Velká cena Anglie MotoGP – Silverstone 2017

29. 8. 2017 – Pac!enT
29Srp
Velká cena Anglie MotoGP – Silverstone 2017
Tak jako předchozí dva dny, zůstaly podmínky na anglickém okruhu v Silverstone nezvykle příznivé a 25°C potešilo zejména 56 000 diváků, kteří se na dvanáctý závod sezóny MotoGP 2017 přišli podívat.

Vyšší teplota trati nebyla zřejmě tím, co by jezdci továrního týmu Yamahy vítali, jelikož za těchto podmínek mají ještě větší problémy s opotřebením zadních pneumatik, jak se již tuto sezónu několikrát prokázalo.
Valentino Rossi do svého třístého závodu v královské kubatuře mistrovství světa startoval po výborné kvalifikaci mezi Marcem Marquezema Calem Crutchlowem z druhé pozice a na svoji Yamahu pro závod nasadil tvrdé pneumatiky, stejně jako celá špička, kromě Vinalese startujícího z druhé řady, který na zadní kolo obul měkkou pneumatiku.

Před závodem byl shledán neschopným závodit Jonas Folger, po pádu ve warm upu, po kterém měl problémy udržet rovnováhu, zřejmě kvůli lehkému otřesu mozku.

Po startu závodu se vedení ujal Valentino Rossipřed Marcem Marquezem, Maverickem Vinalesem a Calem Crutchlowem. Za nimi jely obě tovární Ducati následované Danim Pedrosou.

Valentino Rossisi během prvních dvou kol vytvořil na čele náskok jedné sekundy, zatímco Marc Marquez absolvoval několik momentů zavánějících pádem a tak na něj zaútočil Maverick Vinales, který se ve třetím kole dostal na druhou pozici. Ovšem Marquez se za ním pevně držel. Valentino Rossive třetím kole zajel nový rekord okruhu a bylo otázkou, jestli jeho tempo dokáží pneumatiky vydržet. V dalším kole zajel ještě lepší čas Maverick Vinales a také u něho byl otazník nad výdrží měkké zadní pneumatiky.

Patnáct kol před cílem se pětice na čele závodu dalším jezdcům poněkud vzdálila, když mezitím Andrea Dovizioso zaútočil na Marca Marqueze a dostal se na třetí pozici.

V polovině závodu se začalo mezi do té doby relativně konstantně jedoucí špičkou více bojovat a Marc Marquezse snažil dostat před Doviziosa na třetí pozici. V té chvíli zajel další nejrychlejší kolo, ale Dovizioso mu jeho útok na rovince vrátil.

Valentino Rossijel na čele stále s náskokem jedné sekundy a blížila se rozhodující fáze závodu, ve které se mělo ukázat, kdo své síly rozložil nejlépe.

Devět kol před cílem se Andrea Dovizioso dostal před Vinalese, který byl následně předjet také Marcem Marquezem, což mohlo znamenat, že jeho měkká zadní pneumatika začala ztrácet přilnavost, ale nakonec se ukázalo, že tomu tak nebylo.

Andrea Dovizioso na druhé příčce začal svoji ztrátu na Valentina Rossiho snižovat a za jeho Ducati se navíc pevně držel Marc Marquez, kterému však sedm kol před cílem závodu explodoval motor a musel tedy odstoupit.

Valentino Rossi na čele závodu se ze všech sil snažil svoje vedení udržet, ale bylo vidět, že Ducati Andrey Doviziosa je v této fázi rychlejší. Na třetí pozici se Maverick Vinales snažil bránit svoje třetí místo před Calem Crutchlowem, který působil dojmem, že se na jeho pozici pokusí zaútočit.

Čtyři kola před cílem závodu jela vedoucí čtveřice jezdců v rozmezí sedmi desetin sekundy a nic nebylo rozhodnuto. Andrea Dovizioso se tři a půl kola před cílem rozhodl na Valentina zaútočit a ujal se vedení, přičemž byl Valentino následně předjet také svým týmovým kolegouMaverickem Vinalesem, který v posledních kolech zajížděl svá maxima. Mezitím Andrea Iannone sestřelil Danila Petrucciho a pro oba jezdce závod skončil.

Valentino Rossi již v posledních dvou kolech nebyl schopen na svého týmového kolegu úspěšně zaútočit a ani Maverick Vinales nenašel na rozjetého Doviziosa zbraň. Andrea Dovizioso tedy svoji Ducati provedl vítězně cílem před druhým Maverickem Vinalesem a třetím Valentinem Rossim, který za sebou udržel Cala Crutchlowa. Pátý Jorge Lorenzo za sebou nakonec celkem překvapivě dokázal udržet Johanna Zarca a sedmého Daniho Pedrosu.

To znamenalo, že se Andrea Dovizioso se čtyřmi vítězstvími na kontě po dvanáctém závodu sezóny ujal vedení v šampionátu, který nyní vede o devět bodů před Marcem Marquezem. Třetí je Maverick Vinalesse ztrátou 13 bodů, Valentino Rossi na čtvrté pozici ztrácí 26 bodů. Yamaha nyní znovu vede pořadí konstruktérů a tovární tým Yamahy vede pořadí týmů.

