Velká Cena Itálie – Mugello 2019 | Okruháři.cz

Velká Cena Itálie – Mugello 2019

4. 6. 2019 – Pac!enT
4Čer
Velká Cena Itálie – Mugello 2019

Na startu šestého závodu sezóny MotoGP 2019 stáli v první řadě Marc Marquez, druhý byl Fabio Quartararo a Danilo Petrucci.


Ve druhé řadě stál druhý jezdec satelitního týmu Yamahy Franco Morbidelli, Jack Miller a Cal Crutchlow, za nimi startoval ze sedmé pozice Maverick Vinales, ve třetí řadě byl také Andrea Dovizioso, ovšem Valentino Rossi po další mimořádně pokažené kvalifikaci startoval z beznadějné osmnácté pozice v šesté řadě, kde stál vedle Jorge Lorenza a Karla Abrahama.
Před startem bylo na okruhu jasno a teplota okolo 28°C, asfalt už byl rozpálen na 49°C, což dávalo tušit, že bude mít část jezdců problémy udržet pneumatiky v provozuschopném stavu až do cíle závodu. Většina z nich proto na své motocykly nasadila obě tvrdé pneumatiky, například Marquez a Morbidelli, ale například Petrucci nasadil medium/medium, stejně jako Miller, Quartararo hard/medium, Valentino Rossi také hard/medium.

Po startu se ujal vedení v závodu před 83 000 diváky Marc Marquez před Calem Crutchlowem a oběma továrními Ducati s Petruccim a Doviziosem. Valentino Rossi projížděl cílem prvního kola na šestnácté pozici. Andrea Dovizioso jel v prvních kolech velmi rychle a dostal se za Marqueze, když Petrucciho předjel také Jack Miller a dostal se na třetí pozici, ale Danilo Petrucci si to nenechal líbit a předjetí Millerovi vrátil. Dopředu také rychle postupoval Alex Rins a po dvou kolech byl na páté pozici.


Všechny Yamahy byly po prvních kolech mimo boj o přední pozice, když Quartararo byl devátý, Morbidelli desátý, Maverick Vinalesdvanáctý a Valentino Rossi šestnáctý bez známek toho, že by byl s touto nelichotivou pozicí schopen něco udělat, protože kdykoli Lorenza předjel, tak ten mu to na cílové rovince vrátil.  

Alex Rinssvoji Suzuki rychle tlačil vpřed a po čtyřech kolech byl již na třetí pozici, kde spolu s Doviziosem a Petruccim pronásledovali vedoucího Marqueze

Valentino Rossi se poté konečně dostal před Lorenza, ale poté zezadu najel do Joana Mira, vyjel mimo trať a propadl se na poslední pozici.

Mezitím se armáda Ducati rozhodla zatočit s Marcem Marquezem a během krátkého okamžiku, kdy byl Marquez na konci cílové rovinky dlouhý, se před něj dostali Dovizioso, Petrucci a Miller, k nimž se připojil také Alex Rins a protáhl se pod Marquezem. Toho ale Marqueznásledně předjel zpět. Mezitím vzadu v pátém kole upadl Franco Morbidelli. Bohužel následně v sedmém kole upadl také Valentino Rossi, když mu v deváté zatáčce podklouzlo přední kolo a závod tak pro obě Yamahy skončil.

Na čele se dál tvrdě bojovalo o stupně vítězů a velmi dobře vypadal Alex Rins, který se v devátém kole dokonce dostal na chvíli do vedení, ale obě tovární Ducati ani za nimi jedoucí Marquez nehodlali skládat zbraně. Netrvalo dlouho a všichni tři se zase před Rinse dostali a tak byl ve vedení Danilo Petrucci před Marcem Marquezem a Andreou Doviziosem. Mezitím v jedenáctém kole upadl Peco Bagnaia a jeho týmový kolega ze satelitního týmu Ducati Jack Miller upadl o čtyři kola později…

Pět kol před cílem závodu byl stále ve vedení Danilo Petrucci, ale Marca Marqueze předjel Andrea Dovizioso a dostal se na druhou pozici. Za nimi jeli Alex Rins, Takaaki Nakagami a na šestou příčku se propracoval Maverick Vinales. Za ním jeli Cal Crutchlow a Fabio Quartararo.

