Slovakia ring

katalog

Hodnocení Okruhářů: 8/10

Slovakia ring

Co říkají Okruháři

Slovakáč je nově postavený moderní okruh nedaleko Bratislavy. Pro brňáky je to co by kamenem dohodil, do Bratislavy po dálnici a zbytek asi 50km po slušných silnicích. Součástí areálu je také výcvikový polygon a tříhvězdičkový hotel. Areál je multifunkční a svezete se tu jak na motorkách, tak i v autě. Mrkněte na stránky Slovakia ringu, nabídka je opravdu pestrá.
Samotné místo okruhu bylo vybráno s ohledem na počasí. Nachází se totiž v "dešťovém stínu", tedy v oblasti, kde napadne za rok nejméně srážek v okolí. Z naší zkušenosti to zas takový stín není, a když zaprší tak vydatně. S tím se moc nepočítalo při projektování trati. Nevíme, jak je na tom odvodnění dnes, ale v roce 2011 stály na trati hluboké kaluže (spíše jezera) vody. To samé platilo pro depo, které se změnilo v jednu velkou lagunu. Pokud tedy čekáte prudký déšť, doporučujeme uklidit vše, co máte na zemi :-). V paddocku je dostatečné množství toalet a sprch, šikovná restaurace a k dispozici je i servis. Za zmínku stojí tankovací automat. Na věži dostanete přednabitou kartu, kterou poté vložíte do stojanu. Přístupná je hlavní divácká tribuna, ze které vidíte na celý okruh.

Rozložení tratě je pestré. Najdete tu uměle vybudované horizonty, které trati dávají ten správný šmrnc (druhý horizont byl v roce 2014 snížen, protože byl pro auta příliš nebezpečný, škoda, ten pocit jste nikde jinde nezažili). Střídají se rychlé úseky na srdce s velmi technickou střední části okruhu. Zatáčky často mění svůj poloměr a není jednoduché naučit se správnou stopu. Na naučení je tedy slovakáč o něco těžší. Charakteristiká je taky velmi široká a velmi dlouhá rovinka (je to snad jediný okruh, kde vytočíte šestku se sériovými převody). Jezdí se více variant tratě, nejčastější je varianta číslo 4, kterou dále popíšeme.

Na co si dát pozor (varianta 4)

KOMÁŘI!!! A teď si neděláme srandu, vybavte se repelenty, těch štípavých potvor je tam snad celoročně mračna :-).
  • Cílovka - nekonečně dlouhá, na jejím konci je dobrý brzdný bod příčná bílá čára
  • Horizont č.1 - Hned za první zatáčkou vás čeká první horizont, kde je potřeba se držet zhruba dva metry od levého kraje, hned za horizontem se totiž trať lehce stočí doprava.
  • Zatáčka č.2 - Velmi, ale velmi rychlá pravá, jede se zde přes 200km/h v plném náklonu.
  • Horizont č.2 - Oproti prvotnímu stavu byl o něco snížen. i tak je dobré zde pustit plyn těsně před, nebo na jeho vrcholu. Následuje prudké brzdění z kopce dolů, pozor na delší brzdnou dráhu a nadlehčování zadního kola.
  • Horizont č.4 - Na silných litrových motorkách pozor, přední kolo jde do vzduchu. Jedno na půl přepůlený GSX-R jsme tu už viděli...
Slovakia ring

Onboardy

Do 600ccm

Nad 600ccm

Nejlepší čas: 2:09 Nejlepší čas: 2:16

Jak se tam dostanete?

Loading...