Poslední testy MotoGP 2019 – Jerez | Okruháři.cz

Poslední testy MotoGP 2019 – Jerez

25. 11. 2019 – Pac!enT, zdroj: rossi-yamaha.cz, zdroj fotografií: motogp.com
25Lis
Poslední testy MotoGP 2019 – Jerez

Dvoudenní test MotoGP na okruhu v španělském Jerezu je u konce. Podívejme se, co přinesl.


DEN DRUHÝ 26.11.

Po chladném ránu se jezdci začali postupně objevovat na trati až kolem jedenácté hodiny a vedení průběžného pořadí se hned ujal Marc Marquez před Alexem Rinsem a Francem Morbidellim. Ten má stejně jako jeho týmový kolega Quartararo možnost testovat nový motor Yamahy YZR-M1 pro rok 2020. Valentino Rossi vyjel na trať v 11:15 a po prvním výjezdu byl na osmé pozici.

Po obědě bohužel začalo na okruhu pršet a tak se několik hodin na trati nic nedělo. Když trať přeci jen trochu oschla, tak zatímco některé týmy už začaly balit boxy, tak se na ní vydalo jen několik málo odvážlivců, včetně Valentina Rossiho, který měl na svém kontě nakonec druhý nejvyšší počet kol (33) po Binderovi (35). Časy se tak již odpoledne prakticky nezměnily a Valentino zakončil poslední letošní test na desáté pozici.
Během dne také došlo k prosáknutí informace o možné operaci Marca Marqueze, který si v kvalifikaci na závod v Sepangu po pokusu následovat Quartarara a následném highsideru zřejmě vykloubil a poranil rameno, když se mu toto zranění dalším highsiderem a dislokací kloubu ve včerejším testu zhoršilo. V následujících dnech má nastoupit do nemocnice v Barceloně.
Dnešní celkovou klasifikaci najdete ZDE, analýzu ZDE a kombinovaný výsledek obou dní posledních testů ZDE.

Několik fotek z testu najdete ZDE, nebo na oficiálním webu Yamahy ZDE, případně na GPone ZDE

Valentino Rossi po druhém dni testů uvedl: “Je škoda, že bylo dnes takové počasí a nestihli jsme více práce. Byl to pro nás důležitý den, kdy jsme chtěli zejména porovnávat starší a nový motocykl. Nakonec jsme ale na suchu mohli odjet jen deset kol, potom ještě pár kol na mokru. Dnes to bylo pozitivní, měl jsem mnohem lepší pocit než včera, byl jsem na suchu rychlejší a svůj čas jsem hned po třech kolech zlepšil a byl jsem více konkurenceschopný. Pak jsme na mokru pracovali na nové motorce a nebylo to tak špatné, ale měli jsme jen polovinu dne. Pro můj tým a pro mě je tento test důležitý zejména ze dvou důvodů. První z nich je nový šéfmechanik a způsob nalezení optimální práce v boxech, protože tam jsme provedli nějaké změny. Z tohoto pohledu panuje v týmu všeobecná spokojenost, je mladý a ostatní si s ním dobře rozumí, má jiný způsob práce, ale potřebujeme pochopitelně čas, abychom se lépe poznali a aby se s motorkou více seznámil. To, že je mladší, znamená, že má za sebou kvalitnější technické vzdělání a umí k práci využívat moderních nástrojů, což pro mě dobrá zkušenost a jsem spokojen.”

“Druhou věcí je nový motocykl. Pocit z něho je docela pozitivní, protože se v některých oblastech zlepšil. Jsou tam ale také nějaké problémy a potřebovali bychom výraznější zlepšení. Jestliže v Jerezu ztrácíme na maximální rychlosti 10km/h, tak bude ztráta na rovinkách problém. Nějaké zlepšení tam je, ale doufám, že v Sepangu uvidíme větší (pozn: Meregalli v jednom ze svých vyjádření vyjádřil pochybnost nad tím, že by Yamaha dokázala do testů v Sepangu udělat další verzi motoru, takže uvidíme jak to dopadne) “Takže s novým motocyklem na tom nejsme tak špatně, ale stále je před námi ještě práce. Maverick je vždy v testech velmi rychlý, dává do nich více, než ostatní jezdci. Ale není to poprvé, kdy jsme v testech rychlí a pak v závodech trpíme s pneumatikami. Obecně ale platí že to, že jsou ostatní Yamahy rychlé, znamená, že je motorka v pohodě, ale potřebujeme více.”

“My teď budeme mít na mém ranči závod na 100 km, takže v sobotu budu zpět na trati. Devátého prosince jedu do Valencie na test Formule 1 no a potom je osmihodinovka v Abů Dhabí. Taky se pokusím si trochu odpočinout a budu přemýšlet o následující sezóně.” uzavřel Valentino Rossi své poslední vyjádření před zimní přestávkou.” 

