MOTOhouse 11/2022

Ze všech stran se na nás sypou novinky pro sezonu 2023. Sesumírovali jsme je pro vás a připravili první představení. A to zdaleka není všechno. Máme exkluzivní test italských superbiků 70. let, kterého se zúčastnily značky Laverda, Motobi a Moto Guzzi. Svézt se s námi můžete také na současných strojích, vedle jiných například na MV Agustě Turismo Veloce, Yamaze MT-09, BMW R 18 Pure nebo prototypu dvouválcového závodního speciálu Krämer. Podzim venku nás pomalu zahání do tepla, takže bude více času si číst a prohlížet. Doufáme, že se vám nový MOTOhouse stane pro tyto chvíle tím správným parťákem.

 

001

 

MH TEST
MV Agusta Turismo Veloce Lusso SCS

Tak trochu superbike. Co se stane, když se značka rochnící se v unikátních a nazlobených motorkách pro puristy pustí do cestovního „endura“? Tohle. Jedinečná Turismo Veloce Lusso. Stroj, který si není vůbec jistý tím, čím chce skutečně být, ale to ještě nemusí nutně znamenat, že to bude průšvih. Museli jsme jí dát šanci a tohle jsme na ní zažili.

 

002

 

MH TEST
Italské superbiky 70. let
* Laverda 750 SF, * Motobi Tornado S2, *Moto Guzzi V7 Sport

Už podruhé jsme se díky Jardovi Hraběmu sešli na Šumavě a osedlali historii. Po minulém testu interně nazvaném „Kotouče a loukotě“ jsme se tentokrát pustili do staršího setupu a z jeho úžasné sbírky Italek vytáhli trojici.

 

003

MH TEST
Yamaha MT-09

Motor je zázrak. Tříválec má tolik síly a charakter z něj přímo stříká. Teda ono se řekne motor, ale ona to je i převodovka. Krátké kvalty spolu s přesazenou klikovou hřídelí, to je továrna na akceleraci. Pocitově jako by to mělo 150 koní a krouťák 200 Nm. V ruce nezkušeného jezdce to může být jako zapalovat si cigaretu a sedět na krabici dynamitu. Jeho reakce je okamžitá, bez zaváhání.

 

004

 

MH PŘEDSTAVENÍ
Honda CB750 Hornet

Hornet je a navždy zůstane jedním z nejoblíbenějších konceptů motocyklové historie. Lehká, snadno ovladatelná a jednoduchá motorka s obrovským plamínkem sálajícím v srdci. Pokud to ale přesně takto mělo zůstat i nadále, musel jeho výrobce jednoho dne překročit bludný kruh tradice a připravit pro tuhle motorku zbrusu nový motor, lehký a agilní, tedy dvouválec. A povedlo se! Příběh tedy nekončí a my si jen můžeme domýšlet, jak se bude vyvíjet dál…

 

005_1

 

Novinky 2023

Může se zdát, že většina výrobců se na Intermot a podzimní novinky vykašlala. Jenže on se nám svět prostě změnil. Za prvé Intermot tak trochu ztratil svůj punc už před covidem a většina výrobců si nechávala představení hlavních novinek až na italskou EICMU. Ta nás letos čeká druhý týden v listopadu a už teď je jasné, že přinese záplavu novinek. Za druhé nám pak covidová epidemie ještě víc rozšířila představování motorek online.

 

006

 

MH TEST
BMW R 18 Pure

Aniž by to jakkoli souviselo s úvodníma větama v perexu, mám takovej blbej zvyk, že když stavím článek do MOTOhousu (poněvadž to je to, co já tady mám dělat, aby si někdo nemyslel, že trávím práci studiem technickejch brožur výrobců)… tedy když stavím článek, jehož jsem shodou redakčních záhad taky autorem, začnu vyprávění bůhvíproč vždycky popiskama fotek. Tím vyplácám veškerou svou chabou invenci, což je pak na samotným textu, jak se záhy přesvědčíte, sakra vidět. Ale co už.

