ak hobby jezdci, tak okruhoví střelci vám potvrdí, že je jednodušší někoho dojet, než ho předjet. K dojetí jezdce prostě stačí být o pár desetin sekundy rychlejší. Těch pár desetin ale nemusí stačit na předjetí. Abyste jej dokázali předjet, musíte být trpělivý a schopni upravit svoji jízdní stopu, tak jak je potřeba. Ne každý toto zcela zvládá, což vede obecně k nebezpečným manévrům, nebo zaseknutím se za pomalejším jezdcem na několik kol...
Množství agrese, které do předjetí vložíte, by mělo být závislé na podmínkách. Předjetí při trénincích na agenturních ježděních by měla být mnohem přátelštější, než předjetí v posledním kole důležitého závodu. Nemá smysl si nic dokazovat v trénincích, pokud mám před sebou pomalejšího jezdce, vyčkám vhodného okamžiku pro předjetí a pak provedu manévr, bezpečně. Stejně tak pokud někdo dojede mě, je zbytečné snažit se mu zavírat zatáčky a jinak zabraňovat předjetí. To si nechme až do závodu, kdy o něco půjde.

Rozhodně vás nechceme ochudit o zážitek, který předjíždění nabízí, jen je potřeba být trochu zodpovědný. Zapamatujte si, že za čisté předjetí je zodpovědný ten, kdo provádí předjížděcí manévr. Takže pokud předjíždíte pomalejšího jezdce, je na vás, abyste jej předjeli bez kontaktu a tak, aby nemusel zajet do boxů a vyměnit si trenky. A i když chápu, že byste ocenili, aby vám pomalí prostě uhli z cesty, v praxi to není jejich povinnost, aby vám předjetí ulehčili a nechali vám místo. Pro předjetí musíte využit své schopnosti a svoji hlavu.

Provedení perfektního manévru je prostě zábava a jezdce to naplní radostí. Je to jako výzva. Potřebujete schopnosti, ale i mozek abyste ji zvládli. Začněte tím, že nebudete zbrklí a nebudete provádět riskantní manévry, což by vyústilo v riziko pro oba dva jezdce. Chvíli se za pomalejším jezdce vyvezte a vemte v úvahu několik věcí:
Kde jsem rychlejší než on? Je na trati nějaká zatáčka, která je pro předjetí méně ošidná? Umožní další sled zatáček jezdci předemnou aby mě následně předjetí vrátil? Předjetí, které vydrží není jenom o tom poslat to tam natvrdo v jedné zatáčce....
Každé dobré předjetí vyžaduje plán útoku. Vytvořit si ho může trvat dvě zatáčky, nebo taky dvě kola. Je potřeba zjistit, kde jste silnější, než jezdec před vámi a jaké jsou vaše výhody. Pokud máte silnější motorku, není nic jednoduššího, než si počkat na dostatečně dlouhou rovinku. Pokud je to opačně, máte pomalejší motorku, ale jste rycyhlejší v zatáčkách, je lepší počkat si do technické sekce, někde na jejím začátku provést předjetí a do konce technické pasáže si najet dostatečný náskok tak, aby vám to na další rovince hned nevrátil.

Věci se trošku zkomplikují, jedná-li se o závod. Je pravděpodobné, že pojedete proti borcům na podobné úrovni a se stejně výkonnými motorkami. Ovšem vždycky bude rozdíl ve schopnostech jezdců. Můžete být třeba lepší na brzdách, nebo rychlejší v zatáčkách. Jedná-li se o tyto případy, připravte si předjetí tak, že při nájezdu do zatáčky (v brzdné fázi) se dostanete minimálně na úroveň vašeho soupeře (pokud bude vaše přední kolo v půlce jeho motorky, koledujete si o pořádný průser. Prostě vám to zavře, a pokud nestihnete dostatečně zabrzdit, sestřelíte ho zezadu. Platí, že první jezdec v zatáčce má právo volby stopy) a v zatáčce pak budete schopni udržet správnou stopu, aby vám to nevrátil. Využívejte vzduchového pytle. Budete muset brzdit o něco později a tvrději. Jestliže jste naopak lepší na výjezdu ze zatáčky, zvolte širší nájezdovou stopu, nechte si od jezdce před vámi dostatečný odstup tak, abyste jej v průběhu zatáčky postupně zmenšovali. Pak už jenom co nejdříve narovnejte motorku a přidejte plyn.
Dobrým místem pro předjetí může být sled dvou zatáček rychle za sebou (typicky třeba dvojzatáčky v Brně). Abychom je projeli rychle, je potřeba při výjezdu z první zatáčky (dejme tomu levé) nenechat se výnest a udržet se co nejvíce vlevo, abyste měli co nejlepší nájezd do následující pravé. Toho ale také můžete využít v předjížděcím manévru. Držte se těsně za soupeřem. Při výjezdu z první levé přidejte o něco více plynu, a nechte se více vynést. Dostanete se tak vedle soupeře na vnitří stopu v nájezdu do pravé zatáčky. Pak už stačí jen dostatečně utáhnout stopu.
Dobrým místem pro předjetí může být sled dvou zatáček rychle za sebou (typicky třeba dvojzatáčky v Brně). Abychom je projeli rychle, je potřeba při výjezdu z první zatáčky (dejme tomu levé) nenechat se výnest a udržet se co nejvíce vlevo, abyste měli co nejlepší nájezd do následující pravé. Toho ale také můžete využít v předjížděcím manévru. Držte se těsně za soupeřem. Při výjezdu z první levé přidejte o něco více plynu, a nechte se více vynést. Dostanete se tak vedle soupeře na vnitří stopu v nájezdu do pravé zatáčky. Pak už stačí jen dostatečně utáhnout stopu.

Pokud se za někým zaseknete, nelepte se mu na zadní kolo. Je důležité sledovat to co je před vámi, dívejte se tam, kam chcete jet, ne na jeho zadní kolo.
Dohonit jezdce bylo a vždycky bude jednodušší, než jej předjet, ale s trochou trpělivosti a promyšleným plánem, nemusí být předjíždění frustrující záležitostí.