MOTOhouse 3/2019

12. 2. 2019 – TZ
12Úno
MOTOhouse 3/2019


MH Exclusive – 2019 Honda CBR650R

Musím si protřít oči, jestli někdo něco nespletl a nepostavil přede mě Fireblada. Ta podobnost je neuvěřitelná, minimálně čumák je téměř k nerozeznání. Jasný odkaz na svou původní rodinu. A tady má na kapotě nalepené jedno z nejikoničtějších jmen v motorkovém světě – CBR.



ANGLIE – okruhový luxus

Ducati Panigale V4 vs. Yamaha R1M vs. Honda RC213V-S Čtyřtaktní speciály z Grand Prix se staly předlohou těmto sportovním strojům: Ducati Panigale V4, Yamaha R1M a Honda RC213V-S se konečně potkávají, aby oslavily to nejlepší, co si můžete za peníze koupit. Pokud na to máte.


Představení – Čezeta typ 506

Seznamte se se splněným snem Neila Eamonna Smithe, britského podnikatele, který se při své návštěvě Čech zamiloval do designu starého Prasete, tedy legendární ČZ 175/501 a 502. Ten moment mu změnil život. Dnes stojí v Prostějově malá továrna, kde vzniká její moderní reminiscence, ručně montovaný elektrický skútr Čezeta typ 506.


Představení - Moto Guzzi V85TT

Guzzi jde do války s cestovními endury pro svou lásku k retru a kvůli osobitému pojetí. Nečekejte hvězdný výkon, spíš tu jde o možnost usednout do sedla něčeho naprosto unikátního…Guzzi se drží tradice, tedy motor je podélně uložený dvouválec s rozvodem OHV. Motor dál jen chlazený vzduchem, válce svírají nepřehlédnutelný úhel 90°.


Srovnávací test – Aprilia Shiver 900 vs. Yamaha MT-09

Možná namítnete, že to jsou dva rozdílné světy. Italský dvouválec plný zdánlivého charakteru proti tříhrnku z Japonska, který bude pro lidi toužící mít „něco lepšího“ představitel absolutní průměrnosti. My to ale vidíme úplně jinak. Každá z nich má něco do sebe, každá umí zabrnkat na různá nervová zakončení. Jsou si podobnější, než by se mohlo na první pohled zdát.


Motosalon – rozhovor Pavel Liška

Motorka je pro něj víc parťák než milenka, protože své ženě je prý skutečně věrný. Přesto si často užívá letu krajinou na dvou kolech, ať už jako jeden z Vandráků, na turné po besedách s kroskou, nebo jen tak. Ovšem někdy je to i nad jeho síly. Třeba když si půjčí extra těžkého Harleje – a to pak o trapasy není nouze.



MH Rating - 21 motorek, které chceme do svých garáží

Bavíme se tím pořád dokola. Prohlížíme si starý katalogy a rochníme se v tom, jak byly všechny ty dávno otestovaný motorky dobrý. No a vlastně až teď, s porcí zkušeností, to všechno dokážeme skutečně a správně docenit. Letos jsme tohle všechno v redakci prožívali možná ještě víc. Carlos se totiž hecnul a po třech letech sjíždění inzerátů si splnil sen – pořídil si vysněnou eRjedničku


MH test – Husqvarna Vitpilen 401

V předchozí části našeho dvoudílného vyprávění o švédských pilenech jsme si, milé děti, ověřili, že naštěstí ještě existují motorky, který vám nedovolí brát se moc vážně. Jako tadyhle malej neznaboh Vitpilen, kterej má ze všeho jen bohapustou prdel


MH Test - BMW R nineT Scrambler

Jedu si jako král. Je to ten moment, kdy všechno probíhá zcela automaticky a asfalt pode mnou mizí, aniž bych se primárně musel soustředit na stopu, brzdné body a všechny ty věci, které potřebujete k rychlé jízdě. Na stromech kolem vnímám každou větev a list, stíhám se rozhlížet. Můj mozek se nesoustředí jen na jednu věc a já jako bych se stával součástí všeho toho nekonečného pohybu světa.


Srovnávací test – Honda CB1000R+ vs. Yamaha MT-10SP

Když jste si dřív chtěli koupit nabušený motor, skvělé brzdy a pevný podvozek, museli jste chtě nechtě sáhnout po sportovní motorce s řídítky dolů. Jinými slovy, po superbiku. Nahaté mašiny let minulých byly silné, ale těžké a neohrabané. Ta doba už dávno skončila. Dnes můžeme mít buď relativně jednoduchou Z1000, nebo techno-fest v podobě Tuona.


MH Test – Vespa Primavera 125i

A právě stálost bude nakonec tím nejdůležitějším slůvkem, které se nám stane v následujícím příběhu hlavním pojítkem.Psal se rok 1968, svět v té době nebyl nikterak špatný, ale k jeho úplnému zkrásnění chyběl jeden poslední krok – představena musela být ještě Primavera– mile kulaťoučký, hbitý, svobodomyslný skútřík.