Valentino Rossi po závodu v parc fermé uvedl: „Jsem spokojený s pódiem, to byl náš cíl. Dal jsem do toho všechno, ale věděli jsme, že je pro nás konec závodu problém a posledních pět kol jsem musel zpomalit. Dovi byl hodně rychlý a neměl jsem šanci ho za sebou udržet. Myslel jsem, že moje tvrdá pneumatika vydrží více, než Maverickova měkká, ale byl ke konci rychlejší než já. Udělal jsem všechno, co bylo v mých silách, těch mnoho kol ve vedení jsem si užil a zajel jsem myslím dobrý závod.“

Na následné tiskové konferenci pak Valentino kromě jiného dodal: “Jsem spokojen, byl to pro mě dobrý závod po dobrém víkendu. Start se mi vydařil, dal jsem do toho maximum a jel jsem dobře. Měl jsem strach, co udělá zadní guma, ale pět kol před cílem jsem si myslel, že bych to mohl dokázat. Když mě ti dva předjeli, byl jsem frustrovaný, protože jsem neměl na to, abych s nimi bojoval. Dojeli jsme za sebou těsně a já doufám, že se ještě do konce šampionátu zlepšíme. Není to o tom, že bych neměl dost dobrou fyzičku, cítil jsem se dobře, rozhodně lépe, než například v Rakousku, protože to záleží na tom, jak se člověku na motocyklu jede. V posledním kole jsem jel na 100% ale v některých zatáčkách jsem nevěděl, jestli to vůbec ubrzdím. Problém je, že se od sebe zadní pneumatiky moc neliší, je to dost zvláštní a my nevíme, proč tomu tak je. Možná to neví ani Michelin… Záleží na tom, jakou má jezdec postavu a jak jezdí. Pro mě je to na měkkých o něco obtížnější.”

”Nemám v šampionátu takovou ztrátu, je to 26 bodů a do konce je ještě 6 závodů, ale problém je, že jsem čtvrtý a v posledních fázích závodu nejsem dost silný na to, abych bojoval o vítězství. Pracovali jsme v Misanu hodně na elektronice, kterou se nám podařilo docela zlepšit, ale je obtížné předvídat, jak to na dalších okruzích bude, protože tady to šlo stejně jako v Brně dobře a pak přijedete někam jinam a je to úplně jinak. Zde jsem se cítil celý víkend dobře, mohli jsme si tady konečně užít pěkné počasí. My ale musíme být připraveni na všechny podmínky a snažit se být konkurenceschopní. Tento šampionát je opravdu mimořádný, protože obyčejně bojujete o titul s jedním nebo dvěma jezdci, ale letos je to pět jezdců a v trénincích můžete být jeden den první a druhý den se nevejdete do první desítky. Jsem realista, dám do toho všechno, ale musíme se hlavně co nejdříve pokusit vyřešit náš problém a uvidíme, jak to dopadne. Doufám, že přijedeme do Valencie s pěti jezdci se stejným počtem bodů a budu si přát, aby tam bylo pěkně a v neděli na závod strašně pršelo (smích)”

“300 závodů v královské kubatuře je dobré oslavit umístěním na stupních vítězů a pokud budu schopen s těmi nejrychlejšími bojovat, tak budu pokračovat dál.”

POŘADÍJEZDECTÝMČAS/ZTRÁTA
1Andrea DoviziosoDucati Malboro Team - Ducati GP16 F40:32.106
2Maverick ViñalesMovistar Yamaha - Yamaha M1 F+0.114
3Valentino RossiMovistar Yamaha - Yamaha M1 F+0.749
4Cal CrutchlowCWM-LCR Honda - Honda RC213V F+1.679
5Jorge LorenzoDucati Malboro Team - Ducati GP16 F+3.508
6Johann ZarcoMonster Tech 3 - Yamaha M1 F+7.001
7Dani PedrosaRepsol Honda - Honda RC213V F+10.944
8Scott ReddingPramac Ducati - Ducati GP15 F+13.627
9Alex RinsSuzuki Factory team - Suzuki GSX-RR F+15.661
10Alvaro BautistaPull&Bear Aspar team - Ducati GP15 F+25.279
11Pol EspargaroKTM Factory team - KTM |F+30.336
12Tito RabbatMarc VDS Racing - Honda RC213V F+31.609
13Karel AbrahamPull&Bear Aspar team - Ducati GP15 F+31.945
14Hector BarberaAvintia Blusens - Ducati GP16 F+33.567
15Loris BazAvintia Blusens - Ducati GP15 F+33.901
16Jack MillerMarc VDS Racing - Honda RC213V F+43.012
17Bradley SmithKTM Factory team - KTM |F+48.683
Sam LowesAprilia Gresini - Aprilia RS-GP |Fnedokončil
Marc MarquezRepsol Honda - Honda RC213V Fnedokončil
Danilo PetrucciPramac Ducati - Ducati GP15 Fnedokončil
Andrea IannoneSuzuki Factory team - Suzuki GSX-RR Fnedokončil
Alexis EspargaroAprilia Gresini - Aprilia RS-GP |Fnedokončil
Poznámka: jednotný hardware & software pro všechny týmy. Třída |F "Factory2 - bez vítězství a umístění na stupních vítězů = 22l paliva 9 motorů bez zmrazení vývoje, neomezené testování. F "Factory" = 22l paliva, 7 motorů, zmrazený vývoj v sezóně, omezené testování na 5 dní


Celá galerie na webu Yamahy ZDE

Zdroj: www.rossi-yamaha.cz

Pac!enT

Pavel alias Pac!ent - pochází z rodiny motocyklového závodníka. Fanoušek všeho co jezdí na dvou kolech a má motor. Od roku 2010 provozovatel a redaktor webu pro fanoušky závodů MotoGP a Valentina Rossiho - Rossi-Yamaha.cz, dříve Rossi-Ducati.cz.
pacient@rossi-yamaha.cz
Loading...