 

007

 

MH TEST
Suzuki GSX-R125

Asi je načase si připustit smutnou pravdu, ale fakta jsou fakta – ryze sportovní kapotované motorky jsou na ústupu. Ze zájmu zákazníků je vytlačují cestovní endura a také naháče, které jsou praktičtější, přístupnější, pohodlnější a ve finále v reálném světě úplně stejně rychlé. A v několika případech dokonce rychlejší. Superbiky to v dnešním světě jednoduše nemají lehké, a proto mi srdce poskočí pokaždé, když někdo udělá motorku, která se tento trend snaží alespoň maličko zvrátit.

 

008

 

Beta RR
pro modelový rok 2023

Mezi vyznavači endurového ježdění se zažilo klišé, že pokud to s ježděním na ostrých endurech myslíte vážně, a to nejen ze závodního pohledu, ale i z pohledu hobby jezdců, jedinými značkami, které má cenu pořídit, jsou ty z Rakouska, ať už začínají na písmeno H, K, nebo G. Jenže nezřídka je méně více, a tak pozornosti mnoha jezdců unikají značky, které nabízejí za méně peněz nejen srovnatelné množství zábavy, ale z hlediska přívětivého chování k jezdci i mnohdy přívětivější jezdecký projev, díky kterému se během crosscountry závodů.

 

009

 

MH TEST
Yamaha NMAX 125

Prodávají se jich celá mračna a konkurence je tak obrovská, že se ani nelze divit tomu, jak velký důraz kladou výrobci na každou jejich inovaci. Čiperné stopětadvacítkové skútry určené primárně k pokoření každodenní městské vřavy. Nikdo nesmí zaostat, není čas otálet ani vteřinku zbytečně vyčkávat. Druhá generace stopětadvacítky NMAX nabízí zákazníkovi nový vylepšený rám, a tím pádem i inovovaný tvar kapot, větší nádrž (větší dojezd), ale také atraktivnější přední masku s LED svícením.

 

010

 

DLOUHODOBÝ TEST
H-D Street Glide ST

Říkejme tomu třeba souhra náhod. Pár dní před mými 40. narozeninami zazvonil telefon a na druhé straně byl manažer z českého zastoupení H-D s nabídkou, která se neodmítá. Že prý ta nová Street Glide ST je pro mě jak dělaná (tak to si piš, kámo!), a jestli bych si ji nechtěl hned odvézt domů třeba na měsíc. Naše práce má mnoho benefitů i nevýhod, ale tohle byl teda bonus nade všechny.

 

011

MH SPORT
Sete Gibernau oslaví 50

Narodil se 15. prosince 1972 víceméně do motocyklové rodiny. Jeho dědečkem nebyl totiž nikdo jiný než Don Francisco Bulto, zakladatel slavné motocyklové značky Bultaco. Malý Manuel měl tedy hned od svých prvních krůčků k motorkám velmi blízko a již ve svém útlém mládí se proháněl na trialových a motokrosových motorkách. Není divu. Bultaco proslulo především úspěšnými offroadovými motocykly. A co asi tak myslíte, že starý pán mohl darovat svému milovanému vnoučkovi?

 

012

 

SPORT – MotoGP

Podívejme se na tabulku jednotlivých závodů MotoGP v roce 2022 a zkusme společně najít několik důležitých bodů, které asi nakonec měly největší podíl na tom, jak letošní mistrovství světa královské třídy vlastně dopadlo. A byl to sakra zajímavý rok! Na začátku sezony již tradičně vyrážíme mimo Evropu. Po dvou letech provizorií se týmy konečně sešly k plnohodnotnému závodění, takže si to pojďme pořádně užít! Pozice úplně jasného favorita? Ta rozhodně není přesně definována.

