O okruhu
Co říkají Okruháři
Náš druhý dospělý okruh. Autodrom Most je technická trať s několika výraznými úseky. Trať je o něco užší, než v Brně. Stejně tak záboxový prostor a boxy samotné jsou citelně menší. Druhé velké parkoviště pro závodní stroje se nachází ihned po přijezdu na okruh v prostoru posledních dvou zatáček. V Mostě si procvičíte opravdu intenzivní brzdy do retardéru po cílové rovince. Důležité jsou výjezdy z pomalých zatáček a některé úseky jsou trochu na srdce, jako je "ďolík" a zatáčka pod "boxy". Specifikum mostecké traťě je absence obslužné komunikace po vnější straně okruhu. V případě pádu je tak nutné často rozjížďku zastavit, aby bylo možné situaci vyřešit. Pozor na hlukové limity!Na co si dát pozor
- Zatáčka č.1 - opravdu prudké a dlouhé brzdy, je snadné netrefit brzdný bod. Je zde ale asfaltová úniková zóna, takže lze zatáčkou projet rovně a napojit se za druhou zatáčkou
- Zatáčka č.7 - částé místo pádů, pozor na studenou pravou stranu přední gumy
- Zatáčka č.13 - takzvaný "ďolík", zatáčka na srdce, do které se prakticky nebrzdí
- Zatáčka č.18 - rychlá levá, ze které vyjíždíte po plynem, pozor na highsider!
Průchod tratí
Začínáme na cílové rovince, která je opravdu dlouhá. Trať je zde trochu zvlněná, ne že by v ní byly hrboly nebo díry, ale jsou zde terénní zhupy. Nic, co by vás mělo rozhodit. Brzdný bod do první zatáčky je extrémně důležitý. Brzdí se z velké rychlosti a každá desetina v nástupu na brzdu znamená několik metrů v brzdné dráze. Pokud to netrefíte, nic se neděje, můžete využít asfaltové únikové zóny, projet retardérem z pneumatik a napojit se na trať za druhou zatáčkou. Do první zatáčky zatáčíte pozdě tak, abyste na jejím výjezdu zůstali zhruba uprostřed dráhy. Podstatný je totiž průjezd ihned navazující druhou zatáčkou. Jakmile trefíte její apex, je třeba co nejrychleji rovnat abyste mohli využít výkon motoru. Druhou zatáčkou můžete jet na jedničku, ale přijemnější je nechat si dvojku. Využíjte celou šířku dráhy až na obrubníky. Následuje velmi rychlá levá zatáčka č.4, která se jede pod plynem. Do zatáčky číslo 6 jdete na brzdách co nejvíce zprava. Můžete si najet na pravý obrubník, abyste si co nejvíce narovnali brzdný úsek. Nenechte se z této levé výnest příliš, je potřeba mít ideální nájezd do sedmé zatáčky tak, abyste ji společně se zatáčkou č. 8 projeli v jednom náklonu. Pozor, v zatáčce číslo 7 se často padá na přední kolo. Mezi zatáčkou 8 a 9 si stopu co nejvíce narovnejte. Zůstaňte vysedlí doprava, nemá smysl v devítce přesedat doleva. Využijte obrubníky na levo v zatáčce č.9 a směřujte přímo na vnitřní obrubník zatáčky č. 10 (tzv. "vracák"). Vracák je nejpomalejší zatáčka okruhu a opět je potřeba myslet na dobrý výjezd.
Opatrně na plyn, využijte celou šířku dráhy na výjezdu. Následuje mírná pravá (zatáčka č.11) a na jejím výjezdu se držte co nejvíce vpravo, abyste měli ideální nájezd do zatáčky č.12, na jejímž výjezdu se nenechte příliš vynést, abyste se stihli dostat do optimální nájezdové pozice do zatáčky č. 13. Do třináctky, neboli "ďolíku" stačí lehké brzdy. Je to rychlá zatáčka a je potřeba ji přesně trefit a hned za apexem začít přidávat do kopce plyn. Pády jsou tu tvrdé, dávejte si pozor. Zatáčku č. 14 jedete pod plynem. Opět se nenechte moc vynést, ať se stihnete dostat co nejvíce vlevo pro nájezd do zatáčky č. 15 (pod matadorem). V nájezdu do patnáctky celkem intenzivně brzdíte. Na výjezdu z patnáctky se držte uprostřed. Zatáčku č. 16 jedete až do konce po vnitřním obrubníku. Nenechte se na výjezdu vynést! Do následující pravé zatáčky č. 17 totiž musíte najíždět co nejvíce z levé strany. Na výjezdu ze 17.ky se nebojte využít celou šíři dráhy, ale nepřestávejte zatáčet! Do zatačky č. 18 ("pod boxy") si totiž musíte dostatečně nadjet tak, abyste ji mohli celou projet pod plynem a na jejím výjezdu vás to nevyneslo mimo trať. Tím, že ji jedete ve velké rychlosti pod náklonem, je riziko highsideru velmi vysoké. Buďte tedy s plynem opatrní. Zatáčka č. 19 je prakticky rovina, takže není co řešit. Do zatáčky č. 20 najíždíme klasicky co nejvíce z leva, na jejím výjezdu využíváme obrubníky a jedeme v jednom náklonu do poslední zatáčky č. 21. Nenechte se příliš brzo stáhnout na vnitřní obrubník. Potřebujete co nejlepší výjezd na dlouhou cílovou rovinku.
