Technika, Strana 2

MotoGP - workshop - senzory

Senzory na motocyklech jsou dnes nedílnou součástí MotoGP. V tomhle Workshopu MotoGP nám technik Repsol Honda ukáže hlavní senzory na kole a jak jsou navrženy tak, aby pomohly výkonu a bezpečnosti.  ...

MotoGP - workshop - "set up"

Pojem známý jako "set-up", používaný všemi jezdci během závodního víkendu, je dobře popsán v rozhovoru se šéfmechanikem Karla Abraháma. Marco Grana vám vysvětlí co tento pojem znamená a ukáže, co vše se dá na motorce nastavit.         ...

13 neodmyslitelných věcí na okruh

Tento seznam základních věcí na okruh předpokládá to, že motorka samotná je jak ze žurnálu – tzn. motorka je servisovaná, čístá, vše je řádně promázáno a taky důkladně prohlédnuto. Tedy žádné povolené šroubky, čistý a namazaný řetěz, všechny provozní kapaliny mají tu správnou hladinu ...

TECHNIKA MOTOCYKLU - křidélka - rychlejší nebo ne?

Zvláště po vítězství Daniho Pedrosi v Misanu se začala spousta MotoGP expertů vyjadřovat k “Wingletům” (nebo křidélkům), které se letos začaly hojně objevovat na mašinách seriálu Grand Prix.  Pedrosa je totiž v Misanu neměl…   No ale tak jednoduché to zase nebude.&nbs...

MotoGP - proč se točí pozpátku?

Jsme motorkáři a tak musíme mít rádi gyroskopický efekt. Nevěříš mi? Tak příště až na mašině zastavíš u semaforu, tak nedávej nohy na zem (ale fakturu nám pak neposílej). Točící se kola motorky vytvářejí gyroskopický efekt, který jí umožňuje jet rovně.  Čím více rychlosti, ...

Simon CRAFAR říká - podvozek

Simon Crafar, bývalý motocyklový závodník a dnes velmi uznávaný instruktor, odpovídá ve svém blogu na otázky jezdců. Tentokrát přišel na řadu podvozek. Otázka: Jak velký rozdíl udělá dobrý podvozek? Odpověď: Pokud máte starou sportovní motorku s tlumiči, na které nikdo roky ne...

TECHNIKA MOTOCYKLU - karbonové brzdy

Pokud se podíváme do minulosti, do dob dvoutaktních pětistovek (dejme  tomu kolem roku 2001), zjistíme, že v té době vážily motorky cca 129 kilo, ty nejvýkonnější měly 200 koní a byly okolo 40km/h pomalejší na top speedu, než současné vice než 260 koňové čtyřt...

TECHNIKA MOTOCYKLU - motocyklové rámy

Rám je základním prvkem motocyklového šasi. Drží vlatně celý ten kolotoč pohromadě na silnici. Cílem tohoto a následujících článků je seznámit vás s materiály a konstrukcemi, které se používají při výrobě motocyklových rámů. Starší konstrukce, které nejsou pro dnešní sp...

TECHNIKA MOTOCYKLU - karbonový rám GP9

Určitě si na to pamatujete. Je rok 2009, Casey Stoner suveréně vítězí na Ducati Desmosedici GP9 s karbonovým rámem. Vypadá to, že je Ducati neporazitelná, i když se již ví o problémech s předním kolem. Nikdo jiný ovšem není schopný italskou bestii zkrotit, ani legendárn...

TECHNIKA MOTOCYKLU - antihoppingová spojka

Představte si následující situaci: po cílové rovince v Mostě přichází vám již dobře známé „esíčko“ Takže tedy z plného plynu prudce na brzdy a zběsile kopat kvalty dolů. Pohledem na apex, ještě poslední podřazení a…ležíte na tlamě. A který faktor že to může za&nbs...

Nahoru
29 položek celkem