky očekává. Podle Jarvise bude změna nejen v tom, že do týmu inženýrů, kteří na projektu MotoGP pracují, přibudou další lidé a to jednak ti, kteří již v Yamaze na jiných odděleních pracují, ale také noví, kteří doposud v Yamaze nepracovali.
“V poslední době máme neustále spoustu setkání a diskusí, hodnocení a pátrání po tom, co bylo špatně a abychom našli cestu vpřed. Takže konečně bych řekl, že jsme v tomto okamžiku daleko od toho, abychom si nevěděli rady. Stále máme hodně práce, kterou musíme udělat, abychom byli připraveni na příští sezónu. Ale přestože nám vítězství na Phillip Islandu přineslo dobrý pocit, tak to jen trochu ulehčilo tomu tlaku. Řekl bych, že nás jen o něco více motivuje, protože o tom, co pro příští rok plánujeme jsme již byli rozhodnuti. Takže teď tohle vítězství neznamená, že budou všichni v pohodě a řekneme si, že je motorka v pořádku. Naopak. Jsme tady právě od toho, že ty změny motorky chceme udělat a že právě tím chceme zažít. Je ale příliš brzy na to říci k tomu něco více, například o detailních parametrech motorky a tak dále, protože se to týká prakticky všech oblastí a krom toho, tým bude tak jako tak vypadat jinak. Maverick změní šéfmechanika, kterým bude Esteban Garcia, jež nahradí Ramona Forcadu, který bude s Morbidellim v satelitním týmu SIC. To samé platí pro Wilco Zeelenberga (pozn autora: konečně…!  ), který se také přesune do týmu SIC. Takže Vinales bude mít nového analytika, bývalého mistra světa stopětadvacítek Juliana Simona. To jsou dva důležití lidé na jeho straně boxu, kteří se změní. V celé naší organizaci proběhnou další změny a to určitě v tom, jak se problémy snažíme řešit. Teď nemohu opravdu říci více. Budeme mít více inženýrů a také nové inženýry, ale nemohu říct jaké. Budou jak z Yamahy, tak i z jiných týmů nebo továren.  Japonci se budou na pozicích přesouvat v rámci Japonska. Tam se musí pracovat jiným způsobem a doufáme, že tam bude nějaká zvýšená pracovní aktivita. V Evropě jsme přenesli některé priority a odpovědnosti na některé z našich lidí, ale určitě budeme potřebovat další zaměstnance.”

Mnoho bylo řečeno o motoru 2018, jeho neschopnosti šetřit pneumatiky a dobrou zprávou je, že nový motor, který dodává výkon lineárnějším způsobem, bude jedním z hlavních nových testovaných dílů na testu ve Valencii, k čemuž Jarvis uvedl:

“Jsem přesvědčený o tom, že by byl jemnější motor pro naše jezdce lepší. Myslím, že současný motor je příliš agresivní v nízkých otáčkách, po prvním dotyku plynu. To je rozhodně jedna z hlavních věcí. Elektronika je další věc. Způsob řízení a práce s novým jednotným softwarem. Jsem přesvědčený o tom, že naši konkurenti mají oproti nám výhodu, protože pochopili, jak s tímto systémem pracovat. To znamená, že jsme měli problémy na tratích s kluzkým povrchem, kde nám prokluzovaly pneumatiky a se špatným zrychlením. Naši jezdci pak ve výjezdu ze zatáček museli velmi opatrně přidávat plyn, zatímco naši konkurenti mohli dát plný plyn a o ostatní se postarala elektronika, takže velmi rychle vyjížděli ze zatáček. To je věc, se kterou jsme hodně bojovali. Samozřejmě, že letos budeme už ve Valencii testovat nový motor. Máme dva testy, jeden ve Valencii a druhý v Jerezu, přičemž oba jsou velmi důležité. Při každém jiném testu budeme testovat různé věci. V každém případě ve Valencii začneme s tím hlavním a pak uvidíme, co se stane. Nemohu vám teď poskytnout žádné další podrobnosti.”

Lin Jarvis se také vyjádřil ke komentářům Vinalese po závodu na Phillip Islandu o tom, že by mu měla továrna více naslouchat a udělat motorku podle jeho připomínek, ale také ke komentářům Valentina po závodu v Aragonu, kde uvedl, že vůbec neví, jestli Yamaha na něčem pracuje, protože nemá žádné informace.

“S tím, co říká, moc nesouhlasím. Samozřejmě, že tady jsou věci, které chce, a které ho štvou a při tom závodu je nakonec našel. Ale Valentino by možná řekl to samé. Nemyslím si, že to je jenom problém Vinalese, ale obou jezdců. Oba z nich říkají „Proč mě neposloucháte, proč mi Yamaha nemůže dát to, co po nich chci?“ Takže podle mě to je to samé. Samozřejmě, že nakonec je to tak, že jsou některé věci stejné pro oba. Jednou z nich je motor. To je něco, co v průběhu sezóny změnit nemůžeme, musíme si vybrat jen jednu verzi, takže je velmi důležité, abychom vybrali ten správný. Ostatní věci mohou být více méně vyladěny podle přání jezdce. Už teď jsou mezi jejich motocykly nějaké rozdíly. S tím, že je jádro stejné, je tam rozdílů poměrně dost. Takže to není tak, že bychom požadavky Vinalese neslyšeli, rozhodně to tak není. Posloucháme oba dva, ale oba dva jsou teď naštvaní. Problém je, že spousta požadavků jezdců zůstává příliš dlouho bez odezvy. Takže potom je snadné ztrácet víru v to, že s tím někdo něco udělá. Když nahlásíte problém a nikdo Vám na to neodpoví, tak je jasné, že máte pocit, že je komunikace na mrtvém bodu, protože jste přesvědčený o tom, že Vaším potížím nikdo nenaslouchá, nebo jim nerozumí. Takže celá ta frustrace vyplývala z toho, že Yamaze tak dlouho trvalo, než si uvědomila, že má problémy a jak z nich ven. Teď jsme si prošli neuvěřitelně dlouhým a obtížným obdobím od posledního vítězství, zatímco jsme museli pokračovat, dávat do toho maximum a pokoušet se zlepšit. Myslím si, že tady byl bod zlomu někdy před závodem v Thajsku, takže to dno máme myslím za sebou. Není to tím, že bychom konečně dokázali zvítězit v závodu, ale od té doby došlo k nějakému přiznání našich problémů a jejich pochopení, ze kterých je potřeba se dostat. Takže teď mám pocit, že jsme již na cestě z našich problémů, zatímco předtím jsme v nich byli naplno.”

Věřme tedy, že se v Yamaze skutečně chytili za nos a přijdou na první zimní testy s řešením, které minimálně pomůže nastoupit finální směr vývoje motocyklu na zimní měsíce tak, aby jezdci továrního týmu měli na sezónu 2019 konkurenceschopný materiál.

ZDROJ: http://www.rossi-yamaha.cz/

Pac!enT

Pavel alias Pac!ent - pochází z rodiny motocyklového závodníka. Fanoušek všeho co jezdí na dvou kolech a má motor. Od roku 2010 provozovatel a redaktor webu pro fanoušky závodů MotoGP a Valentina Rossiho - Rossi-Yamaha.cz, dříve Rossi-Ducati.cz.
pacient@rossi-yamaha.cz
Loading...