Historie MS Grand Prix
5. díl  1991–2000

V našem seriálu k sedmdesátinám motocyklové Grand Prix jsme se dostali do dekády, kterou si již pamatujeme asi víceméně všichni. Zopakujme si tedy jména a události, které pro nás budou znamenat vrchol nejslavnější dvoutaktní éry…


POHLED DO ZÁKULISÍ
MOTOGP SAFETY CAR

Mike Lafuente, to je řidič onoho vám jistě dobře známého BMW Safety Car při závodech motocyklové GP. Sešli jsme se s ním a položili mu pár otázek. Miku, můžeš mi prozradit nebo popsat, jak ses stal šéfem safety car, případně svou kariéru ve společnosti Dorna?


SPORT – vytrvalostní závody

Obliba vytrvalostních závodů mezi hobby závodníky stoupá a klesá jako jojo. Jednou nahoře, jednou dole. Zatím se vždycky dokázala odrazit z pomyslného dna, i když nejslavnější éru kolem roku 2008 (Czech Endurance Cup) se asi obnovit nepovede. V nastávající sezoně se opět můžeme těšit na příval endurance hobby agenturních závodů, stejně jako na český tým v mistrovství světa.


SPORT - Dakar 2019

Vybíjená na poušti. Závod rallye Dakar 2019 je za námi. Byl opět jiný, nebezpečný, a ti, co dojeli do cíle, nedostali nic zadarmo. O jeho náročnosti svědčí hlavně velký počet těch, kteří ho nedokončili, což víceméně připomnělo hru na vybíjenou.


SPORT – Halové SuperEnduro

Špička MS třídy Prestige na začátku sezony pěkně prořídla, z loňské top 8 nastoupila pouze polovina. Ke zraněnému Lettenbichlerovi se v týdnu před závody přidal Billy Bolt, sotva doléčený Johny Walker letošní MS vynechá a Danny McCanney se soustředí na EnduroGP. Naopak světovou špičku doplnil loňský juniorský šampion Kevin Gallas.


TLAPY – naše zkušenosti

Jsme v tom s váma, a jelikož sedíme na motorce pořád, máme možnost naše vybavení opravdu důkladně vyzkoušet.
Boty Alpinestars TECH 7
Vak Kriega US-30


Přestavba - Icon 1000 Suzuki Bandit

Portland, Oregon – sídlo firmy Icon 1000, která vyrábí designově neobvyklé motorkářské oblečení a helmy a do toho si čas od času střihne nějakou tu motorku. V jejich podání rozhodně výrazné promo, dobrej marketing. Stojí za ním Kurt Walter, designový ředitel společnosti Icon 1000. Ten si očividně libuje v postapokalyptickém stylu.


MH na akci - W-TEC Czech StuntDay

Na samotném začátku bych rád řekl, že CSD je pro mě „srdcovka“, která propojuje moji velkou náklonnost k motorkám a stuntridingu konkrétně a zároveň uspokojuje mou dlouholetou touhu dostat zpět do České republiky špičku motocyklových kaskadérů z celého světa, přesně jako tomu bylo na tehdejším StreetfighterDay v Bechyni.


MH Technika - Proč mi to cuká?

Pamatujete ještě na staré karburátorové motorky? V té době ucukaný plyn v podstatě neexistoval. Jak je možné, že se všemi moderními elektronickými vymoženostmi může být dávkování paliva takový problém? O čem to je: o vlivu na řízení; proč vůbec ladit; proč ride-by-wire napodobuje lanko


Cestopis - Skotsko dívčím pohledem

Tam, kam na motorkách nikdo nejezdí. Od chvíle, kdy jsem začala jezdit se svým motorkářem, tehdy ještě jako spolujezdec, se nám v hlavě začala rodit myšlenka navštívit evropskou zemi, kam asi moc lidí jet nenapadne. Převážně kvůli vyhlášenému deštivému počasí a chladnějšímu podnebí. Tou zemí bylo Skotsko.


MotohouseKy - zkouška z jednostopé dospělosti

Líbí se mi srovnávat ten pohled ostřílených řidiček osobáků s dnešním pěkně pokorným pohledem motorkářek-začátečnic. To, co na začátku vypadalo jako „levou zadní“, se nakonec stalo pěknou dřinou. Nejednou jsem se buď vzteky, nebo marností rozbulela do helmy, postavila se lektorovi nebo nakopla ležící rukavice.

Nový tištěný Motohouse 3/2019

V prodeji od úterý 12. února 2019 cena časopisu 99 Kč (SK verze 3,80 €) roční předplatné 850 Kč, 899 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
    •    info předplatné: www.send.cz
    •    Více info na www.motohouse.cz

Nový Motohouse 3/2019 v digitální podobě
FLOOWIE: www.floowie.com/cs/zobrazeni/mh-3-2019
DIGIPORT: www.digiport.cz/detail/floowie_pu/358124/775_mh-3-2019
ALZAMEDIA: www.alza.cz/media/motohouse-d2171472.htm

TZ

Tiskové zprávy závodních týmů, agentur a podobně.
info@okruhari.cz
Loading...