První komba na míru

9. 5. 2016 – Miloš Sochor
9Kvě
První komba na míru

Máloco udělá motorkářům takovou radost jako skvěle padnoucí motooblečení. Každý to řeší, a ve většině případů jde o nějaký kompromis. Větší velikost a pohodlí, nebo menší velikost, ale za cenu omezení v pohybu? Mám už na motorkách všech druhů odlítáno hrubo přes 500 000 kilometrů, ale luxus oblečení na míru jsem si ještě nikdy nedopřál. Co si budeme povídat, není to zrovna levná záležitost a vžycky se najde nějaký jiný výdaj, za který pošleme svoje vydělané peníze. Ale letos padla volba právě na kombinézu na míru od českého výrobce motooblečení PSí Hubík. Věř mi, jakmile si poprvé oblečeš kombinézu na míru, tak všechny obavy jsou pryč a ty přesně víš, za co ty peníze šly. TOHLE PROSTĚ CHCEŠ!


"Tady jsme chtěli vymyslet nějakej chytrej a vtipnej popisek. Tak tedy - černá zeštíhluje, že?"

Těsná, ale volná

U jakéhokoliv druhu oblečení na motorku je pro mě důležitá “pohodlná těsnost.” Myslím tím, že se chci do svého oblečení opravdu pevně zapnout (sevřít), ale chci mít maximum volnosti v pohybu. Tak přesně tenhle pocit dotáhli u Hubíků do jiné dimenze! Nikdy jsem nic podobného na sobě neměl. Když jsem se poprvé zapnul do nové kombinézy, byla opravdu těsná, ale v tom dobrém slova smyslu (rozuměj bezpečná), protože byla zároveň volná. Člověk by si řekl, co je to za blábol? A já tomu rozumím – dříve jsem znal volnost pohybu pouze u kombinézy, která byla minimálně o číslo větší a nebo jsem byl bezpečně sevřený v menší kombinéze, ve které nebylo k hnutí. Ve větším kousku se člověk na cílové rovince cítí jakoby roztáhl plachty na lodi – všechno se nafukuje a rušivě plápolá. V těsné kombinéze se těžko zalehává při akceleraci nebo se třeba obtížně vysedává a vysouvá koleno při zatáčení. Jestli se někdy z motorky vracíte sedření, věřte, že špatně padnoucí oblečení může být jednou z příčin.
No a s PSí kombinézou tohle všechno prostě jde! Sevřeš se do ní jako do brnění a když sedneš na motorku, cítíš se jako baletka při rozcvičce. Pohodlně zalehneš na nádrž a naprosto volně roztáhneš nohy do zatáčky. Prostě jedna velká malina.

"Feritový chránič, střeč na lokti, našité logo. Bezpečnost maximální, ale to zkoušet nebudeme. Doufám..."

Parametry

Tady se dá pěkně vyřádit a v podstatě nic není nemožné. Materiál, střih, grafika, ochranné prvky, prostě cokoliv jde upravit dle přání a preferencí. A celá výroba je zážitek, který přeji opravdu každému. Vše začíná v prodejně, kde si tě zkušené odbornice proměří ze všech světových stran ve stylu “radši to dvakrát změř, než do hovězí kůže řízneš.” Samozřejmostí je ohled na preference jezdce dle využití oblečení (např. cestovní oblek bude volnější na pohyb než třeba kombinéza na okruh, apod.).
Já jsem měl předem jasno. V mém případě jde o jednodílnou kombinézu na okruh a tak nejdůležitější je celková váha, odolnost proti pádu, maximální volnost pro pohyb na motocyklu a komfort pro horké dny na dráze.
Asi jedna z největších předností je váha celé kombinézy. Vždycky jsem si kupoval konfekční záležitosti a zvláště moje poslední komba byla cca třikrát těžší než tato od profíků z Tlumačova. Tohle hraje roli zejména v únavě. Když si člověk dá den na okruhu a celodenní chození po paddocku, každé kilo navíc je znát. Moje nová kombinéza je ale opravdu lehká!

"Ne, nechtěli jsme vám ukázat Mildův rozkrok, ale kevlarové streče v této oblasti. Beztak tam má ponožku."

Materiálově padla volba na italskou hovězinu. Tady jsem si nechal poradit a musím říct, že jsem velmi spokojen. Kombinéza je velice robustní a přitom lehká – prostě splňuje všechno co jsem chtěl.
Volba padla na perforování. Většinu dní co jsem na okruhu je vedro a v neperforované kombinéze je to při horkých dnech opravdu záhul. Velice dobře si pamatuji minulý červen a Okruhový den na SPZkách na Slovakia Ringu, kdy byly teploty přes 30°C a já jsem se ve svojí staré kombinéze doslova pekl zaživa. Pokud přijde na řadu chladnější počasí, raději si dám pod kombinézu termoprádlo.
Kevlarová streč v oblasti rozkroku je velice důmyslně řešená a právě tato část kombinézy je nejdůležitější na bezproblémové vysedání a tahání kolen po asfaltu.