 

013

MH EXCLUSIVE TEST
Krämer GP2-R

Jestli jste o firmě Krämer nikdy neslyšeli, tak buďte naprosto v pohodě. Ani já ne. Tahle malá fabrika začala fungovat, když bývalý zaměstnanec KTM Marcus Krämer dostal nápad, že bude dělat své vlastní motorky postavené právě na motorech KTM. A jestli vám GP2-R připadá trochu povědomá, tak vás zrak nešálí. Je to prakticky stejná motorka jako KTM RC 8C, když si odmyslíte přítlačná křidélka

014

MH na akci
Offroad Husqvarna a Gas Gas

Hned na začátek si musíme ujasnit pár drobností. Jsem fanoušek Husqvarny, a tak jsem jel s určitými předsudky vůči ostatním značkám. Vzhledem k tomu, že KTM, Husqvarna a Gas Gas jsou dnes v podstatě koncern, pochyboval jsem také o charakterech různých značek ve stejné kategorii. No a poslední část se týká portfolia testovaných modelů. K enduru jsem si našel cestu nějakých 6 až 7 let zpátky, kdy mě Carlos vzal na první testovací dny KTM do Bělé pod Bezdězem.

 

015

 

JAK JEZDIT
téma je zimní příprava

Mít kde trénovat celou zimu na motorce, která je pro trénink postavená, a pod dohledem někoho, kdo mi poradí, a mám možnost se zlepšit? Zní to jako sen, který je ovšem už třetím rokem realitou. Pro ty, kteří u nás už byli, ale i ty, kteří o nás ještě ani neslyšeli, máme teď totiž možnost přijít dohromady.

 

016

 

MH na akci
Dinaric Rally 2022

Před rokem jsem tady v MH (12/2021) psal o své účasti na první rally. Bylo to právě na Dinaricu. A nejvíc jsem psal o tom, jak mě tahle disciplína totálně pohltila. To jsem ještě nevěděl, jak moc se můj život změní právě kvůli rally ježdění. Jo a taky mě naprosto dostalo, když jsem na letošním Dinaricu potkal tři pohodový borce z Česka, kteří tam zavítali právě na základě mého článku, jenž je inspiroval. To bylo na slzy.

 

017

 

MH TLAPY
držák telefonu Peak Design

Když máte někoho na očích skoro celou sezonu, stane se vaším blízkým souputníkem. A když pak navíc funguje bezvadně, máte chuť ho doporučit i ostatním. Perfektní pomocník, když nechcete telefon vozit v kapse a potřebujete při jízdě navigaci. Je mimořádně kvalitní, snadno se instaluje a poskytuje variabilitu, kterou bych si od držáku telefonu představoval. Perfektní věc!

 

018

 

MH Custom
Fuller Moto Vincent Black Flash

Troufneme si říct, že u tohoto stroje se nám setkaly hned tři legendy. Už při samotném vyslovení jména Vincent může nejednomu milovníkovi klasiky lehce zavrnět v podbřišku, a když se k tomu přidá Fritz Egli se svými úchvatnými rámy, bude z toho krev nalitá… jo, tam. Nebo minimálně zavřené oči a dlouhé zasnění. Pokud někdo náhodou netuší, o čem je řeč (myslíme ty rámy, ne fyzické pochody), pak ve stručnosti připomeneme, že Švýcar Egli dodnes patří mezi nejvěhlasnější výrobce speciálních rámů.

 

019

 

MH na akci
Kawasaki Drink day 2022

Úkol od Jirky Smoly z českého zastoupení Kawasaki zněl zcela jasně. „Přijeďte v pátek do Telče. Budeme tam mít malé KLX110R, dáme nějaký lehký závodění a večer pár piv.“ Na tohle nešlo říct ne, protože my jsme pochopitelně pro každou srandu. Na motokrosové trati se sešla parádní sebranka podobně postižených pacientů. Kamarádi novináři z branže, dealeři Kawasaki nebo závodníci, což slibovalo hodně divokou jízdu. A taky že byla. Stokrát si můžete s ostatními svatosvatě přísahat, že se nepojede žádný nesmysl,

  

021_1

Nový tištěný MOTOhouse 11/2022

V prodeji od pondělí 7. listopadu 2022
cena časopisu 119 Kč (SK verze 4,90 €)
Roční předplatné 990 Kč
nebo 1.149 Kč s MH katalogem (SK roční předplatné 39,90 €)
Předplatné Česko: www.send.cz
Předplatné Slovensko: www.ipredplatne.sk

Digitální publikace MOTOhouse 11/2022

DIGIPORT

https://www.digiport.cz/detail/floowie-pu/510596/775-MOTOhouse-11

 

000_titulka