DEN PRVNÍ 25.11.

Poslední testy kategorie MotoGP před zákazem testování v průběhu prosince a ledna se dnes a zítra odehrávají na okruhu v Jerezu, kde se sešel takřka kompletní paddock MotoGP. Chybí už v něm ale český jezdec Karel Abraham, který si do Jerezu jenom přišel posbírat svoje osobní věci poté, co byl z týmu Avintia Ducati dost nevybíravým způsobem vyhozen přesto, že ho představitelé týmu ve Valencii ujišťovali o tom, že je vše v naprostém pořádku. Vyhazov dostal také šéfmechanik jeho týmu a předpokládá se, že se tím otevírají dveře pro Johanna Zarca, který však možnost angažmá u Avintie označil za horší návratu do Moto2.
Vedení průběžného pořadí se rychle ujal Maverick Vinales, který zajel o sedm desetin rychlejší kolo než Fabio Quartararo, který tak jako Franco Morbidelli zatím jezdí na stávající verzi Yamahy, ale v průběhu těchto dvou dní by oba měli dostat příležitost testovat zejména nový motor.
Rychlé jsou také obě Suzuki, následované Marcem Marquezem, který měl ale v polovině dne poměrně tvrdý pád v poslední zatáčce okruhu a byl poté na vyšetření, kde však nebylo diagnostikováno žádné zranění.
Valentino Rossi je zatím znovu nejpomalejším jezdcem Yamahy a pohybuje se na začátku druhé desítky jezdců. Okolo 14:30 došlo k technické závadě na Ducati Michele Pirra a z obav před únikem oleje na trať byla vyvěšena červená vlajka.

Během odpoledne se již pořadí nezměnilo, takže na čele zůstaly dvě Yamahy s Vinalesem a Quartararem, následované oběma Suzuki s Mirem a Rinsem, první pětici uzavřel Franco Morbidelli následován dvěma Hondami s Maquezem a Crutchlowem. Valentino Rossi skončil na čtrnácté pozici. Celý výsledek prvního dne testů ZDE a analýza ZDE Několik fotek z testu najdete ZDE

Valentino Rossi po prvním dni testů uvedl: “Dnes ty podmínky na okruhu nebyly ideální, ale i tak jsme na novém motocyklu hodně pracovali. Byla to pro nás další příležitost porovnat starý a nový motocykl na jiném okruhu. Ten dojem z toho není špatný, i když jsou oblasti, na kterých musíme pracovat. Nový motocykl je odlišný a tak musíme nejprve dobře porozumět tomu, jaké je pro něho optimální nastavení, ale celkový pocit z něj je dobrý. Potřebujeme zlepšit stabilitu v rychlých zatáčkách. Nový rám je dobrý, používal ho také Maverick, oba z něj máme dobrý pocit. Na středu je před námi ale ještě hodně práce. Motor máme stejný jako jsme měli na testy ve Valencii, Yamaha na tom hodně pracuje, ale jak víme, tak to není nic jednoduchého. Krom toho Jerez a Valencie nejsou zrovna moc dobré okruhy na testování maximální rychlosti. Tady je to lepší než ve Valencii, protože se ten okruh více podobá ostatním okruhům v kalendáři. Ty dojmy jsou ale prakticky stejné jako ve Valencii. Na jedné straně jsou věci, na kterých je potřeba pracovat a na druhé straně věci, které fungují dobře. Důležité je najezdit na nové motorce potřebný počet kilometrů a nasbírat data. Obecně ale není tak složité mít motor, který vám dovolí vyšší maximální rychlost, ale problém je mít dostatečný výkon při optimálním průběhu kroutícího momentu. Yamaha na tom pracuje, ale zatím to nestačí. Maverick je tady hodně rychlý, stejně jako byl ve Valencii. Už tam jezdil moc dobře a je nyní tím kdo dělá rozdíl, je nejsilnější, přestože mezi jeho Yamahou a těmi dvěma v satelitním týmu je rozdíl. V příštím roce musíme být rychlí a vidět, jak je Maverick rychlý, je nepochybně pozitivní.”

Pac!enT

Pavel alias Pac!ent - pochází z rodiny motocyklového závodníka. Fanoušek všeho co jezdí na dvou kolech a má motor. Od roku 2010 provozovatel a redaktor webu pro fanoušky závodů MotoGP a Valentina Rossiho - Rossi-Yamaha.cz, dříve Rossi-Ducati.cz.
pacient@rossi-yamaha.cz
Loading...
Poslední testy MotoGP 2019 – Jerez | Okruháři.cz