MOTOhouse 03/2021

Podstatné na tom všem je, že se lidi, kteří mají rádi motorky, za svůj koníček perou i v těchto nelehkých dobách. Závodníci se znovu připravují na své závody, cestovatelé na své cesty a my ostatní „obyčejní“ motorkáři na své první jarní vyjížďky. A to je ohromně dobře, svým způsobem se tak nabíjíme navzájem a je to obrovitá synergie, která nám právě v tomto nelehkém čase obzvlášť pomůže. A než tedy doopravdy poprvé vyjedeme, snad vám dobije baterky právě náš časopis – máme víc stran, víc testů a malý plakát navíc jako dárek pro naše věrné předplatitele.

 

001

MH test – Triumph Trident 660

Přijíždím na prezentaci žhavé britské novinky a už z dálky na mě pomrkává Trident v plné parádě, navíc ve šmrncovní červeno-stříbrné kombinaci, která mi už na fotkách přišla nejvíc sexy. Přiznávám, že od prvního představení mě hodně zajímalo, jak je Trident ve skutečnosti velký a jestli nebude působit tak trošku jako ustřelený kecky.

 

002

MH test – Yamaha XSR700 X-Tribute vs. Husqvarna Vitpilen 701

Když mě kluci požádali o tento srovnávací test, cítila jsem v tom nějakou lumpárnu. Oba tyhle stroje už na test měli, tentokrát je ale postavili proti sobě a chtěli znát můj názor. Jejich lišácké pohledy a zvědavost mě měly varovat. V Honzově pomrkávání byla vidět od začátku nedočkavost, a mě tedy začalo dost zajímat, jakéže to srovnání bude.

 

003

ANGLIE- Superbiky zlaté éry

Tyhle tři motorky znamenaly pro svět superbiků opravdovou revoluci. A dokázaly to, aniž by byly omotány metry kabelů vedoucích do high-tech řídicí jednotky.

 

003_1

* Kawasaki Ninja ZX-10R (2008–2010)

003_2

* Yamaha YZF-R1 (2009–2014)

003_3

*Honda CBR1000RR Fireblade (2008–2011)

004

PŘEDSTAVENÍ – 2021 KTM 1290 Super Adventure S

Pokud chcete ve třídě cestovních endur uspět, musíte mít něco, co ostatní zadupe do země. My jsme při pohledu na nový Super Adventure mimořádně vzrušení.Bezpochyby má na co navazovat. Předchozí model (měli jsme ho dva roky v redakci na dlouhodobé testování) jsme opakovaně prohlásili za nejlepší motorku na světě, a to z dobrých důvodů. Žádná jiná neposkytovala takovou míru uspokojení v rozličných disciplínách.

 

005

PŘEDSTAVENÍ – 2021 Moto Guzzi V7

Než mávnete rukou, že na Moto Guzzi V7 zase jen změnili pár drobností, pojďte se s námi na tuhle krásku podívat. Prošla totiž dost zásadní inovací. Troufneme si odhadovat, že to vůbec nebude špatné. Na našich silnicích to sice tak nevypadá, ale za hranicemi je V7 dost oblíbená a v evropských metropolích ji potkáte na každém rohu. A nejenže přijdou noví zákazníci, ale část současných majitelů si bude přát silnější motor.

 

006

 

MH test - Ducati Diavel 1260 vs. XDiavel Dark

Pamatuju si, jak mě ta věta zasáhla rovnou na komoru. „Ducati bude vyrábět cruiser.“ Na chvíli se mi zatmělo před očima, srdce se rozbušilo dvouválcovou sonátou a mně bylo jasné, že už nic nebude jako dřív. Rozuměj, Diavel byl vždycky můj favorit, motorka, co mě strašně bavila, ale taky je pro mě cruiser (až na pár výjimek) víc než naháč. Samozřejmě jsem si nepředstavoval, že Ducati postaví něco jako Harley-Davidson, to bylo jasné hned od začátku, ale… Pak to přišlo, prásk!