V posledních kolech závodu spolu obě tovární Ducati tvrdě bojovaly a za nimi přilepený Marc Marquez čekal na jakoukoliv jejich chybu. V nájezdu do posledního kola Marc Marquez obě Ducati na cílové rovince předjel, ale Danilo Petrucci se byl schopen v první zatáčce nacpat zpět do vedení závodu a v posledním kole již Marquezovi nedal šanci, takže pro sebe urval první vítězství v královské kubatuře na pro něho a Ducati nejlepším místě na světě. Čtvrtý projel cílem Alex Rins, Maverick Vinales byl šestý a Fabio Quartararo desátý. 

Výsledek tohoto závodu měl velký význam v šampionátu, především pak pro Valentina Rossiho a to v negativním smyslu, protože se ze čtvrté pozice propadl na pátou a nyní ztrácí již 43 bodů. Ve vedení je stále Marc Marquez o dvanáct bodů před Andreou Doviziosem a Alexem Rinsem, Danilo Petrucci se dostal před Valentina na čtvrtou pozici.

ValentinoRossipo závodu neskrýval své zklamaní zejména z toho, jak poslední roky vázne vývoj v Yamaze, ale přesto nehodlá přestat bojovat. “Start nebyl příliš dobrý a když jsem se snažil předjet Mira, tak mě na vnitřku zatáčky zavřel a najel jsem do něj, v důsledku čehož jsme oba vyjeli mimo trať, kam jsme se pak oba vrátili. V Arabiatě 2 jsem měl nějaké problémy s pneumatikou, stejně jako všechny ostatní Yamahy a bohužel mě v tom místě vlivem tlaku podklouzlo přední kolo a skončil jsem na zemi. Možná jsem tam najel o vlásek rychleji než obyčejně, protože jsem se snažil jezdce před sebou dostihnout. V posledních dvou závodech jsem si myslel, že budu konkurenceschopný, ale namísto toho jsme byli pomalí. Pokaždé se od pátku snažíme zlepšit motorku tak, abychom mohli bojovat o vítězství nebo stupně vítězů. Jsme tovární tým, je to naše práce, ale bohužel ani tady, ani v Le Mans, se nám nepodařilo vyřešit nic. Ve Francii na třetí trénink pršelo a musel jsem do první kvalifikace. Tady v Mugellu jsem byl v posledním kole třetího tréninku o čtyři desetiny sekundy rychlejší a kdybych neudělal tu chybu, byl bych šestý, šel bych do hlavní kvalifikace a v důsledku toho bychom se tady teď nemuseli bavit o tom, jak to dnes dopadlo. Od příštího závodu se musíme snažit být rychlí už od prvního tréninku.”

“Pravda je  bohužel taková, že jsme se v posledních letech nedokázali v ničem zlepšit, udělali jsme jen několik malých kroků. Potřebujeme něco zásadnějšího, protože ztráta na ostatní motorky je v jistých ohledech skutečně velká. Není to tak, že bychom tady hledali nějaký zázrak, pracujeme s tím co máme k dispozici, snažíme se zlepšit elektroniku a akceleraci. Při testech v Jerezu jsme zkusili pár věcí a vzít je na další okruhy, ale během závodního víkendu se můžete soustředit jen na to, co máte k dispozici. Možná jsme něco získali na rychlosti, ale ztratili v jiných směrech. Do poloviny roku 2016 byla naše motorka tou nejlepší na startovním roštu. V roce 2015 jsme s Lorenzem na Bridgestonech bojovali o titul a jen my dva jsme dohromady získali 600 bodů. Ale od poloviny roku 2016 se ostatní týmy po testech v Brně zlepšily a dosáhly výrazného zlepšení a před následující sezónou to doladily, zatímco my jsme začali ztrácet a to je podle mě ten hlavní problém. Vedoucí japonští inženýři jsou na závodech přítomni. Pokračují v práci, ale abych byl upřímný, tak nevím, co mám očekávat, ale chci být optimista. Co se týká maximální rychlosti a motoru, tak s tím teď nic udělat nemůžeme.”

“V Austinu jsem byl velmi spokojen, bojoval jsem o vítězství, ale teď je to všechno obtížnější. Ovšem my musíme zůstat soustředění, nevzdávat se a pracovat. Fanoušci si nemusí dělat starosti o to, že bych se chtěl vzdávat. Katalánský okruh mám opravdu moc rád, ale to samé platí o Le Mans, Mugellu a Assenu. Jsou to moje oblíbené okruhy, takže nám nezbývá nic jiného, než zůstat koncentrovaní a nedělat chyby v trénincích. Samozřejmě se musíme pokusit nastavení motorky vylepšit a vyzkoušet všechno co bude možné, ale za této situace bude boj o stupně vítězů v Barceloně mimořádně těžký.”

“Jsem za Danila Petrucciho moc rád, mám s ním skvělé vztahy a je to dobrý chlap. Vyhrát s Ducati v Mugellu je po zisku titulu mistra světa ta druhá nejlepší věc, která se Vám může stát. Když jsem ho viděl jak na stupních vítězů pláče, tak jsem se málem dojetím rozplakal taky. Taky jsem rád za to druhé místo mého bráchy, vidět ho spokojeného je mimořádná věc i pro něj samotného (smích). Toho, že jsem u Ducati nezůstal, nelituji, musel bych čekat na to, až se motorka zlepší opravdu hodně dlouho. Tak, jak to teď je, je nakonec lepší.” 

POŘADÍJEZDECTÝMČAS/ZTRÁTA
1Danilo PetrucciDucati Malboro Team - Ducati GP19 F41:33.794
2Marc MarquezRepsol Honda - Honda RC213V F+0.043
3Andrea DoviziosoDucati Malboro Team - Ducati GP19 F+0.338
4Alex RinsSuzuki Factory team - Suzuki GSX-RR F+0.535
5Takaaki NakagamiCWM-LCR Honda - Honda RC213V F+6.535
6Maverick ViñalesMonster Yamaha - Yamaha M1 F+7.481
7Michele PirroDucati Malboro Team - Ducati GP19 F+13.288
8Cal CrutchlowCWM-LCR Honda - Honda RC213V F+13.937
9Pol EspargaroKTM Factory team - KTM |F+16.533
10Fabio QuartararoSIC Petronas Yamaha Yamaha M1 F+17.994
11Alexis EspargaroAprilia Gresini - Aprilia RS-GP |F+20.523
12Joan MirSuzuki Factory team - Suzuki GSX-RR F+20.544
13Jorge LorenzoRepsol Honda - Honda RC213V F+20.813
14Karel AbrahamAvintia Blusens - Ducati GP18 F+27.298
15Andrea IannoneAprilia Gresini - Aprilia RS-GP F+28.051
16Miguel OliveiraTech 3 - KTM |F+30.101
17Johann ZarcoKTM Factory team - KTM |F+41.857
Tito RabbatAvintia Blusens - Ducati GP18 Fnedokončil
Franco MorbidelliSIC Petronas Yamaha Yamaha M1 Fnedokončil
Valentino RossiMonster Yamaha - Yamaha M1 Fnedokončil
Hafizh SyahrinTech 3 - KTM |Fnedokončil
Francesco BagnaiaPramac Ducati - Ducati GP18 Fnedokončil
Jack MillerPramac Ducati - Ducati GP19 Fnedokončil
Poznámka: jednotný hardware & software pro všechny týmy. Třída |F "Factory2 - bez vítězství a umístění na stupních vítězů = 22l paliva 9 motorů bez zmrazení vývoje, neomezené testování. F "Factory" = 22l paliva, 7 motorů, zmrazený vývoj v sezóně, omezené testování na 5 dní


Galerie na webu Yamahy ZDE

Zdroj: www.rossi-yamaha.cz

Pac!enT

Pavel alias Pac!ent - pochází z rodiny motocyklového závodníka. Fanoušek všeho co jezdí na dvou kolech a má motor. Od roku 2010 provozovatel a redaktor webu pro fanoušky závodů MotoGP a Valentina Rossiho - Rossi-Yamaha.cz, dříve Rossi-Ducati.cz.
pacient@rossi-yamaha.cz
Loading...