"Nemůžeme si pomoct, ale tady PSí odvedlo designově skvělou práci."

Bezpečnost

Tady je to bez kompromisů. Ještě v ničem jsem se necítil tak bezpečně, jako v téhle kombinéze. Ochranu při pádu zajišťuje set chráničů na všech exponovaných místech (CE třívrstvé chrániče PSí na ramenech, loktech a předloktích, kolenech a holeních, záda, kyčle a paže - zesílená paměťová pěna Viscofoam ). Navíc ramena a lokty jsou zdvojeny speciální PSí technologií, tzv. systém dvojité ochrany: "Twin Ferrite System Protection", který byl odzkoušen na závodních tratích. Spočívá v umístění "feritů" na vnější část kombinézy. Tato vysocepevnostní ocel rozloží sílu nárazu na větší plochu, dobře pohltí část energie a kromě maximální ochrany jezdce omezí i rozsah poškození kombinézy. Kombi je šitá bezpečnostními švy - veškeré šití je minimálně dvojité často trojité, přičemž jeden šev je vždy skrytý, aby se nemohl ihned prodřít. Sedací část je proti oděru zdvojena kůží. V případě pádu nebo pár kil navíc jde všechno opravit, vyměnit, zvětšit, zmenšit Přemýšlím, co by tak mohl být vyšší level ochrany? Vlézt si do Zorbingové koule?

"Personalizace a cit pro detail, to je oč tu běží."

Detaily

Tahle část už je pro opravdové labužníky a právě ti si tady přijdou na své. Když rozepnu rukávy u zápěstí nebo nohavice u kotníků, tak na mě vykoukne logo Okruhářů. A když rozepnu hlavní zip na prsou, tak se tam objeví moje jméno a rok kdy byla kombinéza vyrobena. Kur*a YES! Jsou to maličkosti, ale každý na to v paddocku kouká a já mám pocit, že u Hubíků myslí opravdu na vše a hlavně, že tato kombinéza je jenom a jenom moje.
Z hlediska komfortu je velice zajímavý materiál ze kterého je udělaný zavodní límec a zakončení rukávů. Materiál je měkký a příjemný na dotek a zvlášť kolem zápěstí se rukáv pěkne dokola stáhne, takže do rukavice zajedeš jako do másla.
Asi ani nemusím zmiňovat, že venkovní pošití kombinézy na v podstatě libovolných místech je samozřejmostí. Může to být logo sponzora, závodního týmu, tvoje jméno, jméno souseda, prostě cokoliv. U mě je jasné, za jaký tým se tady kope a ruku na srdce, tahle edice Okruháři.cz je hodně peckózní. Naše týmové barvy (černá, červená a bílá) spolu s tímhle malým zázrakem motorkářského krejčovství ve výsledku znamenají tuhle překrásnou kombinézu.

Jak na to?

Tak samozřejmě vyčerpávající info najdeš na webu http://www.psihubik.cz/ Pokud seš váhavej střelec a potřebuješ si to víc omakat, tak Hubíci mají prodejny v Tlumačově, Brně, Praze a Plzni. S jejich pojízdnou prodejnou budou také na našich Okruhových dnech na SPZkách, kde Honza Ernest povede odborné workshopy na téma motooblečení.

Motooblečení je jednou z nejdůležitějších věcí, které motorkář potřebuje. Jsme rádi, že u nás máme spičkového výrobce!

DSC_1103.jpgDSC_1112.jpgDSC_1113.jpgDSC_1116.jpgDSC_1119.jpgDSC_1121.jpgDSC_1122.jpgDSC_1123.jpgDSC_1124.jpgDSC_1129.jpgDSC_1131.jpgDSC_1137.jpgDSC_1146.jpgDSC_1155.jpgDSC_1168.jpg

Miloš Sochor

Jsem nadšenec a obdivovatel motorek ve všech podobách. Každodenní pracant na silnici je Yamaha Tracer 900 a na okruhu proháním litrové GSX-R K8. Po seznamce s bahnem na konci 2017 jsem si musel koupit enduro a je jím Husqvarna FE350. Na silnicích a okruzích mám naježděno přes 500 000km. Z minulosti stojí za zmínku: 2010 týmový Mistr ČR ve sportovní mototuristice (ČMF) 2003 jezdec týmu Clifford Cycles v USA (Championship Cup Series).
milos@okruhari.cz
Loading...