 

007

 

MH test – Rieju MR Racing 300

Jsou motorky, na které je potřeba si zvykat, než jim člověk plně porozumí a dostane je pořádně do ruky. Rieju je pravý opak. Nic podivného ani neznámého tady jednoduše není. Sedlo je na ostré enduro náčiní ve správné výšce, motorka si pod zátěží jezdce přikecne tak akorát a pozice řídítek je správná. V offroadovém postavení ve stupačkách je ergonomie příjemná, lehce jsem si upravil akorát pozice páček – otázka minuty a jednoho klíče.

 

008

 

MH test – novinka Honda X-ADV

Nebudeme vám mazat med kolem huby, že tohle byl nějaký důkladný test novinky, na kterou Honda hodně vsází. Když byla motorka k dispozici, Prahu pokrývala slušná vrstva sněhu a ledu, takže na nějaké zásadnější verdikty si počkáme na jaro. Ale i to krátké svezení nám ukázalo, jak moc se X-ADV od poslední generace změnilo. A rozhodně k lepšímu.

 

009

 

PŘEDSTAVENÍ – 2021 Triumph Speed Triple 1200 RS

Britský Triumph nezaspal a po lidovém Tridentu 660 představil na konci ledna i nový Speed Triple. Hodně koní, málo váhy, agresivní naháč. Přesně tak, jak si ho každý z nás představoval. Design navazuje na dvouokou masku, jak ji u modelů Speed Triple známe již od 90. let (přesně od druhé řady z roku 1997, úplně první řada totiž měla jen jedno světlo – kulaté). Motorka je na první pohled postavená přesně ve stylu klasického streetfighteru, tedy velký motor coby centrální hmota.

010

 

MH test - Polaris 2021

Khaos je s trochou nadsázky vlastně takové „ostré enduro“ mezi sněžnými skútry. Každý rok skutečně není zima jako letos. Avšak když už se tak stane a vy dva až tři měsíce nemůžete vytáhnout ani enduro, jelikož jako na potvoru bydlíte v horách a sněhu okolo vás je přes metr, pak se právě svezení na sněžném skútru jeví jako ideální lék na zahánění motorkářských abstinenčních příznaků.

011

 

Suzuki – 60 let v Grand Prix (2. díl)

Výročí oslavila Suzuki titulem, cesta k němu nebyla ale vůbec jednoduchá. Druhá část našeho ohlédnutí provede čtenáře obdobím od konce 80. let po současnost. V roce 1987 se Suzuki vrátila na scénu Grand Prix se svým továrním týmem ve třídě do 500 cm3. Byl to však zatím jen takový zkušební rok. Stálým jezdcem byl Kenny Irons, jenž se jen párkrát dostal na některé z bodovaných míst. Nejlepšího výsledku tak dosáhla Suzuki hned na úvod sezony na domácí japonské GP.

012

 

SPORT   Tváře MotoGP 2021

Zima je pomalu za námi, a je tedy potřeba se začít naplno věnovat závodům. Byť zřejmě i letos stojíme na prahu sezony, která je opět obestřená otazníky. Slibovat se ale nemá, testování v Malajsii bylo nakonec zrušeno a přesunuto až před první testy v Kataru. V řeči datumů tedy v kalendáři: v pátek 5. března 2021 by v Dauhá měli poprvé vyjet na trať nováčci v královské třídě (Marco Bezzecchi, Luca Marini, Jorge Martín), piloti Aprilie (továrna s tzv. úlevami) a pouze testovací jezdci jednotlivých továren.

013

 

ČESKÁ JUNIORSKÝ SPORT - Matyáš Pálka

Třináctiletý kluk, který své ostruhy získává v Itálii, kde si pochvaluje hlavně silnou konkurenci. K minimotorkám jsem se dostal díky panu Kamilovi Hrušeckému a jeho vnukovi Petrovi Jadrnému, kteří si přišli do autoservisu mého tatínka zažádat o sponzoring. Nejsem jediným moto závodníkem u nás v rodině, přede mnou závodil také můj bratranec, který jezdil na motokrosové motorce.

 

014

 

MH rozhovor – Jan Stárek Photographer

Dakar okem profesionála. Jan Stárek je jedním z předních českých fotografů motosportu. O tom svědčí i cena Zlaté oko, kterou získal v roce 2017. Letos se pod hlavičkou MCH Photo zúčastnil svého druhého Dakaru. Zeptali jsme se jej pár otázek.

 

015

 

FASCINACE - Moto Guzzi MGS-01 Corsa

Stoletá historie značky Moto Guzzi je plná zajímavých strojů, ale jen málo z nich asi přivodilo tolik mokrých snů jako MGS-01. Vzduchem chlazený dvouválec Guzzi v závodní motorce? Ano! Tak nějak zareagovalo vedení značky v roce 2002 poté, co se rozhodlo, že Daytona 1000, vyvinutá ve spolupráci s legendárním americkým závodníkem a konstruktérem Johnem Wittnerem aka Dr. Johnem, potřebuje nástupce.

 

016

 

HISTORIE - Moto Guzzi 100 let

Tušili jste, že nejstarším nepřetržitě vyrábějícím výrobcem na starém kontinentu je právě Moto Guzzi? Pojďme se tou stovkou let trochu projet.Je jasné, že na začátku musel být nějaký ten nadšenec. Konkrétně trojice. Giovanni Ravelli, Carlo Guzzi a Giorgio Parodi spolu během první světové války sloužili u jednoho leteckého pluku a ve volných chvílích snili o tom, jak po válce založí továrnu na motocykly.

 

017

PŘESTAVBY - Moto Guzzi

Když už jsme u těch Guzzin, tak se na ně podíváme i ve světě customů. Dnes bez omezení modelu, prostě jen pár zajímavých Moto Guzzi, co nás v průběhu času potkaly.Postavit motorku tradičnějším způsobem snad už ani nejde. Žádné CNC ani další moderní metody, všechno pěkně ručně. Taková je filozofie Australana žijícího v Illinois Craiga Rodsmitha. Ten byl ještě před pár lety naprosto neznámý, a to i přesto, že motorky staví už od konce 70. let.

 

018

 

NEJLEPŠÍ SILNICE - Gran Canaria

Motorkářův ráj na zemi. Pro tentokrát uděláme výjimku. U nás toho teď moc nenajezdíme, a jelikož měla část redakce možnost strávit kus zimy na ostrově Gran Canaria, řekli jsme si, že vás zkusíme inspirovat na příští zimu. Dej bůh, ať je svět ve stavu, abyste se tam mohli dostat a užít si dokonalé svezení. Tato epická pobřežní jízda na západním pobřeží ostrova Gran Canaria vedoucí z Agaete do Moganu.

 

019

PŘEDSTAVENÍ - 2021 Suzuki Hayabusa

Třetí generace mezikontinentálního raketoplánu vyjela na scénu. Vybavená elektronikou, s řadou vylepšených dílů, ale stále se stejnou podstatou… Jedná se již o třetí generaci kultovní a hlavně ultrarychlé cestovní motorky. První byla představena v roce 1998, druhá oficiálně v roce 2008 (viz předchozí archivní test) a třetí přichází právě teď.

 

 020

 

ARCHIV - 20 let MOTOHOUSE

Existuje několik opravdu ikonických motorek, které se historií MH prolínají jako pověstná černá nit. Hayabusa je jednou z nich. Maximálka 300 km/h byla a stále je víc než magickou hranicí. Vraťme se tedy do roku 2007, kdy byla představena druhá generace legendárního „sokola“ a my dostali možnost si jej s evropskými novináři dojet otestovat na Salzburgring. Ohlédnutí je o to zajímavější, že v roce 2021 přichází Hayabusa i jako novinka – čeká nás tedy velice zajímavé srovnání!!!

 

022

Nový tištěný MOTOhouse 03/2021

V prodeji od úterý 2. března 2021
cena časopisu 99 Kč (SK verze 3,80 €)
roční předplatné 850 Kč, 899 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)

Předplatné ČESKO: www.send.cz
Předplatné SLOVENSKO: www.ipredplatne.sk

 

Digitální publikace MOTOhouse 03/2021

ALZA MEDIA: https://www.alza.cz/media/motohouse-3-2021-d6343265.htm
DIGIPORT: https://www.digiport.cz/detail/floowie-pu/486789/775-motohouse-3-2021

 titulka

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení