Technika, Strana 3

TECHNIKA MOTOCYKLU - ucukaný plyn na nových motorkách

V dnešní době technických revolucí a vychytávek by si člověk řekl, že reakce motoru na otočení plynem bude dokonale hladká. Ovšem realita je jinde, moderní ride-by-wire systémy (elektronický plyn) mívají často hrubou a ucukanou reakci na otevření plynu. Obvzláště v nízk...

TECHNIKA JÍZD - systém kontroly trakce

Je to obraz dnešní doby. Výrobci se předhánějí a přinášejí na trh stále dokonalejší systémy. Kdo nemá kontrolu trakce, jako by nebyl. A v okruhovém sportu? O tom, jak velký vliv má elektronika na výsledek, si udělejte obrázek sami ;-) Přibližně takto veliká je styčná ploch...

DUCATI 1199 Panigale

Píšou o ní všichni. Každý se na ní těšil a očekával naprostou bombu. A musím říct, že vzhledově to opravdu bomba je. Je nádherná, ale bude se jí dařit i na závodní trati? Přinášíme vám pár zajímavostí. Nový motor o výkonu 195 koní, nazývaný Superquadro, je "uložen"...

Měření ÚSI - zrychlení a zpomalení motocyklu

Tak jsme se konečně dočkali. Výsledky z měření, o kterém jsme vás před nějakou dobou informovali, jsou již zpracované a můžeme z nich vyvodit zajímavé poznatky a závěry. Proč to trvalo tak dlouho? Inu, zpracovat získané informace není úplně jednoduché a výsledky mu...

PŘILBY a hvězdičky 2.část

V prvnim článku jsme se podívali obecněji na organizaci SHARP a teď už konkrétní výsledky... Při procházení výsledků (zaměříme se jenom na integrálky) narazíme na vcelku zajímavé věci. Vynecháme výrobce, kteří u nás neprodávají nebo jsou velmi málo k vidění (rozuměj ne...

TECHNIKA MOTOCYKLU - základní úpravy motocyklu na okruh

S čistě sériovou motorkou si vystačíte leda tak na volných jízdách. Pokud už máte zájem o agenturní ježdění, nebo se chcete zúčastnit amatérských závodů, tak se úpravě motocyklu nevyhnete. Čím je nejjednodušší začít a jaké úpravy by měly mít prioritu, upřesníme v tomto článku. &...

TECHNIKA MOTOCYKLU - rozdíly mezi brzdami - radiální vs. axiální

Jakmile není současná motorka (s aspoň malými ambicemi pro sportovní jízdu) vybavena radiálními brzdami, hned se na ni pohlíží jako na něco míň, jako na rozpočtovku. Co to vlastně ty radiální brzdy jsou, proč jsou lepší než klasické axiální a taky proč jít do "pancéřových" h...

PŘILBY a hvězdičky 1.část

Všechny přilby určené pro provoz na běžných silnicích musí splňovat určité minimální bezpečnostní požadavky, ale jednotlivé přilby se samozřejmě v míře ochrany hlavy hodně liší. V automobilovém průmyslu máme všem známý EuroNCAP, což je nezávislá organizace, která testuje a v...

TECHNIKA MOTOCYKLU - HONDA a její oválné písty

Honda NR500 Honda se po několikaleté pauze v Grand Prix vrátila na světové závodní okruhy v roce 1979 s hodně netradiční konfigurací motoru. V šedesátých letech se v nižších třídách začaly prosazovat dvoutaktní motory a během sedmdesátých let postupně vytlačily čtyrtakty ...

Nahoru
29 položek celkem

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení