VIDEO: Riči #96 - IRRC Hořice 2016 | Okruháři.cz

VIDEO: Riči #96 - IRRC Hořice 2016

9. 8. 2016 – Richard "Riči #96" Sedlák
9Srp
VIDEO: Riči #96 - IRRC Hořice 2016
Kde má traktor svíčky aneb cesta za černým puntíkem.
Nic neříkající nadpis, ale vlastně shrnutí výletu MTR Company na evropský šampionát IRRC do Hořic.

Letošní čekání na divokou kartu bylo opravdu dlouhý a ředitel podniku měl rozhodně smysl pro drama. Nakonec vše dopadlo dobře a mohli jsme se ve čtvrtek přesouvat do Hořic. Místo v depu bylo předem rezervované, prý ale naposled, k tomu se ještě dostaneme později.


Tentokrát se mnou a Fanou jel i Tom a pomohl s balením stavění zázemí. Na místo dorazil i tým Honzy Nehasila a později i Jirka Petrla. Šlo se k Šulimu na jabloňák a spát. V pátek nás čekala na náměstí autogramiáda a nezbytné formální a technické přejímky. K večeru dojel i šéfmechanik Mario a Klopka, takže kompletní složení.

Jelikož se kvaldy jely hned v 9 ráno, jezdci se pokusili jít spát, ale zbytek týmu oslavoval shledání a zpěvem si krátili noční chvilky. Jeden z okolních jezdců pro to ale neměl pochopení, a tak nás ráno čekala informace, abychom se po kvalifikacích stavili na JURY. Nu což, cestu znám z loňska, tak jsem vzal Honzu a Jirku a šlo se na pojeb. Bylo nám vysvětleno, že byl rušen noční klid, a že si máme mechaniky líp hlídat. Skončilo to tedy napomenutím, zápisem a důtkou. To by se dalo akceptovat. Nicméně pod čarou se k tomuto oficiálnímu trestu JURY ještě přidal „osobní“ trest, a to vyloučení z depa na následující hořické podniky až do roku 2156.


Fajn, zpátky k závodům. Kvalifikace, která se jela v 9 ráno, nám přinesla 5. místo, ale docela pomalý čas. Ráno bylo lehce chladno, ale naštěstí sucho, takže podmínky dá se říct ideální. Odpolední druhá kvalifikace se očekávala o kus rychlejší, protože i počasí se zlepšilo, a bylo krásně slunečno. Změny na motocyklu se nedělaly žádné, ale dostal jsem za úkol zrychlit. Já si to k srdci vzal, ale ostatním jezdcům to řekli asi taky, takže jsem skončil 6tý a byl v druhé řadě.
Motorka dostala v sobotu večer novou bačkůrku z MOTO-PNEU do chladna, protože první nedělní závod se jel opět v 9 ráno. Přes noc mechanici svoje shledání oslavovali mimo stany, takže ráno nás už nečekala žádná pozvánka na jury. :) Proběhlo i setkání fotografů u nás ve stanu. Petra a Martin Peřinovi, Dušan Bělica, Pavel Salaba a Lubor Horák.


Neděle nás přivítala sluníčkem a po snídani nás hned čekal první závod a porce 10ti kol. Od týmu jsem měl za úkol ukázat ostatním jezdcům, „kde má traktor svíčky“ a trošku je po hořické trati provést. Z 26ti jezdců si to k srdci nevzalo 6! Ostatní mě poslušně následovali.


Start se povedl parádně, ale hned ve 2. kole došlo k nehodě za vodojemem Kevina De Frenne a na trať musel i vrtulník. Naštěstí jeho zranění nebyla vážná a má „jen“ zlomeniny. Tímto mu přeju brzké uzdravení! Čekání skoro 2 hodiny se protáhlo i díky nehodě civilních motorek dole na náměstí, když při přejíždění přes otevřenou trať do sebe narazili.


Restart závodu byl na 5 kol. Start se sice povedl, ale díky strkanici Anderse Blachy a Wolfiho jsem se jim musel vyhnout, motorka se 2x postavila na záda a já se lehce propadl. Sledoval jsem, že na IRRC se s tím špička do prvních zatáček moc nemaže a jede se tam dost na kapoty. První čtyřka si jela svoje. Mára, Joey, Kamil a Wolfi, za nima už byla mezera, pak jel Pierre Yves Bian, Anders Blacha a já. Bohužel jeli tempo o 1sec rychlejší a každou zatáčku se mi lehce vzdalovali. Hlídal jsem si už jen záda a cílem projel na 7. místě.


