Senzory na motocyklech jsou dnes nedílnou součástí MotoGP. V tomhle Workshopu MotoGP nám technik Repsol Honda ukáže hlavní senzory na kole a jak jsou navrženy tak, aby pomohly výkonu a bezpečnosti. ...
Technika, Strana 2
Pojem známý jako "set-up", používaný všemi jezdci během závodního víkendu, je dobře popsán v rozhovoru se šéfmechanikem Karla Abraháma. Marco Grana vám vysvětlí co tento pojem znamená a ukáže, co vše se dá na motorce nastavit. ...
Tento seznam základních věcí na okruh předpokládá to, že motorka samotná je jak ze žurnálu – tzn. motorka je servisovaná, čístá, vše je řádně promázáno a taky důkladně prohlédnuto. Tedy žádné povolené šroubky, čistý a namazaný řetěz, všechny provozní kapaliny mají tu správnou hladinu ...
Zvláště po vítězství Daniho Pedrosi v Misanu se začala spousta MotoGP expertů vyjadřovat k “Wingletům” (nebo křidélkům), které se letos začaly hojně objevovat na mašinách seriálu Grand Prix. Pedrosa je totiž v Misanu neměl… No ale tak jednoduché to zase nebude.&nbs...
Jsme motorkáři a tak musíme mít rádi gyroskopický efekt. Nevěříš mi? Tak příště až na mašině zastavíš u semaforu, tak nedávej nohy na zem (ale fakturu nám pak neposílej). Točící se kola motorky vytvářejí gyroskopický efekt, který jí umožňuje jet rovně. Čím více rychlosti, ...
Simon Crafar, bývalý motocyklový závodník a dnes velmi uznávaný instruktor, odpovídá ve svém blogu na otázky jezdců. Tentokrát přišel na řadu podvozek. Otázka: Jak velký rozdíl udělá dobrý podvozek? Odpověď: Pokud máte starou sportovní motorku s tlumiči, na které nikdo roky ne...
Pokud se podíváme do minulosti, do dob dvoutaktních pětistovek (dejme tomu kolem roku 2001), zjistíme, že v té době vážily motorky cca 129 kilo, ty nejvýkonnější měly 200 koní a byly okolo 40km/h pomalejší na top speedu, než současné vice než 260 koňové čtyřt...
Rám je základním prvkem motocyklového šasi. Drží vlatně celý ten kolotoč pohromadě na silnici. Cílem tohoto a následujících článků je seznámit vás s materiály a konstrukcemi, které se používají při výrobě motocyklových rámů. Starší konstrukce, které nejsou pro dnešní sp...
Určitě si na to pamatujete. Je rok 2009, Casey Stoner suveréně vítězí na Ducati Desmosedici GP9 s karbonovým rámem. Vypadá to, že je Ducati neporazitelná, i když se již ví o problémech s předním kolem. Nikdo jiný ovšem není schopný italskou bestii zkrotit, ani legendárn...
Představte si následující situaci: po cílové rovince v Mostě přichází vám již dobře známé „esíčko“ Takže tedy z plného plynu prudce na brzdy a zběsile kopat kvalty dolů. Pohledem na apex, ještě poslední podřazení a…ležíte na tlamě. A který faktor že to může za&nbs...