Druhý závod se díky našemu přerušení jel kolem třetí odpoledne. Všem třídám byly závody o kolo zkráceny i polední přestávka byla kratší.
Do druhého závodu dostala eruška zase novou bačkůrku, tentokrát do tepla. :) Tým mi řekl, že jsem jim málo ukázal „kde má traktor svíčky“, a že bych měl přidat. Nu což, zkusíme. Start super, strkanice mezi Márou a Joey zbrzdila spoustu jezdců a já byl na 3tím místě. Pořadí Pierre, Joey a já. Wolfi šel přeze mě hned u garáží, Mára do kopce ke křížku a Kamil za vracákem. No to už by docela stačilo… asi v 5tém kole jsem předjel Pierra, ale přede mnou byla už díra, kde jsem viděl souboj Wolfiho a Kamila.

Bohužel ti se mi taky vzdalovali a já zase Pierrovi. Přišlo ale 6té kolo a mně skočil falešný neutrál mezi 4-5tkou a měl jsem co dělat, abych na cílovce nejel klopenou dráhu přes levý břeh. Zařadil jsem 5tku a cílovku vlažně projel. Můj náskok byl hned Pierrem smáznutý a mně nezbývalo, než se za něj pověsit, číst si ho, šetřit síly a čekat na poslední kolo. Sice jsem to zkusil jednou na cílovce, ale byl jsem pak delší a předjetí mi bylo hned vráceno. Nakonec se to povedlo v poslední možné chvíli, kdy jsem Pierra předjel do kopce ke startu a odvezl si 5té místo. No tak kromě 4 mě v druhém závodě všichni poslechli. :D


Zlepšení času na 2:22.070, ale prokletá hranice 2:22 odolává už 3tí podnik. :D Mávací kolečka byla opět nezapomenutelná. Spousta nadšených lidí, fanoušků a oslavy. Moc díky fans od Fáboše, kteří udělali nesmazatelný dojem včetně dokonalého skotského úboru Hup Jejdy :) Další fans z kopce do města, u vodojemu a v esíčku. Dokonalý.


Musím poděkovat všem, kteří mi fandili, zastavili se a popřáli mi. Nejde je jmenovat všechny. :)
Klukům z týmu Mariovi a Tomovi za perfektní práci a přípravu motorky, Klopkovi za pomoc a Fanovi za cattering. :) Prostě tahle banda i s Jirkou Petrlou a klukama od Honzy Nehasila, Karlem a Kubou si umí závody naplno užít!
Na závěr bych chtěl podpořit projekt dvou mladých nadšenců z Hořic Petra Šimůnka a Tomáše Dvořáka, kteří se pustili do vývoje závodního simulátoru na hořické trati! Pro mě věc absolutně fantastická a klobouk dolů. Kluci budou rádi za každý názor, pomoc a zhlédnutí. Poskytnul jsem jim data a onboard, tak snad jim to bude užitečné. Vše kolem tohoto projektu najdete na jejich FB stránce https://www.facebook.com/Racing300/

Poděkování partnerům: Moto-pneu, FORD AUTO IN, YAMAHA CENTRUM - PEMM Brno s.r.o., Free-moto, FuturesContproduct, MotoZem, OMB, Říha Group, Motoshop Amtrade, RIDERA, Kola Koblížek, Milan Svoboda - Nerez výroba, Serviced by Mario, Duchna Foto, Generali, Yamaha Boskovice, Okruháři.cz, Silničnímotorky.cz
 

Dál mě uvidíte 11.8. v Brně na okruháři.cz a 12.8. ve Vysokém Mýtě na silniční motoškole. :)
Další RR podnik se jede o víkendu 19.-21.8. ve slovenských Pieštanech!

Přijeďte fandit!

Richard "Riči #96" Sedlák

Jezdec týmu MTR Company ve třídě do 600ccm na přírodních okruzích, instruktor na Okruhových dnech na SPZkách. Nářadíčko je Yamaha R6 2009, která je neskutečně hodná :-).
sedlakr@seznam.cz
Loading...